BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Bij uitlezen moet er toch een code in het geheugen staan.
Probeer eens nadat het lampje uit is een paar keer achter elkaar alleen met je voorrem te remmen.
Als het lampje dan aan gaat (ABS is dan ook gelijk uitgeschakeld) vermoed ik dat je de beruchte 24048 / 24049 foutcode hebt.

Met een GS-911 is die zo uit te lezen trouwens.

Inmiddels blijft de lamp constant branden. Van de week maar even laten controleren.

De beruchte code houdt dat in dat de koolborstels versleten zijn?

Gr, Jakob
 
Inmiddels blijft de lamp constant branden. Van de week maar even laten controleren.

De beruchte code houdt dat in dat de koolborstels versleten zijn?

Gr, Jakob

Jacob,
Inderdaad, beter gezegd ze blijven hangen. Het effect is helaas hetzelfde.

Welk jaar is je R hoeveel km staat erop en heb je nog garantie?

Bij de BMW dealer gaat dit "grapje" grof geschat minimaal EUR 2000,- kosten.
Zij gaan voor een volledig nieuwe ABS unit.
Er zijn bedrijven die je ABS unit opnieuw opbouwen / reviseren, maar dan moet je je unit los aanleveren. Kost al gauw zeker 500 Euro.

Ik ben ervaringsdeskundige en heb met succes mijn pompmotor vervangen door een vergelijkbare motor. (alweer zo'n 30k geleden en nog steeds prima)
Het repareren van het motortje hielp bij mij maar 1 jaartje.

Lees de R1200R draadjes er maar eens op terug, daar kun je mijn ervaringen terug vinden.

Ik kan wel wat voor je betekenen waarschijnlijk.

Stuur maar een PB als je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Jacob,
Inderdaad, beter gezegd ze blijven hangen. Het effect is helaas hetzelfde.

Welk jaar is je R hoeveel km staat erop en heb je nog garantie?

Bij de BMW dealer gaat dit "grapje" grof geschat minimaal EUR 2000,- kosten.
Zij gaan voor een volledig nieuwe ABS unit.
Er zijn bedrijven die je ABS unit opnieuw opbouwen / reviseren, maar dan moet je je unit los aanleveren. Kost al gauw zeker 500 Euro.

Ik ben ervaringsdeskundige en heb met succes mijn pompmotor vervangen door een vergelijkbare motor. (alweer zo'n 30k geleden en nog steeds prima)
Het repareren van het motortje hielp bij mij maar 1 jaartje.

Lees de R1200R draadjes er maar eens op terug, daar kun je mijn ervaringen terug vinden.

Ik kan wel wat voor je betekenen waarschijnlijk.

Stuur maar een PB als je wilt.

Dank voor je antwoord. De motor is van 2008 en staat nu op 64000 km. Dus geen garantie ga ik vanuit. ;( Laat hem van de week eerst wel even uitlezen. Mocht ik wat meer weten stuur ik je een berichtje.

Gr, Jakob
 
Laatst bewerkt:
Voor mij betekend een beetje centraal Apeldoorn of iets dergelijks maar zo te zien zitten de anderen allen in het Westen en dan zou ik zeggen: organiseer daar iets, de kans dat ik me vrij kan maken in het weekend is toch niet groot dus met mij hoeven jullie geen rekening te houden.
 
Ik heb zojuist eeen R1200R 2009 ingeruild voor een thundergrey R1200R lc van april 2015 :] met 2000 km ervaring en Remus auspuff.
Ik woon in Veenendaal. Midden Nl (tussen Utr) en Arnhem.
Heb ook wel zin mee te doe met een R meeting. :]

Groet Grandazzo

By the way, erg gezellig hier.
Geen enkele reactie! ;( 30 augustus. 2016
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is vandaag de benzine meter weer vervangen, hij had het net een jaar goed gedaan,

Als deze stuk gaat dan blijft hij maar stuk .


Ik ben op zoek naar het originele sport schermpje of alleen de steun

Mocht iemand er een hebben of weten, waar hij vanaf wil.

Bvd dank
Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Iemand bekend met deze uitlaat? http://www.motea.com/nl/uitlaten/ui...16-cobra-sc3-slip-on-zwart-i3176-243381-0.htm

Is dat een pijp die wat zwaarder geluid geeft? (gekeken naar de prijs, aangezien zo'n akrapovič richting de € 1000,- gaan)

851-f350-348bl-1.jpg
 

Ik vindt de toon wat scherp, zeker als hij bij je weg rijdt.


Je hebt gelijk. inderdaad.

Welke zou wat "donker" klinken?

remus, bos,...

Binnenkort wil ik eens langs een zaak in Velsen-Noord en/of in Amersfoort. Schijnt dat ze daar diversiteit aan uitlaten hebben.


In wat maakt zo'n akrapovič uitlaat het verschil met de andere uitlaten (los van de prijs die bijna 2 x is )
 
Is iemand opzoek naar een ruitje? Ik heb er hier ook nog een liggen. Wel van nieuw model R1200R.

Is ca 38cm
 
Nou ik heb verschillende testen gezien (o.a. voor de R1200GS) waar uit metingen bleek dat alleen de Akrapovic iets winst gaf en de rest veelal een klein verlies aan pk's en Nm's.

Maar ik moet bekennen dat die Akra er bij mij alleen op zit omdat ik na alle ellende met mijn F800S een leuke kadobon kreeg van BMW Nederland die alleen was in te ruilen tegen items uit de accessoire catalogus en mits ik weer een nieuwe BMW zou kopen en omdat de Akra het enige item uit de catalogus was waar ik interesse in had.

Ben er overigens wel erg blij mee en de motor loopt er mee (en met sensor-fop weerstand) werkelijk super.

Maar goed met een alternatieve demper is ook prima te leven lijkt me, als hij maar niet zo volumineus is als de origine demper en een stuk minder weegt. Op youtube zijn ook wel voorbeelden van de Laser Hexacone (die ik op een F800 ook erg goed vond klinken) te vinden bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:

Ik vindt de toon wat scherp, zeker als hij bij je weg rijdt.

Ik weet niet hoor... Als je het filmpje helemaal afkijkt zie je op het eind de uitlaat in beeld... Heel andere dan die op het plaatje die Rob-z post...

Ik wil ook wel ff zo op en neer rijden langs mijn telefoon zodat jullie het geluid van de bos kunnen horen?
 
Laatst bewerkt:

Ik vindt de toon wat scherp, zeker als hij bij je weg rijdt.
Dat vond het "insect" die vanaf 33 seconden van rechts komt aangekropen ook en dacht van schrik, laat ik maar weer terug kruipen ;)
 
Laatst bewerkt:
En niet om in elkaars wijk te gaan zitten, maar ik heb ook nog te koop:
Een sportschermpje (zonder houder)
Een bagagerek
Kofferdragers

Allen voor het 2015 model.
 
@Hans RF , Ik heb het originele sport ruitje (4cm ingekort) met de beugel hier liggen.
Mag je voor € 100 hebben. R1200R is van 2012

Inmiddels heb ik er een, Zgan, maar die van 2012 had niet gepast, omdat de bevestiging aan de zijkant zit , die van mij bovenop omdat het een 2007 is .

Iig bedankt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan