BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
@TurboTho, ik had het gelijke. Goed schoon maken helpt, helaas echter maar tijdelijk.
Schoonmaken deed ik met WD40. Uiteindelijk hele knoppenunit laten vervangen voor..... 354 euri!!!

Is dus de moeite waard om schoonmaken te proberen.

Misschien daarna inspuiten met contactspray of nog beter contact sw sproeiwas.
 
Ehh.. juistja.

Alleen kan ik niet bij het tweede schroefje 1 en schroefje 3 vanwege het extra kastje waar de ESA knop op zit.

Nou had ik twee schoefjes aan de onderzijde losgemaakt (imbus schroeven waren dat, zie vorige foto) maar dat ESA kastje leek vooral ter hoogte van schroef 3 nog vast te zitten.

En verder zag ik op dat ESA kastje geen schroeven meer. Of kun/moet je delen met een schroevendraaier los wrikken/wippen?

[afbeelding]


Volgens mij is het dezelfde constructie als ik destijds had op de K1200LT voor de extra mistlichten. De unit met de ESA knop bevat een langere schroef binnenin, die - ter vervanging van schroef 3 is geplaatst.
 
Ja precies, zo voelde het iig wel, maar nu nog dat ESA kastje eraf zien te halen B|

Maar bedankt voor de tips so far, ga zometeen de aanval weer openen :-)
 
Oke, toch maar even langs een bmw dealer geweest.

Schijnt dat je als dat ESA kastje er op hebt zitten je de hele knoppenbende van de handelbar af moet schuiven omdat je idd niet bij schroef 3 komt.

Mij een brug te ver.

Maar er is ook goed nieuws. De cruise-controle deed het vandaag weer. Zal je altijd zien, rij je naar de garage is het euvel opeens weg.

Nou ja, hopen dat het eenmalig was, misschien toch laatst met het afspuiten (ik gebruik zo'n wasplaats-lans) per ongeluk de knoppen geraakt.

Desalniettemin bedankt voor alle tips hier.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen fijne feestdagen en een mooi brommeRTjaar voor 2013 toegewenst

full
 
BeemerBeest en het beurtje.......:

[...]

:^ hear hear :Y *O*

Zo BeemeRT vandaag weer terug van de 30.000 beurt. Gehaald, gebracht en netjes gepoetst, nette actie van Motoport *O* :}

De mijne moet nog, voor de 20.000........ Maar staat al gepoetst, warm, en aan de tiet te wachten op een mooi voorjaar....... ;)
Zal voor aanvang van "Wales tripje" nog wel ff "onder het mes" moeten........ Weer een rib uit het lijf!! :(
 
...wel us iemand naar Ierland op (motor)vakantie geweest ?...

...en 'zo ja' ; is dat wat...??
 

...das ook toevallig !... :Y

...heel eigenlijk staat het plan (lees : de voorpret) al vast...
...en vrouwlief vond het ook gelijk oké...

...gezien de geposte foto's in dat draadje, moeten we dus nog wel heel vlot maken dat we een GS aanschaffen, begrijp ik... ;)


...Wales vond ik erg mooi, de delen van Schotland vonden we fraai, maar dat Ierland lijkt me ook helemaal geweldig...


...denk dat we maar verder gaan met de plannenmakerij...
 

...had eigenlijk nooit over Ierland nagedacht ; 'n beetje vanwege de negatieve klank denk ik...

...want als je vroeger iets hoorde van Ierland, dan had het altijd te maken met ellende...



...maar toevallig las ik van de week een stuk in de krant over dat Londonderry een City of Culture 2013 werd genoemd, en er waren een paar foto's van afgedrukt...

...en toen dacht ik : goh..., mooi daar !...
...en nou weet ik wel, dat is meer richting het noorden van Ierland, maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger als klein jochie (heel klein jochie) ben ik wel eens met pa en moe, op de (vracht)boot, mee naar Cork geweest...

...kan me er natuurlijk nix meer van herinneren..., maar wellicht dan nu in de herkansing...
 
Laatst bewerkt:
...zoooooooo..., vanmiddag de laatste motorkilometers van dit jaar gemaakt...

...winter zeggen ze dan..., terwijl de temperatuurmeter een prettige 13,5 graden aan gaf...

...het asfalt her en der een beetje vochtig, en 1 of ander suffe tante die meende haar autovoorruit te moeten sproeien op het moment dat ik er achter zat... :(

...maar verder : helemaal prima vandaag...


...o.a. samen met broeder glk, en geloofsgenoot Teus een bakkie en een oliebolletje gedaan in Amersfoort...
...en een beetje bijgebabbeld over de te verwachten 'WateRT', en dan vooral over wanneer we het ding mogen verwachten...




...kan me trouwens eerlijk gezegd niet heugen dat ik ('we', moet ik schrijven) nog zo laat in het jaar een toertje hebben gedaan waarbij de temperatuur zo (relatief...) hoog was...

...ik heb dit jaar alleen in de maand Februari geen motor gereden ; voor de rest hebben we ons elke maand nog prima kunnen vermaken...



...ik zeg : laat het definitieve voorjaar maar komen !... :]
 
Het was volop genieten afgelopen dagen. Gisterenmorgen toertje dijken op de R1200RT en vandaag op de vfr. En druk bij Molenaar, ze doen er goede zaken op de BMW afdeling. Een rij verkochte K1600 en R1200GS'en. Hoezo crisis.
 
Hou op over crisis: als ze dit jaar weer meer vuurwerk verkocht hebben dan vorig jaar vind ik dat de 'crisis' officieel voorbij is!!

Vanmiddag ook nog even een kort ommetje gemaakt door de IJsselvallei en naar het wassende water kijken:

GroteFoto-OJBIMVRN.jpg


GroteFoto-RMWIA8MN.jpg


Prima weer! :]

HJ

P.S. merk op dat de motor fris gewassen en zelfs ietwat gepoetst is!

P.S.2 merk vooral niet de bedrijfsnaamstickers op die ik zorgvuldig buiten beeld heb gehouden: dusdanig smakeloos plomp witte belettering dat ik net zo goed een pizza-koerier had kunnen zijn.... slechts het telefoonnummer ontbreekt...
-O-
 
Laatst bewerkt:

...er zijn natuurlijk ook zeldzaam veel spaartegoeden in ons natte landje ; maar we weten ook allebei dat er per week ontzettend veel mensen hun baan zien eindigen...

...en dat maakt de mensch angstig, en/of voorzichtig...

...bijvoorbeeld, vlak voor de Kerst, in mijn eigen stadje...
...zit een relatief groot bedrijf die vooral dingen doet die dan weer met bouw, of andere vormen van verklussing te maken heeft, waarbij er kunststof buizenprut in de grond gestopt moet worden...

...55 man/vrouw/onzijdig kregen te horen dat ze mogen vertrekken...
...U kunt gaan, bedankt voor alle jaren, en vooral niet tot ziens...

...fijne timing ook ; vrouwlief tuigt de kerstboom op, en manlief (of andersom) komt met een 'goed' verhaal voor onder de kerstboom thuis... :/





...'k sprak onlangs iemand bij ons in ons winkeltje..., zo van 'goh..., je hebt je motor te koop staan zag ik...'
...'ja', zegt hij..., ik rijd er toch niet zoveel op, en per April is het voor mij ook einde oefening..., dus dan doe je maar weg wat je eigenlijk niet nodig hebt...

...ook weer zoiets..., werkt bij een bedrijf met meer ruim 400 man/vrouw/onzijdig ; en die toko gaat gewoon keihard dicht...
...uiteindelijk heeft het gevolgen voor zo'n 1000 arbeidsplaatsen ; ivm de toeleveranciers, en alles wat om dat bedrijf hangt...

...en als je dan denkt dat het slecht gaat met het bedrijf..., ben je gek !...
...het gaat helemaal geweldig...
...de produktie wordt gewoon overgeheveld naar Finland & China... :?

...er wordt bijvoorbeeld in Finland een compleet nieuwe fabriek neergezet...
...tja..., Finland..., logistiek ook zo lekker handig... :N





...plus dat de onduidelijke draaikonterij vanuit Den Haag natuurlijk ook geen goed doet... B|





...dus..., het waait wel degelijk buiten...
...en in de branche waar ik een boterham probeer te verdienen is dat bijvoorbeel akelig goed voelbaar...
 
De bouw ... en gelieerde bedrijven ... die hebben crisis, maar verder ? Sinds de 'nieuwbouwsubsidie' in de vorm van goedkope, makkelijk te verkrijgen hypotheekleningen en hypotheekrente-aftrek, vervallen danwel ter discussie staan, is het met de massale woningbouw wel gebeurd. Het hele stelsel gebaseerd op waardevermeerdering van huizen is op de helling en daarmee de drijvende kracht achter een stukje van onze economie.

Andere sectoren doen het gewoon goed. Ik zit zelf in de industrie. Dat bedrijven dicht gaan omdat een boekhouder in het wereldwijde hoofdkwartier berekend heeft dat het goedkoper is om productie in bv. Finland te laten doen is daar al tientalllen jaren normale praktijk. De bedrijven die hier overleven doen hun 'kunstje' blijkbaar zo goed dat men het elders niet kan evenaren. . . en dat doen ze zonder daar een structurele subsidie voor nodig te hebben.

Als dienstverlener in de industrie is er voor ons ook werk zat .... en een chronisch tekort aan technici...
ook een vorm van crisis...

HJ
 
En ja, er zijn vele mensen die hun werk verliezen en hard geraakt worden.
Gelukkig heeft het merendeel nog geld te besteden en laat het ook rollen zodat de economie nog doordraait. In Bad Fredeburg discussiëren we wel verder onder het genot van een wijntje of een lekker weissbiertje.
 
Best forum leden, de crisis kan ons allemaal raken, ik ben techneut, en ook in deze branche vallen harde klappen (vlak voor Kerst nog verschillende project moeten bijsturen omdat er 250 man bij het grote Imtech uit gingen, erg triest).

De totaal ontwrichte Nederlandse economie, met al zijn wereldvreemde regelingen, zal lange tijd nodig hebben om weer vooruit te kunnen gaan.

Hoewel ik niet positief ben over de ontwikkelingen wens ik iedereen een goede jaarwisseling en veel geluk en veilige kilometers in 2013 op misschien wel een nieuwe Wasserboxer.


Groet,
Kees Jan
 
Ook ik wens iedereen een goede jaarwisseling en veel geluk in 2013 met of zonder wasserboxer.
Kom je ook nog naar Bad Fredeburg Kees Jan?
 
keesjan is somber...:

Hoewel ik niet positief ben over de ontwikkelingen wens ik iedereen een goede jaarwisseling en veel geluk en veilige kilometers in 2013 op misschien wel een nieuwe Wasserboxer.

...sprak vandaag nog een aannemer..., van de voorheen 225 man personeel, waren het nu nog 85...

...om de boel draaiende te houden werkten ze nu op het prijsniveau van 1992... :/
...das toch allemaal niet goed hoor...




...tja..., oh..., en wat die WateRT betreft ; schrijf gewoon begin 2014 rijden in je agenda...




...pffff..., dus nog een jaar op dat ouwe luchtgekoelde hobbelpaard... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan