BMW R1200R - Deel III - Let's go naked

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjonge, zaten jullie al in de piepzak dat je geen posts meer kwijt kon? ;)

Sorry, ik ben al sinds maandagavond terug van de Vogezen, maar daarna heeft m'n werk me opgeslokt en lees ik pas vanavond even bij.
Vandaag met het mooie weer natuurlijk verder gegaan met het nieuwe motoronderkomen. Als het een beetje meezit gaat morgen het dak erop! *D

Het rijden in de Vogezen was fantastisch, geen regen gehad.........maar KÓUD!!!!!! De tien graden kreeg ik echt als uitzondering op m'n scherm te zien, en als je op de 1200 meter kwam was het gewoon slechts 1,5 graad :X :X
Maar goed.....ik zeg altijd: slecht weer bestaat niet, er bestaat alleen slechte kleding ;)
En reken maar dat we warm aangekleed waren, poolhandschoenen aan en HVV vaak op standje 2 (lees: standje grill).

De verzorging en gezelligheid in Motorhotel Col de Bussang waren weer helemaal top (nee, krijg ik geen provisie voor ;) ) en volgende maand mogen we lekker weer! :Y
Maar daarna een stukkie verder naar het Zuiden 8-)

Ik ben superblij met m'n nieuwe (F800GS) spiegels! *O*. Eerst denk je dat je minder zicht hebt, maar dan blijkt dat je eigenlijk gewoon alles ziet wat je móet zien. Ze zijn wat lager dan de originele ronde exemplaren, maar wat je daar extra op ziet is met name lucht.

Foto-6W8MJYBC-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn R (ergens eind 2007 gefabriceerd) staat trouwens niet op de lijst van de terugroepactie voor de remmen, volgens de site.
Nou mooi, dat scheelt weer een rit en een halve dag *D
 
Tjonge, zaten jullie al in de piepzak dat je geen posts meer kwijt kon? ;)

Sorry, ik ben al sinds maandagavond terug van de Vogezen, maar daarna heeft m'n werk me opgeslokt en lees ik pas vanavond even bij.
Vandaag met het mooie weer natuurlijk verder gegaan met het nieuwe motoronderkomen. Als het een beetje meezit gaat morgen het dak erop! *D

Het rijden in de Vogezen was fantastisch, geen regen gehad.........maar KÓUD!!!!!! De tien graden kreeg ik echt als uitzondering op m'n scherm te zien, en als je op de 1200 meter kwam was het gewoon slechts 1,5 graad :X :X
Maar goed.....ik zeg altijd: slecht weer bestaat niet, er bestaat alleen slechte kleding ;)
En reken maar dat we warm aangekleed waren, poolhandschoenen aan en HVV vaak op standje 2 (lees: standje grill).

De verzorging en gezelligheid in Motorhotel Col de Bussang waren weer helemaal top (nee, krijg ik geen provisie voor ;) ) en volgende maand mogen we lekker weer! :Y
Maar daarna een stukkie verder naar het Zuiden 8-)

Ik ben superblij met m'n nieuwe (F800GS) spiegels! *O*. Eerst denk je dat je minder zicht hebt, maar dan blijkt dat je eigenlijk gewoon alles ziet wat je móet zien. Ze zijn wat lager dan de originele ronde exemplaren, maar wat je daar extra op ziet is met name lucht.

[afbeelding]

Dát noemen ze toch cognitieve dissonatie :+

Leuk dat je er blij mee bent.
Ik ben ook wel benieuwd naar de spiegeltjes van Jaspervd.

Jammer dat het zo koud was daar, ik ga komend weekend de Eifel in,
helaas is de voorspelling nog niet helemaal je van het...
 
damted en de klepel en de klok:


Dát noemen ze toch cognitieve dissonatie :+

Dissonantie B|

Nee hoor, cognitieve dissonantie houdt in dat je eigenlijk spijt hebt van je aankoop/beslissing, maar dat je die desondanks probeert goed te praten voor jezelf zodat je er toch weer een goed gevoel over krijgt.
Ik ben juist vréselijk blij met m'n aankoop (cadeau eigenlijk ;)) en ik had het er zelfs voor over gehad dat ik wat minder zicht zou hebben. Maar dat valt dus reuze mee :Y
 
Laatst bewerkt:
Dissonantie B|

Nee hoor, cognitieve dissonantie houdt in dat je eigenlijk spijt hebt van je aankoop/beslissing, maar dat je die desondanks probeert goed te praten voor jezelf zodat je er toch weer een goed gevoel over krijgt.
Ik ben juist vréselijk blij met m'n aankoop (cadeau eigenlijk ;)) en ik had het er zelfs voor over gehad dat ik wat minder zicht zou hebben. Maar dat valt dus reuze mee :Y

weer wat geleerd! :+

Het zicht wat je nu hebt joke vergelijk ik even met de spiegeltjes die ik nog een week geleden erop had (bijna hetzelfde) en dan kan ik zeggen dat het zicht prima is :Y
Ik heb nooit met de originele spiegels gereden dus daar kan ik het niet mee vergelijken maar gezien de vorm kun je imo wel beter de hoeken inkijken.


zondag was het even een zwarte dag voor mn Rtje... Ik was nog steeds bezig om de spiegels goed in te stellen om nog maar eens te kijken hoe de looks zijn.

je kan met deze spiegels zoveel kanten op dat het gewoon gaat irriteren :Y
ondertussen alle standjes geprobeerd;
-naar buiten (beste zicht maar het heeft iets...maakt de motor te breed.
-naar binnen (beter, zicht prima maar niet zoals naar buiten)
-naar boven :X
-onder het stuur...ook héél tof kwa looks alleen je ziet gewoon niks.

Hoe dan ook, ik liep even weg om wat te pakken en hoor mijn motor een geluid maken wat ie nog niet eerder had gemaakt.... Bojnk -O-

hij was moe :+ languit op de grond..en je begrijpt...de spiegeltjes stonden natuurlijk net naar buiten gericht :( .

2 kleine krasjes op mijn gloednieuwe rizoma spiegel... :r ..en ook mijn cylinder is er niet mooier op geworden.

Toch is een boxer verrekte handig als het gaat om omvallen..De cylinder vangt de klap op wat verdere schade aan lak, materiaal voorkomt. Wel wipt ie even op de cylinder om net een stukje rizomaspiegel mee te nemen.

Gelukkig zijn de krasjes niet zo opvallend en heb ik ze nu toch weer naar binnen gedraaid zodat de krasjes links onder komen te zitten en vind het toch mooier staan dan naar buiten.
 
Hoi meld me ff in deeltje drie.
Moet inderdaad ook voor mijn remmen, en gelijk een set nw. banden.
De Vraag is al eerder aan de orde geweest, maar daar gaat ie weer.
Heeft iemand al ervaring met de Road attack 2 ja 2 ?
Bedankt alvast voor reacties.

Me smillies werken niet helluuup.

Mooie spiegels trouwens ,ik heb ook ovale en dat bevalt prima.
 
Laatst bewerkt:
Mijn R (ergens eind 2007 gefabriceerd) staat trouwens niet op de lijst van de terugroepactie voor de remmen, volgens de site.
Nou mooi, dat scheelt weer een rit en een halve dag *D
Wellicht heb ik iets gemist, maar welke site is dit? Met de ringantenne had ik net geluk, maar ik zou toch ook wel willen weten of mijn remmerij in het risicogebied valt.
 
jaspervd doet het met vallen en opstaan:
Hoe dan ook, ik liep even weg om wat te pakken en hoor mijn motor een geluid maken wat ie nog niet eerder had gemaakt.... Bojnk -O-

Oh verdorie Jasper! :X
Maar wat gebeurde er nou precies? :?
Had je hem niet goed op de standaard gezet?
Liep de plaats waar hij op stond schuin af?

Ach ja, de mijne gaat ook wel eens om hoor, maar meestal omdat ik bijvoorbeeld plotseling moet stoppen en mijn wiel scheef staat doordat ik net had ingestuurd, en dan gaat hij om en hou ik hem niet meer.
Dus ook mijn spiegels en kleppendeksels zijn niet meer krasvrij :')
Eigenlijk wilde ik als eerste motor een oud gedeukt ding kopen, dan is het niet erg dat hij een keer omvalt. Maar het werd een splinternieuwe R1200R.........nu moet ik er maar net zolang op blijven rijden tot het een oud en gedeukt ding is...........dan is het niet erg meer dat hij een keer omgaat ;)
Je hebt wel gelijk dat het voordeel van (met name een naked) boxer is dat de cilinder de eerste klap opvangt waardoor lak gespaard blijft. Tenzij je met zijkoffers rijdt natuurlijk :]
 
Laatst bewerkt:
vandaag eindelijk m'n R1200R opgehaald bij de dealer... na een grondige uitleg van al zijn functies de eerste 70 km geboxered!

kheb er maar 1 woord voor: super *O*

hieronder enkele foto's (hopelijk werkt de link):











verder staan volgende aanpassingen op de planning:

plaatsen van valbeugels (zijn onderweg)
andere uitlaat
xenon
hier en daar wat carbon
andere spiegels
...
 
obispoil ervaart het ultieme motorrijden:
vandaag eindelijk m'n R1200R opgehaald bij de dealer... na een grondige uitleg van al zijn functies de eerste 70 km geboxered!

kheb er maar 1 woord voor: super *O*

verder staan volgende aanpassingen op de planning:

plaatsen van valbeugels (zijn onderweg)
andere uitlaat
xenon
hier en daar wat carbon
andere spiegels
...

Hoi Obispoil!

Gefeliciteerd met je prachtige R1200R! Ik denk dat er maar weinig R1200R-rijders zijn die je mening over deze motor ("SUPER!") niet zullen beamen :]

Zelf heb ik weinig tot geen ervaring op andersoortige motoren, en eigenlijk moet ik daar eens verandering in brengen ;), maar ik denk dat ik m'n R dan alleen nog maar meer ga waarderen :Y
En ja Jasper, daar zou dan een stukje cognitieve dissonantie in kúnnen zitten _O-


Wat voor valbeugels wil je er trouwens op hebben?
De ervaring die ik met de mijne heb leert dat ze meer voor de sier dan voor de bescherming zijn :X

En welke spiegels gaan het worden? :P
 
Laatst bewerkt:
vandaag eindelijk m'n R1200R opgehaald bij de dealer... na een grondige uitleg van al zijn functies de eerste 70 km geboxered!

verder staan volgende aanpassingen op de planning:

plaatsen van valbeugels (zijn onderweg)
andere uitlaat
xenon
hier en daar wat carbon
andere spiegels
...

gefeliciteerd! DE goede kleur ook nog!
 
Enjoy-Rider zoekt spelfouten @ 21:56:

[...]


Dissonantie B|

Nee hoor, cognitieve dissonantie houdt in dat je eigenlijk spijt hebt van je aankoop/beslissing, maar dat je die desondanks probeert goed te praten voor jezelf zodat je er toch weer een goed gevoel over krijgt.
Ik ben juist vréselijk blij met m'n aankoop (cadeau eigenlijk ;)) en ik had het er zelfs voor over gehad dat ik wat minder zicht zou hebben. Maar dat valt dus reuze mee :Y

spelfoutje :$

Dan heb je toch ook nog "Pride of Ownership."

(nog maar een klok - klepel poging O-) )
Je ziet het vaak op Kieskeurig dat mensen b.v. hun aangekochte TV de hemel in prijzen.

Dat doen wij met onze R hier ook :+



@Jasper:
Lullig zo'n val van je motor!
 
Laatst bewerkt:
Oh verdorie Jasper! :X
Maar wat gebeurde er nou precies? :?
Had je hem niet goed op de standaard gezet?
Liep de plaats waar hij op stond schuin af?


Ach ja, de mijne gaat ook wel eens om hoor, maar meestal omdat ik bijvoorbeeld plotseling moet stoppen en mijn wiel scheef staat doordat ik net had ingestuurd, en dan gaat hij om en hou ik hem niet meer.
Dus ook mijn spiegels en kleppendeksels zijn niet meer krasvrij :')
Eigenlijk wilde ik als eerste motor een oud gedeukt ding kopen, dan is het niet erg dat hij een keer omvalt. Maar het werd een splinternieuwe R1200R.........nu moet ik er maar net zolang op blijven rijden tot het een oud en gedeukt ding is...........dan is het niet erg meer dat hij een keer omgaat ;)
Je hebt wel gelijk dat het voordeel van (met name een naked) boxer is dat de cilinder de eerste klap opvangt waardoor lak gespaard blijft. Tenzij je met zijkoffers rijdt natuurlijk :]

Hij stond op de zijstandaard maar waarschijnlijk doordat ik het stuur telkens heen en weer bewoog (rechttrekken schuinzetten) om elk standje goed te bekijken is de motor denk ik stukje bij beetje naar voren geschoven.
opzich vallen de krassen op de cylinder ook wel mee.... (had ik net de beschermers paar weken geleden eraf gehaald om hem helemaal uit te kleden :X )

Als het goed is moet ik vandaag mijn zadel ontvangen ik ben zo benieuwd... *O*
 
vandaag eindelijk m'n R1200R opgehaald bij de dealer... na een grondige uitleg van al zijn functies de eerste 70 km geboxered!

kheb er maar 1 woord voor: super *O*

hieronder enkele foto's (hopelijk werkt de link):

[~[url="http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.c180ebf50d.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.c86acba8ed.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.0c2851fa94.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.6864472c18.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.fa2b741a15.jpg"]afbeelding~][/url]

verder staan volgende aanpassingen op de planning:

plaatsen van valbeugels (zijn onderweg)
andere uitlaat
xenon
hier en daar wat carbon
andere spiegels
...


oehoeee *O* mooie bike en inderdaad dé juiste kleur *D
have fun ermee!
 
Hoi meld me ff in deeltje drie.
Moet inderdaad ook voor mijn remmen, en gelijk een set nw. banden.
De Vraag is al eerder aan de orde geweest, maar daar gaat ie weer.
Heeft iemand al ervaring met de Road attack 2 ja 2 ?
Bedankt alvast voor reacties.

Me smillies werken niet helluuup.

Mooie spiegels trouwens ,ik heb ook ovale en dat bevalt prima.


deze dus

http://www.motorfreaks.nl/productnieuws/continental-komt-met-road-attack-2.html

even opsommen;

ready to ride (extreem korte inrijperiode)
Verbetering op kilometerprestatie
verbetering in handling

nou klinkt goed.. nog ongeveer 2000km te gaan met mijn oude... zou een goede opvolger zijn.
 
bedankt voor de complimenten!
ik heb daarvoor met een aprilia rsv gereden en m'n eerste fiets was een R6...





mijn ervaring is dat zo'n racer tof is als je maandelijks een bezoek kan brengen aan het circuit. Ik doe momenteel vrij veel stadkilometers en mijn polsen waren steeds gevoelloos na een lange rit...

ook alle veiligheidssnufjes vind ik geruststellen op zo'n moto, mijn rsv kon zijn 'kont' wel eens scheef zetten bij koude banden en iets minder gunstige weersomstandigheden. ideaal als je daarop kan anticiperen maar ik heb vrij vaak erg veel geluk gehad dat ik em kon rechthouden...
nu met abs, tractiecontrolen en bandenspanningscontrole kan ik zorgeloos genieten!

Joke,

ik heb onderstaande beugels besteld:



de dealer wist me namelijk te vertellen dat die titanium covers enorm snel breken. ze kosten mi genoeg om te beschermen met zo'n cover.
de cover zelf ga ik wel spuiten denk ik (ik heb nog wat zilver over van m'n R6)...


heeft er iemand ervaring met xenon en andere uitlaten?

ik zat al te kijken naar de originele bmw akrapovic maar heb geen zin om 700 euro te betalen als een ander merk ook een kwalitatieve uitlaat aanbied voor half die prijs...

Glenn
 
Laatst bewerkt:
Het valt mij overigens vies tegen hoe snel de koffers bekrassen...bij het neerzetten of eventjes aanstoten. Ik heb ze eigenlijk nauwelijks gebruikt en de krassen zitten er al goed op...

Ja dat ging bij mij ook erg rap :Y ma ja dan krijgen ze karakter ;) .

Die link, over die banden had ik inderdaad ook gezien, maar mijn dealer zou voor de mpr 2 gaan, zegt hij :?

Mooie Fiets Obispoil da hei je goe gedoan, kleurtje ook helemaal goe *O*

Ik heb die Akra dat is echt een fijne uitlaat!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ging bij mij ook erg rap :Y ma ja dan krijgen ze karakter ;) .

Die link, over die banden had ik inderdaad ook gezien, maar mijn dealer zou voor de mpr 2 gaan, zegt hij :?

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur....wellicht dat de mpr toch meer kilometers kunnen vreten

Ik heb die Akra dat is echt een fijne uitlaat!

absoluut....mooi laag geluidje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan