BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Geen ervaring met de zijkoffers (staan nog op mn verlanglijstje, ik houd marktplaats ook in de gaten), maar op mn R1200RT bond ik vaak mn rugzak vast met de Booster Rokstraps en dat werkte prima. Doordat er een stuk elastiek in de spanbandjes zit kan je ze erg stevig en makkelijk vastzetten. Ook in die zijkoffers pastte mn rugzak met 15" laptop niet helemaal lekker (misschien met kleinere rugzak wel passend). Op de RT (winters woonwerk motor) heb ik nu een topkoffer, lelijk maar praktisch.

Andere vraag die ik wel aan je had @Firecastle - ik zie dat je een BOS uitlaat hebt gemonteerd. Hoe bevalt die? Ik heb zelf een R1250RS en zoek een andere demper. Het geluid van de stock demper vind ik prima (mag iets donkerder, maar liever niet luider), maar de grote chromen sigaar is echt het minst mooie onderdeel van de hele motor. Nu zijn de R1250RS en R gelijk aan elkaar wbt uitlaatsysteem, dus vandaar dat ik hier even kwam buurten :)

De Akrapovic vind ik (naast erg duur) ook niet zo mooi door zn 'hangbuikje', de Remus Blackhawk vind ik er wel interessant uitzien. Heeft iemand nog andere aanraders voor vervangingsdempers?


Ik heb op mijn 1200 R van 2017 de Bos Dessert Fox (carbon steel) zitten. Waarom ? Omdat ik hem bij Van Harten heb gekocht en zij bijna alle motoren de showroom uitpraten met een Bos uitlaat hahaha. Die glimmende zilveren uitlaat vond ik echt spuuglelijk en deze van Bos niet. Dus de keuze was snel gemaakt. Komt een mooie geluid uit en geen overdreven herrie. Op mijn vorige BMW had ik overigens ook al een Bos uitlaat. Vind het toch wel een erg mooi merk.

En niet alles op de motor kan mooi zijn, dus ik heb er onlangs de grootste, lelijkste en duurste ruit opgezet die er is (Ztechnik) en blij dat ik er mee ben. Eindelijk een stuk minder herrie. Had hiervoor de Puig touring ruit met opzetstukje. Wat een gebulder was dat zeg. Kan nu fatsoenlijk op de snelweg een stuk gas geven zeg maar.
 
Van de week een deal gesloten voor een 2017 R1200R in de kleur Iced Chocolate. Moeten nog een paar dingen geregeld worden, maar verwachting is dat ik m binnen een week kan ophalen.

Kijk dr echt heel erg naar uit.

Oa met de volgende opties:

ABS pro
Cilinder beschermers
Cruise control
Dagrijverlichting LED
Dynamic ESA
Dynamic Traction Control
Keyless ride
Kofferdragers
Rijmodi pro
Schakelassistent pro

Nu nog wachten, wat niet mijn sterkste punt is haha.
 

Bijlagen

  • r1200r.JPG
    r1200r.JPG
    413,1 KB · Weergaven: 46
Van de week een deal gesloten voor een 2017 R1200R in de kleur Iced Chocolate. Moeten nog een paar dingen geregeld worden, maar verwachting is dat ik m binnen een week kan ophalen.

Kijk dr echt heel erg naar uit.

Oa met de volgende opties:

ABS pro
Cilinder beschermers
Cruise control
Dagrijverlichting LED
Dynamic ESA
Dynamic Traction Control
Keyless ride
Kofferdragers
Rijmodi pro
Schakelassistent pro

Nu nog wachten, wat niet mijn sterkste punt is haha.


Mooie motor (heb dezelfde uitvoering), maar als je in de regen wilt rijden zonder bagger in je nek en op je rug dan moet je er gelijk een hugger op plaatsen. Ik heb er een van Puig en dat ziet er prima uit en het valt eigenlijk helemaal niet op.
 
Mooie motor (heb dezelfde uitvoering), maar als je in de regen wilt rijden zonder bagger in je nek en op je rug dan moet je er gelijk een hugger op plaatsen. Ik heb er een van Puig en dat ziet er prima uit en het valt eigenlijk helemaal niet op.
De Puig hugger, net even bekeken. Maar modder gooit die toch op het uiterste achterste punt van de band omhoog naar je rug? Hoe helpt die hugger dan? Of kijk ik naar de verkeerde?
 
Zie foto; de werking zit in het omgebogen stukje. En ja, het helpt. Mijn duo - en zonder topkoffer - blijft redelijk gespaard van water van achteren.
Op mijn motor heb ik de stengel vervangen door een stukje achterspatbord uit het BMW programma uit Australië en daardoor is mijn stengel een echt achterspatbord. Een hugger doet dat nog wat beter.
Roelof.
 

Bijlagen

  • IMG_1680.JPG
    IMG_1680.JPG
    1.014 KB · Weergaven: 27
De Puig hugger, net even bekeken. Maar modder gooit die toch op het uiterste achterste punt van de band omhoog naar je rug? Hoe helpt die hugger dan? Of kijk ik naar de verkeerde?

Werkt bij mij prima. De omschrijving is ook dat hij de achterbrug, vering en achterdeel schoon houdt

 
Ik vind het zadel van mijn 1200R LC echt te zacht en ik krijg er onnodig een zere kont op. Iemand hier ervaring met een ander merk zadel op de R ?? Ik weet dat er opties zijn bij Tiger in Den Haag, maar voorkeur gaat uit naar vervangend zadel.
 
Ik vind het zadel van mijn 1200R LC echt te zacht en ik krijg er onnodig een zere kont op. Iemand hier ervaring met een ander merk zadel op de R ?? Ik weet dat er opties zijn bij Tiger in Den Haag, maar voorkeur gaat uit naar vervangend zadel.

Het ligt er helemaal aan wat je uit wil geven. Bij Tijger Leathers kost het je maar 9 tientjes (prijs vorig jaar). Een heel nieuw zadel kost je een veelvoud ervan en weet je het nog niet. Bij mij werkt de Tijger modificatie prima, zelfs na 10 uur rijden nog geen zadelpijn. Het is allicht de moeite waard. Ook de service is goed. Je kunt terplekke steeds zitten op je motor na de wijzigingen die je zelf prettig vind. Bovendien na een paar weken niet goed, dan wordt deze alsnog vermaakt.
Wel op tijd een afspraak maken, want ze zijn druk qua planning.
 
Ik vond het bij tigerleathers juist weer minder, heb het ergens anders laten doen. Kan nu uren zitten, iets omhoog en vlakker dan het standaard zadel.
 
Ik ben nu aan mijn 2de Motobatt accu bezig.
De eerste hield het 4 jaar uit. Dat vind ik redelijk zeker als je kijkt naar de prijs.
Deze kost ook ongeveer 65 Euro en heeft wel meer Ah dan de standaard accu.
HIj is alleen iets hoger, maar met een aangepast beugeltje zit die ook goed op zijn plaats.
de MBTX16U kost all in bij motomoto.nl 69,50

P.S. geen ervaring met Lithium accu's
 
Landport is maar een matige accu en over Motobatt zijn de verhalen niet positief de laatste tijd, de kwaliteit is behoorlijk achteruit gegaan. Leeftijd van anderhalf tot 2 jaar is wat ik nu regelmatig hoor. Beter investeer je in Yuasa YTX 14H- BS (High Performance), de origele Exide accu (OEM BMW) of een Odyssee PC535 (wel wat aan de prijs). Over lithium accu's hoor ik nog steeds geen enthousiaste verhalen. Zeker niet als het wat kouder wordt. De genoemde AGM accu's hebben allemaal een hoger startvermogen (CCA).
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel olie mag een R1200R LC verbruiken?
Die van mij verbruikt ongeveer 500ml op 10.000km. Je merkt vooral dat de motor olie verbruikt op vakantie (door de heuvels/bergen). Zijn dit bijzondere waardes?
 
Over het algemeen zijn de toleranties beter dan de air-cooled modellen, daardoor gebruikt de lc minder olie. 500cc op 10.000km zou ik me geen zorgen over maken. De grens ligt volgens mij bij 1 liter op 1000km bij BMW. Absurd natuurlijk.
Op het gs forum ligt het volgens ook zoiets, van Nihil tot 500cc op 10.000km.
 
Ohke dat is fijn om te horen!
Over het algemeen zijn de toleranties beter dan de air-cooled modellen, daardoor gebruikt de lc minder olie. 500cc op 10.000km zou ik me geen zorgen over maken. De grens ligt volgens mij bij 1 liter op 1000km bij BMW. Absurd natuurlijk.
Op het gs forum ligt het volgens ook zoiets, van Nihil tot 500cc op 10.000km.
Dat is fijn om te horen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan