BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Toevallig heb ik dit euvel geval ook gehad met mijn vorige motor een R1200GS. Mijn huidige R1200R lijkt gewoon wat fijner te lopen. Destijds ook Grip Puppies geprobeerd, maar ik vond de handvaten daardoor te dik worden. Misschien opnieuw synchroon laten stellen, maar wat uiteindelijk echt hielp was een iets andere zithouding. Stuur iets naar achteren of naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar je alleen de sleutel van de olievuldop van een R1200 kan bestellen ?
(Compleet setje kost rond de 25 euro)
 

Bijlagen

  • Olievuldop.jpg
    Olievuldop.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Heb de after-market olievuldop verwijderd, door er een sleuf in te frezen, en met een drevel los getikt.

Originele kunststof olievuldop erop geschroefd. Die sleutel zit standaard bij het gereedschapsetje.
 
OK, had het verkeerd begrepen, dacht dat het ging om de sleutel voor de kunststof olievuldop. Was zo te zien een stervormige sleutel. Persoonlijk zie ik voordeel ook niet van die after-market setjes olievuldoppen. Je bent een hoop geld kwijt en 0 toegevoegde waarde.
 
Die aluminium olievuldop zat er al op bij de aankoop motor, was ook niet verkeerd, in dezelfde kleur als de kleppendeksel en er stond BMW BOXER in gegraveerd, maar die sleutel ontbrak, anders had die er nog wel op mogen blijven zitten.

BMW rijders zijn motorrijders, door wind en weer, bij slecht en mooi weer, zeker in de zomertijd, vandaar dat het hier nu rustiger is :]
 
Nog eens nagekijken die olievuldop, maar dat is een origineel BMW accessoire en volgens mij moet je zo'n stersleutel makkelijk kunnen bijbestellen bij de dealer.

Wat betreft je laatste opmerking zeker waar, maar gezien de geschiedenis van dit Forum kan je niet ontkennen dat alles een beetje indommelt :z
 
De BMW dealer had het aluminium setje in ieder geval niet, maar kon hem ook alleen compleet bestellen, maar kostte dan meer dan de “internet” prijs als je hem zelf zou bestellen.

De losse originele zwarte dop kostte 5 euro, bij een zaak die ook BMW’s in onderhoud heeft.
 
BMW rijders zijn motorrijders, door wind en weer, bij slecht en mooi weer, zeker in de zomertijd, vandaar dat het hier nu rustiger is :]

Inderdaad, gaaaaas! Deze week nog in Luxemburg geweest, heerlijk sturen! Ik ben fan.
Ben ondertussen mijn Grip Puppies ook gewoon, ga het voorlopig zo laten.
2de Pilot road 5 achteraan doet het ook uitstekend. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Ik heb gewoon die kunststof vuldop, moet af en toe los om olie bij te vullen, zeker bij warm weer en hoge belasting. Als alles dan goed warm is en vast zit, draait de grote zeskant door, slecht design...
 
Dat
Ik heb gewoon die kunststof vuldop, moet af en toe los om olie bij te vullen, zeker bij warm weer en hoge belasting. Als alles dan goed warm is en vast zit, draait de grote zeskant door, slecht design...
Dat dacht ik nou ook :P Ik draai de dop niet zo heel vast en voor en na iedere rit even checken of die nog vast genoeg zit. Dop draait dan prima en zit ook goed vast :Y

Ik denk dat als je die dop weken vast laat zitten, en tussendoor niet even los draait, hij dan inderdaad moeilijk los te krijgen is.
 
Ik heb niet echt last van doordraaien van de kunstdop olievuldop. Vast is vast. De O-ring mag niet platgedrukt worden, maar misschien is de O-ring wat uit gelubberd en moet deze vervangen worden. Ik vond die Michelin Pilot Road 4 niet heel lekker rijden, maar dat is misschien opgelost met de Pilot Road 5. Ik heb nu de nieuwe Pirelli Angel GT2 en moet zeggen, deze sturen geweldig.
 
Weet iemand waar je alleen de sleutel van de olievuldop van een R1200R kan bestellen ?
(Compleet setje kost rond de 25 euro)

Mmmm - die dop luistert er naar om verheven te worden tot logo van mijn website :D - al heb ik geen boxer meer (en al helemaal geen naked). Als vrouwlief het goed vind wil ik er een een klein boxertje bij.. een 1150 of 1200 ofzo :9
 
Mmmm - die dop luistert er naar om verheven te worden tot logo van mijn website :D - al heb ik geen boxer meer (en al helemaal geen naked). Als vrouwlief het goed vind wil ik er een een klein boxertje bij.. een 1150 of 1200 ofzo :9
Ik zal die aluminium dop, met sleutel ook nog wel eens ergens op een beurs scoren, voor een leuk prijsje.
 
Laatst bewerkt:
Ik schok trouwens ook van de prijs van een origineel los voetsteunrubber bij mijnheer BMW (€ 24,00). Toen zag ik de SW Motech voetsteunen en kon ik nog afstellen ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort voor een set Michelin Road 5. Wil het verschil wel eens merken met de Metzlers Roadtec waarover ik zeer tevreden was.
Een Z-tech windscherm heb ik nog liggen. € 100,= excl verzendkosten. In goede staat.

fagus
 
Ik ga binnenkort voor een set Michelin Road 5. Wil het verschil wel eens merken met de Metzlers Roadtec waarover ik zeer tevreden was.
Een Z-tech windscherm heb ik nog liggen. € 100,= excl verzendkosten. In goede staat.

fagus
Ik ben benieuwd hoeveel kilometers je kan maken met de Michelin road 5 ! in de test van motoplus kwam deze er goed uit!.

ik reed ook met metzelers , de road-teK 01 bandjes hebben het afgelopen jaar net geen 13000km vol gehouden en waren in de regen echte toppers.
afgelopen week zelf overgestapt naar Pirelli Angel GT 2 deze sturen iets lichter dan de roadtec bandjes.
 
Ik ben helemaal om voor de nieuwe Pirelli's Angel GT2's. Na de Michelins PR4's is dit voor mij de ideale stuurband (inmiddels 3000 km verder).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan