BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Motobatt is niet meer zo goed als in het begin, hoor nu veel verhalen ook van vrienden en uit eiigen ervaringen dat ze vaak na 1,5jaar niet meer werken.
Toch jammer.
Ze waren qua vermogen en afmetingen toch enigszins baanbrekend bezig.
De prijs is nog wel acceptabel.
Elke 4 jaar 70 Euro voor een nieuwe accu, gaat nog wel. Maar 1,5 jaar is natuurlijk ruk.
 
Het wordt wel steeds stiller op dit Forum, maar na ruim een maand toch nog een vraagje. Heeft iemand wel eens zijn voorwiellagers vervangen bij zijn R1200R en welke lagers heb je dan gebruikt?

GRTZ GeRaRd
 
Iemand al enige ervaring met de (nieuwe) Pirelli Angel GT2 ?
Ik zag deze band opdoemen bij het zoeken van Pirelli Angel GT.
Ik was benieuwd wat de verbeteringen zijn van deze opvolger van de testwinnaar., maar nog nergens wat van kunnen vinden, behalve hier: Angel™ GT II - Motorcycle Tyres | Pirelli
GRTZ GeRaRd

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Heb de Pirelli Angel GT gereden, hele fijne band.
Rijd nu een Conti Road Attack 3, nog beter, met een geweldige stabiliteit en stuurprecisie, maar hoewel de voorband enorm lang meegaat moet je hem beslist samen met de achterband vervangen. Mijn achterband ging 9.000 km mee en toen zag de voorband er nog prachtig uit. Dus heb ik alleen de achterband vervangen, maar de eens zo geweldige wegligging bleef uiterst beroerd. Het bleek de voorband te zijn. 13.000 km mee gereden, maar de laatste 5.000 waren niet meer fijn.
Wellicht dat de nieuwe Angel GT 2 het allemaal nóg beter doet. Het wachten is op een goede vergelijkende test. Of gewoon eronder laten zetten.
 
toen ik vorig jaar mijn 1200R kocht, had deze een AngelGT. Met name in kortere bochten vond ik deze band zwaar sturen, met onderstuur (naar buiten) als gevolg. Heb nu de Bridgestone T31, daar ben ik zeer tevreden over.
 
Heb vorig jaar een set Michelin Road 5 gemonteerd. Die bevalt zo, dat ik mijn achterband door dezelfde ga vervangen. Ik mix ook niet graag verschillende merken voor en achter, misschien volgend jaar tijd voor iets nieuws.
 
Gisteren bij m'n dealer effe gaan kijken naar de nieuwe R1250R, stond er 1 in die BMW Motorsport kleurtjes, superstrak ding:9~
Gelukkig :')geen plek meer in de garage.
 
Daarjuist nog eens even in de configurator bekeken, ben ondertussen meer van de style exclusive leeftijdscategorie. Die R boven de koplamp, is dat trouwens iets nieuws voor de r1250r?

Vandaag snel 150km heen en 150km weer autostrade gedaan, en 100 plaatselijke km’s, daar hebben we niet echt de ideale brommer voor, ik voel me nu eigenlijk meer van de K1600 Gran America leeftijdscategorie. Ik hoop dat daar geen nachtmerrie van komt...
 
Ik heb de verkeerde Brembo remblokken (voorzijde) besteld voor mijn R1200R 2013 (90 jaar editie), namelijk Brembo type 07 GR62SA, deze zijn in ieder geval wel vanaf 2007 tot bouwjaar 2013 geschikt, maar ik weet niet welk type er bij mijn 2013 R1200R op horen (blokken zijn wat minder breed en hoger).
Is er iemand in het bezit van bouwjaar 2013/2014 en al eens de remblokken vervangen en met welk type?


GRTZ GeRaRd
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er inmiddels achter en al gemonteerd. Het zijn de Brembo 07 BB26SA remblokken (ook geschikt voor een 1200GSA van 2011 - 2013). Wel vreemd dat dit nergens vermeld wordt. Bij vrijwel alle motorfirma's staat hier foutieve informatie.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels wel tevreden met mijn nieuwe Pirelli Angel GT II. Makkelijk sturen en goede wegligging. Alleen heb ik deze nog te kort om een oordeel over slijtage te geven.
 
Weekje met de R1250R gereden. De boxer is er toch weer mooi op vooruit gegaan. Maar of je nu direct je 1200R moet inruilen voor de nieuwe ... dat gaat misschien toch te ver.
Check m'n volledige review op Test: BMW R 1250 R
@jan76
Ik ga deze link laten staan, maar in het vervolg graag niet alleen een linkje plaatsen maar ook inhoud plaatsen. We zijn een forum, geen linkfarm. ;)
 
Vandaag een ztechnik vstream scherm ophalen, hopelijk werkt dat goed voor de langere stukken. Die gaat er alleen op voor de stukken snelweg richting het buitenland ;)
Gooi het kleine schermpje wel in de koffer, van de week een setje shad sh36 opgehaald voor aanzienlijk minder dan de nieuw prijs van MP. Koffers waren alleen gepast nog niet gebruikt.
Had de sh23 besteld maar deze passen niet in combinatie met het top bagagerek van BMW. Erg jammer want ze bouwen mooi smal op en het zijn topladers wat eigenlijk mijn voorkeur had.

Vraag: hoe bevalt de Ztechnik ruit ? Heb je de middelste of de grootste maat. Ik zit er toch aan te denken om die grootste te nemen. Kan er helaas niet mee proef rijden en hij kost nieuw nogal een smak geld. Ik hoor graag van je en een foto van de motor met ruit zou helemaal top zijn.
 
Ik rij met een Vario ruit. Het voordeel hiervan is dat de hoogte variabel instelbaar is. Wordt het wat warmer, zet je gewoon de ruit in laagste stand.
 
Vraag: hoe bevalt de Ztechnik ruit ? Heb je de middelste of de grootste maat. Ik zit er toch aan te denken om die grootste te nemen. Kan er helaas niet mee proef rijden en hij kost nieuw nogal een smak geld. Ik hoor graag van je en een foto van de motor met ruit zou helemaal top zijn.
IK heb de grootste, zit uit de wind maar de herrie valt me nog tegen vergeleken met mijn gs. Lange stukken zijn wel een stuk beter vol te houden, zeker met goede oordoppen. Als je in de buurt woont mag je hem gerust is even proberen hoor!
 
ik heb een Ztech ruit, welke op de motor zat, toen ik deze kocht. Vanwege het enorme windgeruis heb ik er een MRA x-screen opgezet. deze is verstelbaar. Een hele verbetering, maar echt stil wordt het niet. Mijn hoofd schudt niet heen en weer. Een RT wordt het niet en net als vorige schrijver; mijn 1150 GS met Varioruit was stiller
.
2.jpg
Wanneer ik meerdere dagen in bv de bergen rijdt, haal ik de ruit eraf.
 
Mijn Classic Trophy kuipje van Wunderlich, in kleur laten spuiten, samen met het MRA opzetruitje zijn voor mij het beste compromis van uiterlijk en functie. Mijn hoofd zit nog wel in de wind, maar de kracht is gebroken. OK tot 160 km/h, daarboven moet je gaan duiken.
003.JPG
 
Zeker, Wunderlich, op de Duitse site wel Wundermilch genoemd, vroeg 450 Euri in 2011.
 

Bijlagen

  • 2018-01-14 14.21.02.jpg
    2018-01-14 14.21.02.jpg
    319,4 KB · Weergaven: 11
Het probleem bij mijnheer Wunderlich is dat als je het kuipje gekocht hebt, daarnaast ook nog het windschermpje moet aanschaffen en dan hebben we het nog niet over de spuitkosten. Maar het blijft mooi.
 
Omdat een forum dient om ervarigen uit te wisselen: nog iemand last van slapende handen?

Ik wel in elk geval, al sinds ik begon met motorrijden, op verschillende motoren (1-cylinder, 2-cylinder parallel en 2-cylinder boxer). Niet echt heel storend, af en toe met de handen schudden en dan kon ik weer wat verder.
Laatste tijd werd het echter ernstiger, met zelfs krachtverlies in mijn hand zodat ik na een intensief hemelvaartweekend (30u op de motor op 2.5 dagen) nu pas terug op een normale manier met een mes kan snijden.
Gisteren had ik weer een intensieve dag op de motor gepland (bijna 400km afgelegd), dus had ik een aantal maatregelen genomen. Om mijn polsen zeker niet af te klemmen, reed ik gisteren met de sluiting van mijn handschoenen los. Om trillingen te absorberen heb ik een set Grip Puppies over mijn handvaten geschoven (Harley-feeling!). En daardoor zat mijn oude ‘schoenlepel’, die voordien afzakte, ook terug vaster waardoor ik mijn hand op lange saaie stukken wat kon ontspannen.
Resultaat: van heel de dag geen slapende handen gehad, en vandaag mijn naam nog in schoonschrift kunnen schrijven. Da’s al heel positief, zo kon ik ook vandaag de ‘ride to work’-dag meedoen. Maar nu blijft de vraag nog welke van die maatregelen echt holp. Iemand een idee? Ik zoek het later wel proefondervindelijk uit, ik ga eerst een tijdje zo verder rijden. Ben al blij dat ik een operatie aan mijn pols (voorlopig) vermijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan