BMW R1200R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, mijne is ook vervangen, een dag voordat ik naar Italie e.o. ging met de motor.

Gisteren kon ik hem langsbrengen voor de remleidingen (ook een R-ding) en ik heb meteen een nieuw achterbandje.

Die was dringend aan vervanging toe na zo'n 6000 km.

Hoe lang doen jullie met een achterbandje?
 
Remmen hadden ze al gedaan bij mij maar toen was er nog geen service bulletin wat betrefd de ringantenne maar nu stond het er wel bij in de computer bij de gegevens van mijn motor.

Mijn Conti Road Atack zit er al ruim 6 op (maar nog geen 7) maar ziet er nog uit alsof daar nog wel een km of 2000 bij kan. Welke banden heb jij en wat voor banden spanning hanteer je? Rijdt je alleen of met z'n tweeën?
 
R-Bimmer is snel door z'n rubber heen:
Yep, mijne is ook vervangen, een dag voordat ik naar Italie e.o. ging met de motor.

Gisteren kon ik hem langsbrengen voor de remleidingen (ook een R-ding) en ik heb meteen een nieuw achterbandje.

Die was dringend aan vervanging toe na zo'n 6000 km.

Hoe lang doen jullie met een achterbandje?

Mijn ringantenne is ook vervangen voor m'n vakanie naar Oostenrijk, was toen nog geen officiële terugroep-actie, maar ik geloof dat de chef werkplaats dat al zag aankomen. Nu wel begrijp ik?

Slechts 6 dzd km met een achterband??? :? :X Ik heb op m'n Conti Road Attacks nu 6,5 dzd km gereden (incl. 3 dzd km berg-, pas- en binnendoorwegen in Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg en België -waarvan die in België nog het slechts waren :X-), maar ze zien er nog prima uit! Ik ga daar echt wel de 10 dzd km op halen :Y. Nou geloof ik ook niet dat ik (al) zo'n bandenvretend rijgedrag heb hoor! :+
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet niet of het echt een terug roep actie is maar ze noemen het een service bulletin. Het houdt wel in denk ik dat als je er naar vraagt of desnoods over klaagt ze je een nieuwe geven. Het zou overigens best kunnen dat alle bezitters binnekort gewoon en brief krijgen net als met de remleidingen maar daar kan ik zelf niks over zeggen.

Bij mij worden ook gelijk 2 zwarten kapjes vervangen die onder de kroonplaat op de vorkpoten zitten(doel is alleen afwerking volgens mij) waar nu al kleine scheurtjes/barstjes inzitten. Aangezien de kroonplaat er toch af moet leek me dat wel handig om gelijk mee te laten nemen. Wel waardeloze kwaliteit die dopjes als ze vanzelf gaan scheuren, hier zie je ze gelijk onder de kroonplaat zitten(niet mijn R overigens):
R1200R-2.jpg

Zijn er ook andere die dit al hebben gezien bij hun eigen motor.
 
Volgens mij is het nog geen terugroep actie van die ringantenne. Als je klachten hebt wordt het meteen aangepakt, en anders bij de eerstvolgende beurt. Aan de hand van je framenummer staat er dan een melding in het systeem van wat er gedaan moet worden.

Ik had een Bridgestone BT014 band en daar zat minder dan een halve mm profiel op, bij terugkomst van de vakantie. Eigenlijk was hij al een mm eerder aan vervanging toe.

Ik rij solo op de motor, met een spanning van 2.8 achter. En mag bij gelegenheid graag wat gas geven }) maar ik ben nogal gesteld op mijn rijbewijs dus wel opletten geblazen B|

De software update (11.2) is meteen meegenomen met het vervangen van de ring antenne. Daardoor doet het alarm het nu goed :Y


edit: nee, dat over die dopjes heb ik nog niet eerder gezien.
 
Laatst bewerkt:
Okee een Bridgestone BT 014 slijt ook wel wat sneller dan een Conti Road Atack die meer vergelijkbaar is met een BT 021 denk ik. Heb op m'n R1100S een BT 014 voor gehad en dat beviel best goed maar moet zeggen dat tot nu toe de Conti's ook goed werken. Ben wel benieuwd of die bt 014's er fabriek af opzaten of heb je die er zelf onder laten zetten? Twijfel zelf nog een beetje wat voor banden ik hierna neem, ik hoor veel goeds over de Michelin Pilot Road 2 en ook over de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsmart.

De software update ivm het pingelen was bij mijn motor niet nodig en ik had ook nooit last van dit fenomeen.
 
Hij is zo afgeleverd met de BT 014, en nu heb ik de BT 016.

Als die net zo vlot slijt, dan kan ik alvast met je mee gaan denken over de volgende set banden :/
 
Apart dat hij is afgeleverd met de BT-014 aangezien dat toch best een sportieve band is en niet echt een sport tour band a la BT-021/ Pilot Road 2. Ook de BT-016 is erg sportief en verwacht je meer op GSX-R 600/750 en R6jes en zo. Vraag me ook een beetje af of zo'nband de juiste keuze is voor jouw motor en rijsstijl want een te sportieve band kan ook nadelen hebben als deze niet warm genoeg wordt zal hij niet de volledige grip bieden en dan is dat soms dus minder dan een tour sport band onder dezelfde omstandigheden. Ik verwacht dus ook dat de BT-016 behoorlijk hard zal gaan slijten.

Wil overigens niet zeggen dat de BT-014 niet bij je past want wet niet hoe je rijdt maar ik verwacht daar een rijstijl bij waar de koppen voortdurend aan de grond worden gereden of de knie( het geen overigens ook al prima kan met de gemiddelde sport tour band).
 
Neuh, koppen steeds aan de grond is niet helemaal de bedoeling, dat gaat er zo gekneusd uitzien.

Op zich bevalt de band goed, prima grip. Ik heb nog geen vergelijk met andere banden op deze motor, maar na een pittig stukje snelweg hingen de vellen eraan, volgens mij wordt hij toch vrij vlot warm.

Bridgestone geeft momenteel de BT 016 en de BT 021 als banden voor de R. Wie weet wordt de volgende de BT 021, om het verschil te ervaren. Of een ander merk, ik moet me nog eens goed erin verdiepen, kan voorlopig in ieder geval weer vooruit. *D
 
Aan nieuwe banden denk ik voorlopig niet ;)
Wel ga ik binnenkort de "throttle rocker" van Wunderlich bij de dealer aanschaffen, omdat we over ruim een week in vijf dagen tijd de Vogezen gaan trotseren :+ .
Zie ook voor verdeelde maar i.h.a. toch positieve reacties: vstrom.nl

Eigenlijk zou ik een cruise control van Wunderlich willen monteren, maar ik vrees dat dat door de GS-handkappen en m'n aldus aangepaste stuurproppen niet kan B|.

Ik heb net bij Bever Zwerfsport een heuptasje gekocht met een drinksysteem erin. Je kunt hem vullen met 0,8 liter water en via een slangetje dat je aan je kraag vastklipt kun je dan drinken. Ik heb namelijk op m'n recentelijke vakantie naar Oostenrijk ontdekt dat ik het best lang vind om zo'n anderhalf uur geen water te kunnen drinken. Ik heb dan tenminste nog een systeemhelm, en bij een rood verkeerslicht haal ik nog wel eens snel een flesje uit m'n zak (door m'n instructeur destijds trouwens streng verboden.....geeft een extra drukpunt als je mocht vallen :X ), doe m'n helm omhoog en neem wat slokjes. Maar ideaal is het niet. Nu kan ik gewoon tijdens het rijden lekker drinken.
Of het echt zal bevallen weet ik niet, je moet wel steeds zo'n ding om je middel binden. Ik heb nog even getwijfeld over een rugzakje waar 1,5 liter in past. Volgens de verkoper worden die vaak door motorrijders gebruikt. Maar dat moet je dan toch ónder je jas doen en dat lijkt me (hoewel het vrij plat is) niet lekker zitten en het geeft zo'n rare bobbel in je jas :X . Het heuptasje doe ik om m'n middel over m'n jack heen, zit dan aan de achterkant.
Kan ik eveneens mooi uitproberen naar de Vogezen! :]
 
Laatst bewerkt:
Neuh, koppen steeds aan de grond is niet helemaal de bedoeling, dat gaat er zo gekneusd uitzien.

Op zich bevalt de band goed, prima grip. Ik heb nog geen vergelijk met andere banden op deze motor, maar na een pittig stukje snelweg hingen de vellen eraan, volgens mij wordt hij toch vrij vlot warm.

Bridgestone geeft momenteel de BT 016 en de BT 021 als banden voor de R. Wie weet wordt de volgende de BT 021, om het verschil te ervaren. Of een ander merk, ik moet me nog eens goed erin verdiepen, kan voorlopig in ieder geval weer vooruit. *D

Klinkt toch wel behoorlijk sportief als de vellen erbij hangen :] Ben in ieder geval benieuwd hoe lang de BT-016 het uithouden en hoe ze voor de hele levensduur bevallen. Banden blijft toch altijd een heel persoonlijk verhaal aangezien er zoveel verschillende meningen zijn over de diverse types en merken.
 
Keep you posted! Vandaag zo'n 250 km gereden en al het profiel zit er nog op :+

@ Joke, veel plezier alvast in de Vogezen. En denk erom, je koffers mogen niet harder dan 180 he 8-)
 
niet verdwaald zelfs een poging tot frans spreken gedaan
maar het zitvlees heeft wel zwaar geleden. na 400km lijkt het wel een houtplank waar je op zit

ook hebben ze er voor de vakantie 2 nieuwe bobines in gezet en ik kan nu gewoon tot over de 200km rijden op 1 tank en dat is dus totaal nieuw voor mij haha

eerste keer vond ik het wel spanned normaal sprong hij op reserve bij 150km en nu ging ik daar dus over heen van o shit dadelijk sta ik hier stil maar dat gebeurde niet
 
...joe-hoe...!!
...ben er weer... :)

...ben ook niet verdwaald...
...heb geen houten bips...
...en voel mij voor de rest prima...



...rest van de (fantastische) verhalen volgen vanzelf ; inklusief beeld uiteraard...
 
...ha die Jan !...

...en van links naar rechts op bovenstaande foto : voormalig enduroman Jan Wilmink (met helm), ikke, met de rug naar de camera, en met een vinger in een uitlaat..., de HP2 MegaMoto, en '(o.a.) kuipenman' Jos Schurgers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan