BMW R1200R koppeling veren vervangen?

Moonwoman

Rookie
21 jul 2008
23
0
Culemborg
Tijdens het rijden is het net of je met een slippende koppeling rijdt. Eerder pakte de koppeling vrij snel, nu als ik tijd pakt hij pas heel laat.
Ik heb al wat olie uit het reservoir getapt, maar het euvel blijft. Aangezien bij deze BMW lastig bij de koppeling te komen is heb ik de vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of het raadzaam is het te laten repareren of om de motor weg te doen?
Hij is uit 2009 en heeft 150.000 gereden, altijd goed by the way...tot nu met dit mankement.
 
ja het is een hoop werk om er bij te komen maar lastig zou ik het niet willen noemen. maar ik zou eerst eens op onderzoek uit gaan wat het probleem werkelijk is. soms gaat de hydraulische cilinder kapot (lek en dat ook heel vreemd aanvoelen in het aangrijpen) maar het is een redelijk makkelijk te bereiken onderdeel.
en wegdoen om zo'n reden is eigenlijk nooit de beste oplossing. de koper zal ook merken dat er dingen met de koppeling niet goed zijn en de kosten van de reparatie van de prijs aftrekken (als hij er een beetje verstand van heeft) dus je schiet er niks mee op. maar als het de koppeling is en je hebt hem vervangen heb je weer je vertrouwde motor die goed bevalt.
en ook de koppeling is redelijk makkelijk te inspecteren door het verwijderen van de startmotor (dan kan je in ieder geval zien of er olie op gekomen is ook een regelmatig voorkomend probleem door lekkende keerringen) en je kan met wat moeite en een 2de persoon om de koppeling te bedienen ook redelijk inspecteren hoeveel frictiemateriaal er nog boven de klinknagels uit steekt.
en elke goede motorzaak moet dit kunnen het is niets meer als uit elkaar schroeven en weer in elkaar. er komt geen hogere wiskunde bij kijken alleen veel werk. als je geld te veel hebt kan je ook bij de BMW dealer terecht maar daar liggen de prijzen voor de onderdelen en arbeidsloon nogal aan de hoge kant.
als suggesties die ik ken die redelijk goed aangeschreven staan in BMW kringen kan je MSA (Motor Service Amesfoort) uit ede of De Jong motoren (oud BMW dealer in Alphen aan de Rijn) aanraden. die kunnen dit soort klussen zeker en hebben het vaker gedaan.
 
ja het is een hoop werk om er bij te komen maar lastig zou ik het niet willen noemen. maar ik zou eerst eens op onderzoek uit gaan wat het probleem werkelijk is. soms gaat de hydraulische cilinder kapot (lek en dat ook heel vreemd aanvoelen in het aangrijpen) maar het is een redelijk makkelijk te bereiken onderdeel.
en wegdoen om zo'n reden is eigenlijk nooit de beste oplossing. de koper zal ook merken dat er dingen met de koppeling niet goed zijn en de kosten van de reparatie van de prijs aftrekken (als hij er een beetje verstand van heeft) dus je schiet er niks mee op. maar als het de koppeling is en je hebt hem vervangen heb je weer je vertrouwde motor die goed bevalt.
en ook de koppeling is redelijk makkelijk te inspecteren door het verwijderen van de startmotor (dan kan je in ieder geval zien of er olie op gekomen is ook een regelmatig voorkomend probleem door lekkende keerringen) en je kan met wat moeite en een 2de persoon om de koppeling te bedienen ook redelijk inspecteren hoeveel frictiemateriaal er nog boven de klinknagels uit steekt.
en elke goede motorzaak moet dit kunnen het is niets meer als uit elkaar schroeven en weer in elkaar. er komt geen hogere wiskunde bij kijken alleen veel werk. als je geld te veel hebt kan je ook bij de BMW dealer terecht maar daar liggen de prijzen voor de onderdelen en arbeidsloon nogal aan de hoge kant.
als suggesties die ik ken die redelijk goed aangeschreven staan in BMW kringen kan je MSA (Motor Service Amesfoort) uit ede of De Jong motoren (oud BMW dealer in Alphen aan de Rijn) aanraden. die kunnen dit soort klussen zeker en hebben het vaker gedaan.


Top ...dank je wel 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan