100kb
MF veteraan
Zo ik ben terug van 10 dagen bochten rijden in Oostenrijk en (om het slechte weer te ontwijken) Tsjechië (naar Praag en terug, buiten de stad zelf niet echt de moeite waard ).
Wat me weer eens is opgevallen is dat de enige andere R1200R die ik tijdens deze trip gezien heb een Nederlandse was die op een vrachtwagen stond. Natuurlijk genoeg R1200GS-en een enkele R1200RT maar geen enkele R1200R te bekennen
Zo blijven we een exclusief clubje
Mijn ega was erg content met het verhoogde zadel, het zal niet naar ieders smaak zijn (ik ben er zelf eerlijk gezegd nog niet uit) maar haar rijplezier is natuurlijk belangrijker dan de 'bling factor.
Het (ongepoetste) resultaat:
Voor de vakantie heb ik de originele accu nog vervangen en tijdens de vakantie mijn achterband voor uiteraard weer een MPR4.
Ik heb behoorlijk ruzie gehad met mijn nieuwe Tomtom (410), maar achteraf gezien bleken het allemaal 'user-errors'
Het kost even flink moeite om over te stappen op de nieuwe software, de interface is compleet anders dan de Riders die ik hiervoor heb gehad maar na het nazoeken in het manual blijken alle vertrouwde functies toch bereikbaar, zij het minder intuïtief.
De mooiste dag-route was de enige die we niet via Tyre gepland hebben maar waarbij we allen het lunchdoel hebben aangegeven en de 'spannende route' via maximaal hoogteverschil lieten bepalen door de TT
Mijn R heeft zich uitstekend gedragen, ik heb vooral veel gebruik gemaakt van het koppel onderin, lekker in zijn twee door de haarspeldbochten zonder de koppeling te hoeven gebruiken .
Mijn ega was snel gewend en kon het zo samen rijden wel waarderen dus mijn belangrijkste doel is bereikt
Wat me weer eens is opgevallen is dat de enige andere R1200R die ik tijdens deze trip gezien heb een Nederlandse was die op een vrachtwagen stond. Natuurlijk genoeg R1200GS-en een enkele R1200RT maar geen enkele R1200R te bekennen
Zo blijven we een exclusief clubje
Mijn ega was erg content met het verhoogde zadel, het zal niet naar ieders smaak zijn (ik ben er zelf eerlijk gezegd nog niet uit) maar haar rijplezier is natuurlijk belangrijker dan de 'bling factor.
Het (ongepoetste) resultaat:
Voor de vakantie heb ik de originele accu nog vervangen en tijdens de vakantie mijn achterband voor uiteraard weer een MPR4.
Ik heb behoorlijk ruzie gehad met mijn nieuwe Tomtom (410), maar achteraf gezien bleken het allemaal 'user-errors'
Het kost even flink moeite om over te stappen op de nieuwe software, de interface is compleet anders dan de Riders die ik hiervoor heb gehad maar na het nazoeken in het manual blijken alle vertrouwde functies toch bereikbaar, zij het minder intuïtief.
De mooiste dag-route was de enige die we niet via Tyre gepland hebben maar waarbij we allen het lunchdoel hebben aangegeven en de 'spannende route' via maximaal hoogteverschil lieten bepalen door de TT
Mijn R heeft zich uitstekend gedragen, ik heb vooral veel gebruik gemaakt van het koppel onderin, lekker in zijn twee door de haarspeldbochten zonder de koppeling te hoeven gebruiken .
Mijn ega was snel gewend en kon het zo samen rijden wel waarderen dus mijn belangrijkste doel is bereikt