BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ik zie nog wel eens voorbij komen de de modellen 2015 t/m2017 kinderziektes hebben. Mijne is 2015.

Wie kan het me vertellen?
In de gs van 2013 zaten wat dingetjes, dat is allemaal aangepast in de r1200r vanaf 2015 zoals ik het begreep. De waterpomp is volgens mij het enige wat nog kan opspelen dacht ik. ( dat heeft de mijne gehad, lekkende waterpomp.)
 
Veel kinderziektes waren het niet volgens mij, maar voor de R1200R LC hebben ze vanaf 2017+ de volgende verbeteringen doorgevoerd tegenover het model 2015-2017.

Technical changes to the liquid-cooled boxer models.
When the new model year starts in August 2016, the engines of the liquid-
cooled boxer models will be subject to supplementary technical changes as well
as the application of EU4 measures and the addition of sidelights as required by
law.

Like the R 1200 GS Adventure, all liquid-cooled boxer models will now be fitted
with a judder damper on the transmission output shaft. New features also
include a revised selector drum actuator, transmission shafts and transmission
shaft bearing. An OBD indicator lamp in the cockpit has been added to meet
EU4 requirements.
 
In de gs van 2013 zaten wat dingetjes, dat is allemaal aangepast in de r1200r vanaf 2015 zoals ik het begreep. De waterpomp is volgens mij het enige wat nog kan opspelen dacht ik. ( dat heeft de mijne gehad, lekkende waterpomp.)

Is er een modificatie voor de waterpomp of is het rijden tot ie het begeeft?
 
Dan kan het zijn dat de knipper snelheid niet klopt. Je kan proberen om het bij de dealer of iemand met geschikt diagnose software de motor om te programmeren voor LED knippers, want een klassiek relais zit er niet op.
 
Ik wil mijn R1100S inruilen voor een R1200R. Zijn er bouwjaren die niet zo denderend zijn?
Of is de DOHC aanzienlijk beter?
 
Ik wil mijn R1100S inruilen voor een R1200R. Zijn er bouwjaren die niet zo denderend zijn?
Of is de DOHC aanzienlijk beter?
bewust voor de wat rechtere zit van de R gekozen?
Ik ben onlangs van R1100S naar R1200RS (2015)gegaan, zit van de RS is veel comfortabeler en IETS rechter (en meer "beenruimte", daar ging het mij om)

Mij is verteld dat vanaf modeljaar 2015 (waren al in 2014 geleverd dus) toch wel wat verbeteringen hebben.
Ook heb je dan alle elektrische snufjes (als je er 1 koopt met die opties) die er bestaan eigenlijk hahaha
 
Ik wil mijn R1100S inruilen voor een R1200R. Zijn er bouwjaren die niet zo denderend zijn?
Of is de DOHC aanzienlijk beter?
De DOHC is natuurlijk wel de meest doorontwikkelde luchtgekoelde versie daarna kwam de LC (liquid cooled) in 2015.

Zwak punt is de uitvoering met Board Computer (BC); die heeft een meetlint voor de benzinetankinhoud en die is of gaat vaak stuk. Maar hij rijdt er niet minder om.
En kontroleer of de eventuele ABS niet in storing staat (met name bij de vroege versies)
 
persoonlijk zou ik dan eentje zoeken van 2015 of jonger (of iig modeljaar 2015).
Vloeistof gekoeld, en met de juiste opties alles automatisch incl vering etc.
Dan zou ik persoonlijk voor een modeljaar 2017 gaan (dus gebouwd na juli 2016) vanwege een aangepaste versnellingsbak; die schakelt m.i. beter.
 
Dan zou ik persoonlijk voor een modeljaar 2017 gaan (dus gebouwd na juli 2016) vanwege een aangepaste versnellingsbak; die schakelt m.i. beter.
lollig dat je dit benoemd.... mijn broertje heeft een r1200r van ie serie met de aangepaste bak, en die vind mijne fijner schakelen (helemaal met gebruik van de quickshifter) :D (en ik heb dus een r1200rs van 2015)
 
Terug
Bovenaan Onderaan