BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Zo ik ben terug van 10 dagen bochten rijden in Oostenrijk en (om het slechte weer te ontwijken) Tsjechië (naar Praag en terug, buiten de stad zelf niet echt de moeite waard ).

Wat me weer eens is opgevallen is dat de enige andere R1200R die ik tijdens deze trip gezien heb een Nederlandse was die op een vrachtwagen stond. Natuurlijk genoeg R1200GS-en een enkele R1200RT maar geen enkele R1200R te bekennen |(

Zo blijven we een exclusief clubje 8-)

Mijn ega was erg content met het verhoogde zadel, het zal niet naar ieders smaak zijn (ik ben er zelf eerlijk gezegd nog niet uit) maar haar rijplezier is natuurlijk belangrijker dan de 'bling factor.

Het (ongepoetste) resultaat:

full.jpg


Voor de vakantie heb ik de originele accu nog vervangen en tijdens de vakantie mijn achterband voor uiteraard weer een MPR4.

Ik heb behoorlijk ruzie gehad met mijn nieuwe Tomtom (410), maar achteraf gezien bleken het allemaal 'user-errors'

Het kost even flink moeite om over te stappen op de nieuwe software, de interface is compleet anders dan de Riders die ik hiervoor heb gehad maar na het nazoeken in het manual blijken alle vertrouwde functies toch bereikbaar, zij het minder intuïtief.

De mooiste dag-route was de enige die we niet via Tyre gepland hebben maar waarbij we allen het lunchdoel hebben aangegeven en de 'spannende route' via maximaal hoogteverschil lieten bepalen door de TT :} :} :} :}

Mijn R heeft zich uitstekend gedragen, ik heb vooral veel gebruik gemaakt van het koppel onderin, lekker in zijn twee door de haarspeldbochten zonder de koppeling te hoeven gebruiken :] :9 .


Mijn ega was snel gewend en kon het zo samen rijden wel waarderen dus mijn belangrijkste doel is bereikt *O*
 
Ik ben afgelopen week ook door Oostenrijk, Italie en Slovenie aan het touren geweest. Jammer genoeg heel veel regen, maar dat mocht de pret niet drukken. En inderdaad de R's die je tegenkwam waren Duitsers. En ja zo blijven we exclusief. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al even mee hier en heb m'n inlog maar eens gerefreshed.
Sinds enige tijd in bezit R 1200 R, 2012.De GS gewisseld voor deze.

Super tevreden.

Windschermpje sport
Stuurverhogers Wunderlich, heel tevreden over.
Voetsteunverlagers W#underlich, heel tevreden over.

Maar ik wil graag nog wat doen aan die kniehoek..
Dus ik zoek een hoog zadel om te ruilen of te lenen om goed uit te kunnen proberen.

Wie?

groets
fagus
 
Dank, deze had ik ook al gezien. Gezien dat jij een 20 inch hebt. Ben jij van de turbulentie bij je helm af? En heb jij de ruit rechtstreeks besteld bij Ceebaileys?

Jakob

De hoogte die je zou moeten kiezen hangt o.a. af:
Je lichaamslengte
De hoogte van het zadel
Hoogte van je stuur
Is dus persoonsgebonden.

Bij mij, 1,73 m en een normaal niet verlaagd zadel raken de vliegen nog de bovenkant van de helm; dus daar wordt mijn helm "aangestraald"

De opdracht is via een dealer in Engeland gegaan.

Het wordt natuurlijk nooit een RT, maar ik wil niet "naked" rijden omdat ik met dit scherm met weinig winddruk op de borst kan rijden en het geluid in de jethelm (BMW Airflow 2) acceptabel is; meestal gebruik ik geen gehoorbescherming, maar bij langere stukken op de snelweg doe ik dat wel.

Verder heb ik mijn schermframe aangepast zodat er een GPS gemonteerd kan worden

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Roelof.
 
De hoogte die je zou moeten kiezen hangt o.a. af:
Je lichaamslengte
De hoogte van het zadel
Hoogte van je stuur
Is dus persoonsgebonden.

Bij mij, 1,73 m en een normaal niet verlaagd zadel raken de vliegen nog de bovenkant van de helm; dus daar wordt mijn helm "aangestraald"

De opdracht is via een dealer in Engeland gegaan.

Het wordt natuurlijk nooit een RT, maar ik wil niet "naked" rijden omdat ik met dit scherm met weinig winddruk op de borst kan rijden en het geluid in de jethelm (BMW Airflow 2) acceptabel is; meestal gebruik ik geen gehoorbescherming, maar bij langere stukken op de snelweg doe ik dat wel.

Verder heb ik mijn schermframe aangepast zodat er een GPS gemonteerd kan worden

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Roelof.

Dank voor je reactie, ikzelf ben 1,70 m en heb een verlaagd Corbin zadel. Denk dat dit voor mij de oplossing is. Ga nog even puzzelen.

Jakob
 
Vorige week mijn brandstof (film) sensor weer defect; keurig verholpen onder garantie..

De sensor was eerder vervangen in augustus vorig jaar.

KM stand 48500

Roelof.
 
Terug van (erg lang) weggeweest... na een paar jaar motorloos toch weer een motor gekocht! En wel zo'n mooie wit met rode R1200R



*Elleuh had niet gedacht dat haar profiel überhaupt nog zou bestaan......

full
 
Laatst bewerkt:
Ff een ander plaatje, want hij staat naatuurlijk niet alleen maar binnen :)

Nu anderhalve week in mijn bezit, blij meisje!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan