BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

De Michelins Road 5 hebben zich de gereden 4.000 km prima gedragen.
Snelweg, bochten en regen zonder problemen en geen centimeter van de lijn af.

Achterband schaamrand eraf, voorband haalt dat niet...

Dik tevreden!

fagus
 
Ik ben helemaal om voor de nieuwe Pirelli's Angel GT2's. Na de Michelins PR4's is dit voor mij de ideale stuurband (inmiddels 3000 km verder).
Geen last van slingerende beweging op wat hogere snelheid? Lees je nu toch best wel veel over nu ze wat meer gebruikt worden. Ik neig naar de road 5 vanwege de prijs of de roadsmart 3.
 
Geen last van slingerende beweging op wat hogere snelheid? Lees je nu toch best wel veel over nu ze wat meer gebruikt worden. Ik neig naar de road 5 vanwege de prijs of de roadsmart 3.
Beetje late reactie, maar om even terug te komen op je opmerking. Tot die 3000 km heb ik alleen binnenwegen gereden, maar ik merk bij hoge snelheden dat de voorkant een beetje onbalans vertoond. Snelheden vanaf 130 km/uur dus. Qua sturen (regen en droog) een topband, maar dit is idd wel een minpunt. Nu ongeveer 5000 verder Slijtvastheid is wel goed in orde.
 
Beetje late reactie, maar om even terug te komen op je opmerking. Tot die 3000 km heb ik alleen binnenwegen gereden, maar ik merk bij hoge snelheden dat de voorkant een beetje onbalans vertoond. Snelheden vanaf 130 km/uur dus. Qua sturen (regen en droog) een topband, maar dit is idd wel een minpunt. Nu ongeveer 5000 verder Slijtvastheid is wel goed in orde.
IK heb de sportsmart mk3 net laten monteren, was in de aanbieding en iets goedkoper dan de roadsmart 3. Van de week is even inrijden, ben benieuwd. Beetje wennen met nieuwe banden. Zijn een stuk spitser dan de road 4.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat "spitsere" wel prettig is. Op mijn R1250R zitten nu Road 4 sloffen maar wat stuursnelheid betreft vallen ze mij wat tegen. Ik reed 3 jaar terug op een huur R1200R met een veel vlottere band. Helaas weet ik niet meer welke dat was...
 
Ik denk dat dat "spitsere" wel prettig is. Op mijn R1250R zitten nu Road 4 sloffen maar wat stuursnelheid betreft vallen ze mij wat tegen. Ik reed 3 jaar terug op een huur R1200R met een veel vlottere band. Helaas weet ik niet meer welke dat was...

Conti roadattack?
 
Banden blijven altijd voer voor discussie.
Ik heb recent mijn banden er even af gehad, maar dan alleen om nieuwe RDC sensors te plaatsen, die ik van te voren had getest en ingeleerd als 2de wielset.

Voor de rest iedereen hier in winterstand ?
 
Nee hoor, vandaag nog gereden. Geen pekel meer te zien en de aankomende week ook niet, want de nachttemperaturen gaan deze week behoorlijk stijgen.
 
Dag collega's, heeft er iemand ervaring in het plaatsen van handkappen op een r1200r uit 2008 ? Volgens de dealer ( Biqer Eindhoven) heeft BMW geen passende kappen.
 
Ik heb deze op mijn 2007:

Is een mooi prentje, ze zijn ergens anders nog wel goedkoper te krijgen, en met led lampjes indien gewenst.
 
Ik heb deze op mijn 2007:

Is een mooi prentje, ze zijn ergens anders nog wel goedkoper te krijgen, en met led lampjes indien gewenst.

Prima tip, ziet er goed uit.
 
Dag collega's, heeft er iemand ervaring in het plaatsen van handkappen op een r1200r uit 2008 ? Volgens de dealer ( Biqer Eindhoven) heeft BMW geen passende kappen.
Ik heb op mijn 1200R (2007) andere spiegelsteunen gemaakt die op de plek van de oude spiegels met M10 bout zijn vastgeschroefd.
Op het busje waar mijn aangepaste spiegels ingeschroefd zitten, heb ik steuntjes gelast en daar vervolgens handkappen aan gemonteerd.
Deze handkappen zijn niet extreem groot, want ik wilde ze niet uit laten steken.
Het werkt wel een beetje om de kou en regen van je handen weg te houden.
Ze lijken hier op:
 
Ik heb op mijn 1200R (2007) andere spiegelsteunen gemaakt die op de plek van de oude spiegels met M10 bout zijn vastgeschroefd.
Op het busje waar mijn aangepaste spiegels ingeschroefd zitten, heb ik steuntjes gelast en daar vervolgens handkappen aan gemonteerd.
Deze handkappen zijn niet extreem groot, want ik wilde ze niet uit laten steken.
Het werkt wel een beetje om de kou en regen van je handen weg te houden.
Ze lijken hier op:
 
Ik heb voor mijn 2011 1200R handkappen en stuurdempers van een GS gekocht. Dacht deze gemakkelijk over te kunnen zetten, maar de constructie in het stuur zijn totaal verschillend, dus dat gaat niet lukken, helaas. dus toch maar weer verkopen, of heeft iemand nog een idee om deze toch te kunnen monteren?
bvd en gr
 
Als het echt niet past wordt het moeilijk.
Soms kun je andere steuntjes fabriceren van metaal en wat kleine aanpassingen doen, maar dat moet wel haalbaar zijn.
Vanaf mijn toetsenbord niet goed te bepalen.
Tekeningen, foto's zouden kunnen helpen en wat maten erbij.
 
Ik heb er gewoon originele BMW 2-delige handkappen opzitten. Is wel een 2011-2014 model, maar volgens mij maakt dat niets uit.
 

Bijlagen

  • handvat 1.jpg
    handvat 1.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 20
  • handvat 2.jpg
    handvat 2.jpg
    113,3 KB · Weergaven: 17
Wat gaaf dat jullie allemaal meedenken en met tips komen. Ik ga ook nog even info vragen bij Quispel in Deurne omdat zij veel ervaring hebben met BMW motoren. Mochten zij een makkelijke oplossing hebben post ik deze hier.
 
Op mijn R1150R afkomstig van een 1200 GS
 

Bijlagen

  • !cid_4138422a-54b4-410f-a10f-4dbbf1aa7a2c.jpg
    !cid_4138422a-54b4-410f-a10f-4dbbf1aa7a2c.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 25
Terug
Bovenaan Onderaan