BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

deze
full
 
Andere vraag. Past zo'n akrapovič van een R1200GS niet op een nieuwe R1200R ? Het is toch immers het zelfde blok etc...

Is het een kwestie van een andere montage? Eventueel zelf te modificeren die ophangpunten?? (ik ben wel handig :Y )
 
Oke, ik begrijp dat je dat niet snapt, ik koop iedere 2 jaar een nieuwe motor, en ik ben nu 60 over 2 a 3 jaar ga ik stoppen met werken en dan word het wat lonender om een pakezel te kopen omdat ik dan verder rij dan nu het geval, niet dat ik niet ver geweest ben maar op dit moment heb ik er geen zin in vandaar de naked. ik heb nu 3 hd's gehad vanaf 2000 heritage twin cam,(mee naar Polen geweest) Ultraglide,(mee naar Zweden geweest)Roadking, Bmw1200 gsa, Triumph 800 xc, (mee door Zweden en Noorwegen geweest)Triumph 1200 xc, en nu wilde ik een Naked, vele gereden en dit was de fijnste. Voor 2000 heb ik uiteraard ook nog motoren gehad, Honda, Ducati, Yamaha,Mz (ook nog haha) nog meer Honda, Ik ben zelfs op een HD getrouwd,(mijn eigen hd uiteraard. Ik zal vast nog wel een paar vergeten zijn b.v de motorscooters en 3 wielers haha maar dan word het een boekwerk. Hopenlijk begrijp je mijn statement nu wat meer haha Ik heb nu zo'n heel klein standaard donker ruitje er op (de BMW dus) en ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar een iets grotere zodat ik wat minder last heb van de vele vliegen maar ik ben ook bang dat het niet staat vandaar mijn vragen voor de foto's. Ik zal binnenkort eerst wel eens kijken wat er allemaal voor is.
 
Oke, ik begrijp dat je dat niet snapt, ik koop iedere 2 jaar een nieuwe motor

Ik begreep het 'laat de rest maar, dan koop ik wel een gs' niet als je vraagt om foto's van de spullen die ik heb liggen. Maar omdat je ook een foto van het ruitje van Rob vroeg neem ik aan dat je bedoelde: alleen een foto van het ruitje.
En ik zou zeggen: lekker iedere 2 jaar een motor kopen!
 
Andere vraag. Past zo'n akrapovič van een R1200GS niet op een nieuwe R1200R ? Het is toch immers het zelfde blok etc...

Is het een kwestie van een andere montage? Eventueel zelf te modificeren die ophangpunten?? (ik ben wel handig :Y )

Ik heb zelf een akra er onder en geeft een super mooi zwaar geluid . :Y
Daarnaast staat de Bos ook bekend om het zware geluid .


Wat je ook kunt doen is een 2de hands akra kopen en dan deze laten monteren.



Zoals bv door mille pajic .
Dat is een meester op dat gebied :}


Ook hij heeft een heel scala aan uitlaten liggen


Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is een 2de hands akra kopen en dan deze laten monteren.

Dat moet zelf ook goed te doen zijn ;)

Maar begrijp ik het dus goed; de pijp/demper voor de GS-LC is gelijk aan de pijp/demper voor de R-LC enkel de bocht en het ophangpunt is iets anders??
 
Dat moet zelf ook goed te doen zijn ;)

Maar begrijp ik het dus goed; de pijp/demper voor de GS-LC is gelijk aan de pijp/demper voor de R-LC enkel de bocht en het ophangpunt is iets anders??

Klopt , de uitlaat op zich,maakt geen verschil .

Enkel het nieuwe type hangt de uitlaat aan de andere kant
 
@Rob-z: ik zie niks meer voorbij komen over een meeting. Nu zit ik daar zelf ook niet helemaal op te wachten, maar als je graag 'die Bos' wilt horen mag je best een keer langskomen hoor. Een soort van mini-meet zeg maar.
Ik heb vanmiddag een broekzak opname gemaakt onder het rijden, hier het resultaat. Heb er maar wat fotootjes achter gezet, zo'n zwart beeld is ook maar wat. Is maar om een idee te geven, is niet echt een mooie opname.

http://www.youtube.com/watch?v=uunEStD-hMA

Wat anders: Ik heb mislampjes op de R laten installeren. En nu ook de juiste kleur lampjes in de koplamp erbij. In eerste instantie een beetje een teleurstelling omdat de kleur van de koplamp veel geler was dan die van de mistlampjes. Eerst de lampjes vervangen door Philips Whitevision (4300k) maar ook dat was nog te geel. Nu zit er 7500k in.
full
 
Laatst bewerkt:
@Rob-z: ik zie niks meer voorbij komen over een meeting. Nu zit ik daar zelf ook niet helemaal op te wachten, maar als je graag 'die Bos' wilt horen mag je best een keer langskomen hoor. Een soort van mini-meet zeg maar.
Ik heb vanmiddag een broekzak opname gemaakt onder het rijden, hier het resultaat. Heb er maar wat fotootjes achter gezet, zo'n zwart beeld is ook maar wat. Is maar om een idee te geven, is niet echt een mooie opname.

http://www.youtube.com/watch?v=uunEStD-hMA

Wat anders: Ik heb mislampjes op de R laten installeren. En nu ook de juiste kleur lampjes in de koplamp erbij. In eerste instantie een beetje een teleurstelling omdat de kleur van de koplamp veel geler was dan die van de mistlampjes. Eerst de lampjes vervangen door Philips Whitevision (4300k) maar ook dat was nog te geel. Nu zit er 7500k in.
[afbeelding]

He Elleuh en de rest, mbt mini-meeting. Ik heb nu weer wat tijd en mogelijkheden om een middagje in te plannen. Volgt zo spoedig mogelijk. Even gauw uit de losse pols; Molenaars in IJsselstein is dat een Idee?

De Bos klinkt best leuk. Mooi donker als ik dat uit het YouTube filmpje kan halen. Klopt dat een beetje? Misschien effe kwijt. Maar welk type van Bos is dit? (en kwanta kosta)
 
Even gauw uit de losse pols; Molenaars in IJsselstein is dat een Idee?

De Bos klinkt best leuk. Mooi donker als ik dat uit het YouTube filmpje kan halen. Klopt dat een beetje? Misschien effe kwijt. Maar welk type van Bos is dit? (en kwanta kosta)

IJsselstein is voor mij prima. Bos klinkt inderdaad mooi donker. Heeft niet het pop-pop-pop wat ik bij de Akra altijd zo mooi vond (bij afremmen op de motor), maakt wel mooie tussengas brommetjes bij terugschakelen met de quickshift.

Type en prijs moet ik ff opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Metzeler Roadtec 01

zoals beloofd zou ik ervaringen melden:

Na ruim 4000 km kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze bandenkeuze. (achter een HWM-uitvoering).
De banden hebben me veel vertrouwen gegeven. Bij droog weer geweldige grip. "Helaas" was de vakantie grotendeels droog maar het beetje regen en nat wegdek ook een goed gevoel.
Ik ben blij met deze keuze.

fagus
 
Interessante info hier over de ABS reparatie!
Met name Damte krijgt eervolle vermelding wat mij betreft ;)
Heb zelf een K1200S, dus geen naked, maar de problemen zijn identiek.
Gelukkig kan ik beetje sleutelen, want heb er al genoeg aan moeten repareren helaas.....

Sinds paar dagen gaar rem lampje ineens branden, contact uit,- en aan is het meestal weer weg.
Maar komt nu steeds frequenter.

En ook mijn tank nivo indicatie valt af en toe weg.
Is die fix al besproken hier, met piezo uit een aansteker?

Groeten,

Edwin
 
Overigens, voor degenen met ABS problemen, die zelf minder handig zijn in sleutelen;
ABS en ESA
Daar krijg je voor 450,- een gereviseerde ABS pomp, met betere afdichting.
Klaar terwijl U wacht.

Het oudere type kan ook, maar die duurder.
 
Overigens, voor degenen met ABS problemen, die zelf minder handig zijn in sleutelen;
ABS en ESA
Daar krijg je voor 450,- een gereviseerde ABS pomp, met betere afdichting.
Klaar terwijl U wacht.

Het oudere type kan ook, maar die duurder.

Goede tips en zeker niet overdreven duur, omdat je er toch wel een aantal uur mee bezig bent.

Betere afdichting heeft geen betrekking op de ABS pomp, meer op de ESA veerproblemen waarschijnlijk.
 
Nee, ik heb me laten vertellen dat de afdichting van het elektronica deel aan het ventiel blok matig is. En dat via de stekker dan evt vocht bij het motortje kan komen.
Niet in de vorm van water, maar lucht vochtigheid.
Of het waar is weet ik niet, maar het moet toch een oorzaak hebben dat de kool borstels eerst gewoon functioneren en later ineens vast zitten.
Maar hoe dan ook, ik denk dat het een scherpe prijs is, zoals jij zegt zit er best wat arbeid in.
 
@ 100KB,

Wat jammer; lijkt me een lullig ongeval. Beterschap toegewenst en een spoedig herstel!

Roelof.
 
Auw, twee armen in de gips, da’s niet gemakkelijk eten!
Veel beterschap!

Hebben ze alleen maar een hoop foto’s van die motor genomen, of is hij ook gedepanneerd? Al enig idee van de materiële schade?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan