Snah R1200R
MF'er
Hallo allemaal,
Ruim tien jaar geleden heb ik mij voor het eerst aangemeld op dit forum: ik was toen van plan om mijn 1150GS in te ruilen voor een R1200R. Het is toen een antracietgrijze (mat) geworden (maart 2008) met ESA en koffers. Na vier jaar en ca. 25.000 km en toch wel wat probleempjes (o.a. ringantenne, RDC ventiel, oliekeerring) toch besloten weer een GS te kopen, een R1200GS met Adventure pakket. Na 5 jaar en ca. 45.000 km ging de ABS pomp kapot. Gelukkig was de remwerking oké, maar toch.... Bovendien werd de GS te zwaar voor mij, tijd voor iets anders..... Lang verhaal kort: vorig jaar een nieuwe Versys 650 gekocht. Schakelt en remt goed, zitpositie prima, voor mij snel genoeg (ondanks 'maar' 69 pk) en keurige prijzen vergeleken met BMW (zowel aanschaf als kosten zijn soms best pittig....). Maarrrrr, ik mis het rijplezier van de boxer en vooral zijn cardan. Achteraf gezien had ik na 20 jaar boxers de overstap niet moeten maken.
En zodoende ben ik mij nu weer aan het inlezen in de ervaringen van een R1200R. Ik zou nu gaan voor een DOHC versie vanaf 2011. Ik heb nog wat vragen, maar daar kom ik nog ff op terug. Sommige (nick) herken ik nog van 10 jaar geleden, maar door de bank genomen is het de laatste paar jaar rustiger geworden op dit deel.
Ruim tien jaar geleden heb ik mij voor het eerst aangemeld op dit forum: ik was toen van plan om mijn 1150GS in te ruilen voor een R1200R. Het is toen een antracietgrijze (mat) geworden (maart 2008) met ESA en koffers. Na vier jaar en ca. 25.000 km en toch wel wat probleempjes (o.a. ringantenne, RDC ventiel, oliekeerring) toch besloten weer een GS te kopen, een R1200GS met Adventure pakket. Na 5 jaar en ca. 45.000 km ging de ABS pomp kapot. Gelukkig was de remwerking oké, maar toch.... Bovendien werd de GS te zwaar voor mij, tijd voor iets anders..... Lang verhaal kort: vorig jaar een nieuwe Versys 650 gekocht. Schakelt en remt goed, zitpositie prima, voor mij snel genoeg (ondanks 'maar' 69 pk) en keurige prijzen vergeleken met BMW (zowel aanschaf als kosten zijn soms best pittig....). Maarrrrr, ik mis het rijplezier van de boxer en vooral zijn cardan. Achteraf gezien had ik na 20 jaar boxers de overstap niet moeten maken.
En zodoende ben ik mij nu weer aan het inlezen in de ervaringen van een R1200R. Ik zou nu gaan voor een DOHC versie vanaf 2011. Ik heb nog wat vragen, maar daar kom ik nog ff op terug. Sommige (nick) herken ik nog van 10 jaar geleden, maar door de bank genomen is het de laatste paar jaar rustiger geworden op dit deel.