BMW R1200R - Deel III - Let's go naked

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de tijd hebt, rij lekker binnendoor naar je vakantie bestemming, desnoods met een extra tussenstop. Maar als je snel op je bestemming wil zijn dan is een nacht autozug praktischer als een dag autobahn.

Meestal gaan wij buiten de NL-grens al van de snelweg af, en dat is dan ook het begin van de vakantie. Het is heerlijk rijden door Duitsland :].
Maar inderdaad, als je maar een weekje of minder hebt en je wilt tóch naar Oostenrijk dan is het een goede optie :Y.
Helaas is Dusseldorf voor ons vanuit Noord-Holland nog steeds verre van naast de deur ;(
 
RoLoo slaat de hamer op z'n kop:

...alsof ik alles in de gaten hou... :/

Nou, die indruk krijg ik inderdaad haha! *D
Overal en nergens kom ik jouw postings tegen, dus laat staan waar je meeleest en niks post (al is dat waarschijnlijk moeilijk voor je: iets lezen en er niet op reageren, en dan van vrouwen zeggen (niet jij hoor :$ !) dat ze nooit hun mond kunnen houden _O-
 
Laatst bewerkt:
3. en dat het hebben van een vrouw in zo'n geval ook altijd handig is... :)


Dat is het zeker. Gisteravond op de snelweg gestrand zonder benzine. :( Volgens de bc nog 86 km te gaan voordat de tank leeg zou zijn. Tanklampje brandde ook nog niet dus dacht het nog wel te redden, maar nee. Toch de dealer maar even vragen om de tankmeter opnieuw te calibreren. Was kort geleden gedaan na installatie van nieuwe lintsensor.

Dus toch maar even het thuisfront bellen met een vriendelijk doch dringend verzoek. (was om 22.15 uur)
 
Laatst bewerkt:
Dat is het zeker. Gisteravond op de snelweg gestrand zonder benzine. :( Volgens de bc nog 86 km te gaan voordat de tank leeg zou zijn. Tanklampje brandde ook nog niet dus dacht het nog wel te redden, maar nee. Toch de dealer maar even vragen om de tankmeter opnieuw te calibreren. Was kort geleden gedaan na installatie van nieuwe lintsensor.

Dus toch maar even het thuisfront bellen met een vriendelijk doch dringend verzoek. (was om 22.15 uur)

Dit geeft weinig vertrouwen in de BC.

Ik was gewoon "niet zo slim bezig"

Als ik net mijn tank heb volgegooid dan gaat de BC rekenen met 2 van die schuine streepjes en komt die vaak net boven de 400 uit.
Als je heel rustig rijdt dan krijg je hem soms bijna op 500km
Als de tank wat leger begint te raken, zakt die soms ineens vrij snel van 350 naar 200 en begint dan meer realistisch te worden.
Mijn tripteller 1 gebruik ik altijd als referentie en wordt dus altijd gereset na een tankbeurt.
Meestal haal ik makkelijk 400 km per tank. (dan moet je hem wel tot de rand afvullen)
 
Dit geeft weinig vertrouwen in de BC.

Ik was gewoon "niet zo slim bezig"
Meestal haal ik makkelijk 400 km per tank. (dan moet je hem wel tot de rand afvullen)

Tot nu toe heb ik altijd de BC volledig vertrouwd. Klopte altijd. Alleen na vervanging van de foliesensor is het mis gegaan.

"En niet zo slim bezig" Nou ja, dat was ik uiteindelijk ook niet. Na 445,6 km op trip 1 moet er toch een lampje gaan branden. :Y Foliesensor was onder coulance vervangen en gecalibreerd. Mag je toch verwachten dat het weer goed is. Nieuwe afspraak bij de dealer is gemaakt om te laten doormeten. En inderdaad, als je de tank tot de kraag voldoet kan je 400 km halen.
 
Laatst bewerkt:
Da's wel iets om in de gaten te houden, wil binnenkort richting Noordkaap en daar zijn de benzinestations iets minder dik gezaaid dan hier.

Heb er overigens nog nooit problemen mee gehad, wel eens de tank zo ver leeg gereden dat ik volgens die boordcomputer eerst nog een paar km achteruit had moeten rijden om hem echt leeg te stoken.
 
Laatst bewerkt:
VijfHonderd ? Ik vind 250 al heel wat !
Hoe doe je dat?

Sociaalbiologisch
goed bezig hoor.
Mooi woord? Zelf bedacht :+

Je duidt op de 500 restant kilometers indicator op de BC?
Gooi de tank tot de rand vol.
Pak een snelwegritje waar je een klein rugwindje hebt en rij continu snelheid van 95 a 100 km /uur.
Mijn tripteller 1 (altijd resetten na een tankbeurt) stond ooit op 100 km en de actieradius gaf toen nog 500 aan.
Uiteindelijk kom je na zo'n rit dan toch wel weer op 1 op 22 uit anders kun je helemaal geen gas geven.
 
op een snelweg bergaf met wind mee en de zon in de rug 80 rijden. Yeu.. LoL

Ik kan wel 1:28 halen
maar niet met de 1200



14 ?
 
Nee 12 en nu dus 11 :+

Nog een week dan is mijn vakantie voorbij en kan ik weer elke dag op de R1200R *O* , jammer dat de rit altijd 8 uur onderbroken wordt voor minder leuke zaken
Nog maar 10.

Dan kun je nu nog een week continu :] genieten toch, of is de laatste week vakantie bedoeld voor andere zaken :?

Ik zit momenteel in Oostenrijk.
Zell am See, ja vlak bij de Grossglockner Hochalpenstrasse die we donderdag (helaas met de auto) gaan rijden.
Ik probeer wel een paar plaatjes te schieten van BMW's of de omgeving :+

In de bergen wandelen is trouwens ook wel een leuke bezigheid en daar kwamen we voor :+
 
Nog maar 10.

Dan kun je nu nog een week continu :] genieten toch, of is de laatste week vakantie bedoeld voor andere zaken :?

Ik zit momenteel in Oostenrijk.
Zell am See, ja vlak bij de Grossglockner Hochalpenstrasse die we donderdag (helaas met de auto) gaan rijden.
Ik probeer wel een paar plaatjes te schieten van BMW's of de omgeving :+

In de bergen wandelen is trouwens ook wel een leuke bezigheid en daar kwamen we voor :+

Ben net een weekje terug, hadden we bijna een R-buitenland-meet kunnen doen!

Hoop dat je beter weer hebt als wij hadden, vorige week zaterdag nog in de sneeuw op de glockner gereden. Gelukkig was het in Italie dan wel weer 26 graden.
 
vrijdag was het onderweg nog 37 graden.
Zaterdagmiddag een stevig onweer gehad en aardig afgekoeld.
Zondag ook wat buiïg.
Gisteren al weer kunnen wandelen op de Schmittenhöhe, wel wat buitjes en slechts 8 graden op 2000m.
Beneden was het dan 19 graden.
Vandaag ziet het er weer goed uit, de zon schijnt al weer redelijk, we gaan straks naar een gletscher en een stuwmeer in de buurt van Enzingerboden.
 
vrijdag was het onderweg nog 37 graden.
Zaterdagmiddag een stevig onweer gehad en aardig afgekoeld.
Zondag ook wat buiïg.
Gisteren al weer kunnen wandelen op de Schmittenhöhe, wel wat buitjes en slechts 8 graden op 2000m.
Beneden was het dan 19 graden.
Vandaag ziet het er weer goed uit, de zon schijnt al weer redelijk, we gaan straks naar een gletscher en een stuwmeer in de buurt van Enzingerboden.

Als je de zell/kaprun zomerpas (kortingspas zodat bijna alle attracties in Kaprun/Zell gratis zijn) hebt gekregen van je hotel/pension is een bezoek aan de stuwmeren van kaprun ook zeer de moeite waard. Kunt daar ook schitterend wandelen.
 
Bedankt voor de tip.
We hebben niet die kaart maar een gastenkaart van Zell am See waar je enige korting krijgt op de liften van o.a. Kitzsteinhorn.
Mogelijk gaan we daar morgen wel wandelen en komen we vanzelf bij de stuwmeren rond Kaprun.

Vandaag was trouwens wel lekker weer en bij Enzingerboden hebben we lekker gewandeld.
Wat sfeerplaatjes:
BILD2104.jpg

nog een daar lijkt het minder mooi weer:
BILD2105.jpg

Een van het wandelen zelf:
BILD2091.jpg


De weg ernaar toe was anders op de motor ook geen straf geweest:
Een bord met waarschuwing: Kurvenreiche strecke 31 bochten over 7 km met een hoogteverschil van 300m :9~
Nog redelijk breed ook en aardig asfalt, zelfs met de auto was het nog leuk.
 
Nog een met wat info uit mapsource.
Zo ziet het eruit op een topokaart van Austria:
Het profiel wat zo snel stijgt is ook een stukje met de lift van 1500m naar 2300m :+
profielenzingerboden.jpg

Nog een:
Met de track die we gelopen hebben.
trackenzingerboden.jpg
 
Ziet er goed uit Ted! :Y
Je kunt er tenminste wel in korte broek lopen.
Hier is het weer niet veel soeps, echt Hollands zomertje, vandaag regen en frisjes.
Morgen weer even 25 graden :o , maar 's middags gelijk al gevolgd door onweersbuien :X

Veel plezier daar verder :W
 
Bedankt!
Morgen is het hier nog wat warmer.
Waarschijnlijk gaan we bij de Kitzsteinhorn naar het Alpincenter op 2460m en daar vandaan willen we langs de gletscher gaan lopen en uiteindelijk een klein rondje om de Hohe Kammerscharte (2689m)
Dan begint het er qua hoogte ook weer een beetje op te lijken :+
Als ik weer foto's heb, laat ik wel weer wat zien hier.
Wellicht een beetje off-topic maar het is toch vakantietijd, :+
 
Ik was gisteren toch iets te overmoedig en we hebben ihkv eigen veiligheid besloten niet hoger te gaan dan 2560m.
Helaas 100m lager dan gepland, maar de berg werd steeds steiler, kaler, natter en dus ook gevaarlijker.
Omdat omhoog vaak net weer wat makkelijker klimt dan naar beneden, zijn we toch maar omgekeerd.
Hieronder de track van vandaag:
trackkitzsteinhorn.jpg

Als je dan wat rondloopt bij de gletscher waar verdomd weinig van over is na al die opwarming, kom je nog tot best leuke plaatjes:
BILD2137.jpg

Om het dan helemaal af te maken:
Deze nog met de groeten van Marijke en Ted uit Kaprun op de Kitzsteinhorn:
BILD2142.jpg


Het was hier vandaag zo'n 10 graden op die hoogte maar beneden zaten we weer op 27 graden en bijna onbewolkt.
Als je dan buienradar NL bekijkt, hebben jullie weer een aantal buien achter de rug. O-)

Altijd leuk als je niet voor niets zo'n eind gereden hebt voor het mooie weer. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan