gaaf ook een lazer er onder?
of heb ik het nu mis?
klopt er hangt een laser onder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
gaaf ook een lazer er onder?
of heb ik het nu mis?
het rockster forum is niet echt druk dus hier maar heen
heb dus ook een r1150r rijdt geweldig!
ook is het leuk dat mensen em ruzor noemen inplaats van 1150
Enne, winterstop...wat is dat??
Joh, ik rij al jaren het hele jaar door, wist niet eens dat er winterbanden waren voor motoren???Hangen jullie er 's winters winterbanden onder?
Ik kwam er net een test over tegen (speciaal voor motoren):
Automotive - Platform voor de aftermarket - Automotive Werkplaats
Niet dat ik van plan met met sneeuw en ijzel te gaan rijden, maar onder de 8 graden is het rubber van "gewone" banden zo hard en stijf dat ze minder grip hebben waardoor bijvoorbeeld de remweg langer is.
Onder mijn auto heb ik 's winters altijd winterbanden, maar dat is ook omdat de achterbanden 245 breed zijn, in sneeuw ga ik daarmee echt alle kanten behalve de juiste op. M'n winterbanden zijn 225, dat gaaat goed.
Vorig jaar is het trowens nauwelijks lager dan 8 graden geweest, maar dat kan dit jaar anders zijn. 't Is mijn geval natuurlijk wel zo dat ik gewoon de auto kan nemen als het frisjes voor m'n motor is.
Nee, ik denk niet dat ik er winterbanden onder hang voor die paar keer dat het onder de 8 graden is en ik perse de motor wil nemen.
Maar als je het hele jaar doorrijdt is dat misschien wat anders.
Heb voor de R1200R, 4,5 jaar een R1150R gehad, daar 125 duizend en nogwat km's meer gereden. Dan die 1200.... van 85 naar 109 pk en van 235 naar 219 kg.... en of je dat merkt!!!
Vind alleen dat 'ie onder de 3000 tpm erg schraal loopt (maar daar hebben dus alle 1200 BMW's last van... stomme emissie eisen.... )
En waarom is dat dan?????
Zonder kat kun je in Duitsland in de problemen komen omdat die dan zo'n 5 decibel meer geluid maakt. Kun je 'm met een beetje pech laten staan.
Ik rij regelmatig in het buitenland, liefst mooie bergen. Afgelopen zomer heb ik in de Alpen op diverse BMW's gereden, en tijdens een leuk bergritje met een R1200R en een K1200GT, had de GT toch best moeite om de R bij te houden.
Onder die 1150 hebben 2 verschillende Laser gezeten.... de KAt uiteraard aan de wilgen gehangen...Een stijging in pk/gewichtsverhouding van 38% !
Ik heb begrepen dat hij sneller én zuiniger wordt als je de kat eronder uit haalt.
Nooit overwogen?
Een motor behoeft geen APK dus daar kunnen ze hem ook niet op afkeuren
Mijn allerliefste heeft een K1200GT, daar heeft hij de kat onderuit gehaald en laten chiptunen. Dat is een beul geworden!!!
Ik heb dat voorlopig niet nodig, moet eerst die 109 paarden maar eens de baas zien te worden .
Mijn 1200R rijdt trouwens bij toch niet al te subtiel gebruik gemiddeld +/- 1:18 met uitschieters naar 1:14 en 1:25! Olie verbruik tussen 2 beurten (10.000km) = < 0.25 ltr.
AAAAAAAAAAAARRRRCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BAAAAAAAAALEN!!!!!!!!!!!!!!
Hij komt nu pas eerste week januari!!!!!
Ik wist al niet hoe ik tot a.s. zaterdag door moest komen........maar tot volgend jaar!?!!!
AAAAAAAAAAAARRRRCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BAAAAAAAAALEN!!!!!!!!!!!!!!
Hij komt nu pas eerste week januari!!!!!
Allerlei organisatorische redenen waar ik jullie niet mee zal vermoeien.
Ik wist al niet hoe ik tot a.s. zaterdag door moest komen........maar tot volgend jaar!?!!!
Dat betekent kerst zonder motor, de (vrije) week tussen kerst en oud/nieuw zonder motor, oudjaarsdag zonder motor, nieuwjaarsdag zonder motor......
En ik wil zo graag rijden!!
Gelukkig baalt de dealer (Van Harten Amersfoort) er ook van, en ik krijg eind volgende week voor een klein weekje een GS te leen om toch weer wat te kunnen rijden en oefenen. En tussen kerst en O/N mag ik ook wel weer een dagje rijden.
Voordeel is wel dat hij dan in 2008 pas op kenteken wordt gezet, is hij gelijk een jaar jonger, al is dat bij motoren volgens mij minder belangrijk dan bij auto's. Maar dat voordeel weegt voor mij emotioneel nog even niet op tegen te moeten wachten tot volgend jaar (okay, ik weet het, is nog "maar" een maand )
tja door de mooie cijfers op de tank die voor sommige er uit zien als letters zoals voor mijn moeder.... paar collegas
Heb je een van harten special????????
Enne.. balen dat die later komt, is de motor van je vriend geen optie als je toch een stukje wilt rijden?
eeeh, ik heb mijn motor op naam van de zaak staan (belastingtechnisch veel slimmer )Dat is een keurig verbruik! Twee keer zo zuinig als mijn auto. Dus als ik m'n auto maar vaak genoeg laat staan en de 1200R neem verdient de motor zich vanzelf terug!
Over verbruik gesproken: er kan 95 RON in las ik in de brochure, maar zou V-Power niet beter zijn? Daar zitten reinigende bestanddelen in en het heeft een lager zwavelgehalte.
Je gunt je motor toch het beste.......
Met mijn auto tank ik V-Power, maar die heb ik laten tunen en dan wordt de brandstof onder grotere druk ingespoten dus heb je een benzine nodig die beter beschermt tegen detoneren oftewel pingelen oftewel zelfontbranding.
Eigenlijk heeft mijn auto daarom RON98 nodig, maar V-Power heeft in Nederland een octaangetal van 97 (ondanks het feit dat ze het 95 noemen, maar dat komt omdat er officieel in Nederland alleen maar RON95 en RON98 bestaat) en volgens het tuningbedrijf is dat voldoende voor mijn auto.
Die cilinderbeschermbeugeltjes zijn zeker een aanrader. Heb ze bij al mijn boxers erop gehad. Mijn vorige heb ik wel eens onvrijwillig neergelegd en dan valt hij mooi op dat plastic, hij kan wel verder omrollen maar dan houdt het stuur de boel nog tegen. Verder geen schade.... alleen dat plastic is dan geschuurd, maar eenvoudig te vervangen (en veeeel goedkoper dan een klepdeksel van magnesium!!!!)Aan de lesmotoren zitten altijd valbeugels. Iedereen begrijpt waarom .
Het ziet er niet uit, ik weet het, maar ik zou het wel een héél rustig idee vinden als ze (voorlopig) ook op m'n nieuwe 1200R komen te zitten. GS'en zie je er ook vaak mee rijden.
Ik heb al bij Wunderlich gekeken, maar het enige dat ze hebben zijn kleine beugeltjes voor de cylinders. Maar cylinderbeschermers heb ik al meebesteld.
Nou kan ik me voorstellen dat hij op de cylinders blijft rusten als je hem per ongeluk laat omgaan en dat de tank de grond niet raakt.
Is dat zo?
Ik heb niet de illusie dat ik nooit eens een foutje zal maken. En de meeste ongelukjes gebeuren vanuit (bijna) stilstand.
Ik heb de lesmotor eens op m'n voet gehad en daarbij m'n voet zwaar gekneusd. Ik denk dat ik daar met die cylinders geen last van heb. Tenzijn ik m'n voet onder een cylinder leg natuurlijk!
Is er iemand die er valbeugels aan heeft zitten? Zou het extra schade kunnen voorkomen?
Alvast dank!
Gr. Joke
@ Enjoy-Rider: als ik mijn originele bochtenset zou vervangen, dan dat is het te zien dat de kat ontbreekt bij die andere bochtenset maar in combinatie met de originele einddemper levert dat misschien niet zoveel problemen op. Als zowel bochtenset als einddemper vervangen worden, dan valt dat misschien wel op.
@ Viking64: mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat die Hyperpro veren bij benadering kosten? Ik vind dat de mijne toch wel aardig deint (vooral bij remmen) en mogelijk is dat minder met andere vering.
eeeh, ze komen tegenwoordig in een soort framepje/stalen krat aan........Enne.. balen dat die later komt, is de motor van je vriend geen optie als je toch een stukje wilt rijden?
En vlak voor kerst gaan ze m'n 1200R opbouwen (een nieuwe motor komt meestal in een doos bij de dealer aan), ik heb afgesproken dat ik daarbij kan zijn! Kan ik ze vast de hemd van het lijf vragen over wat waar zit en waarom etcetera .