BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
...yo..., thanx voor de link !...
...heb alle 41 pagina's doorgekeken, en ik wist dat het veel werk was geweest...

...maar dit overtreft veel ; heel veel...!
...wat een ongekende vakman zeg...

...akelig strak detail op pagina 31 ook ; die logo's op die remklauwen... :)
 
...yo..., thanx voor de link !...
...heb alle 41 pagina's doorgekeken, en ik wist dat het veel werk was geweest...

...maar dit overtreft veel ; heel veel...!
...wat een ongekende vakman zeg...

...akelig strak detail op pagina 31 ook ; die logo's op die remklauwen... :)

Heel mooi allemaal. :}

Die 2 filmpjes van de eerste start van de W12 motor zijn ook leuk.
Die gozer schrikt zich de pleuris toen dat ding aansloeg :+

Het begint hier bijna een autoforum te worden. :X
 
...maak al jaren gebruik van een Odyssey accu ; en tot grote tevredenheid...
...heb deze accu in 2010 gekocht, en toen ik in 2011 op een nieuwe RT overstapte, de Odyssey overgezet van de 'oude' RT naar de nieuwe...

...de accu uit de nieuwe RT is overgezet in de 'oude' inruil RT...

...zo'n oranje accu heeft voorbeeldige startcapaciteit...

Bedankt voor de tip, heb er inmiddels een gekocht. Als de harde woei over is ga ik hem er in zetten.
 
Heb ook goede ervaringen met de Odyssey 680, geweldig startvermogen ook bij flinke kou.
Zit er inmiddels 2 jaar in en wordt er in de winterperiode uitgehaald om vervolgens 2 keer in die periode aan de druppellader gehangen.
Resultaat is na de winterperiode in 1 keer starten, top!
 
...enige nadeel (als je er over mag spreken) bij die PC680 is de maatvoering...
...net wat kleiner dan het origineel...

...past niet helemaal lekker ; heb dat opgelost door een paar stukjes rubber tussen accu-beugel en accu te klemmen...

...en je accu-pool-dingetjes even ombuigen ; en that's it...
...heb er dus nu bijna 4 jaar plezier van...

...April 2010 dat ding gekocht...

full
 
Voordeel van het iets kleiner zijn is dat je er met je vingers net aan bij kan om hem eruit te tillen.
Een Odyssey accu bestaat uit bijna 99% (de vele platen) zuiver lood, dus dat kleine ding is eigenlijk best lompzwaar en dan is het wel lekker als je wat grip hebt.
Bij mij geen omgebogen accupool-ogen, er zaten bij de accu keurig 2 koperen hoekbeugeltjes bijgeleverd.
Heb hem verder goed vast gezet met van dat wat hardere verpakkingsschuim.
 
Ik weet niet of de RT en de R dezelfde accu gebruiken van het type:
YTX-14BS (12Ah)

die heb ik kunnen vervangen door de volgende accu:
Fabrikant Exide en type YTX-20CHBS capaciteit 18Ah

Kijk maar eens hier:
damted in "BMW R1200R - Deel III - Let's go naked"
Ik rijd er al weer ruim 2 jaar mee en hij kostte toen 89 Euro.
(ik zie hem nu voor 85 staan)

Hij is juist wat hoger (18mm) dan de standaard accu en daarvoor moest ik een ander beugeltje fabriceren.

Misschien een alternatief.
Odysee PC 680 kost zo'n 120 Euro .
 
...geen mening, is dat ook een mening...? ;)

...maar eh..., de WateRT zit in ieder geval ook in het 'schilderij'... :Y
...kijk maar...

full
 
...experience more with every mile...
...R1200RT...
...never ending driving pleasure...




...mwha..., klopt denk ik wel...
...denk ik... ;)
 
Ootje gaat een nieuwe carriere tegemoet: helderziende.

Gisterochtend stond er een Engelse pickuptruck bij ons in de werkplaats en een of andere mengmachine er op. Op die machine zat een benzinemotor waarvan de startmotor stuk was en die moest worden gerepareerd.
Drie Engels sprekende personen kwamen em ophalen, helaas was de startmotor nog niet gearriveerd. De heren moesten aan het werk; het waren wegen strepentrekkers, of hoe je dat ook mag noemen.
Ik had er geen goed gevoel bij; de pickup had oude Engelse kentekenplaten (zonder blauw landvlakje) en geen MOT-sticker achter de voorruit.
IK heb de chef werkplaats even apart genomen om mijn voorgevoel te bespreken en hem te waarschuwen voor oplichterij. Je weet wel; groepje Engelsen of Ieren die waanzinnige bedragen rekenen voor het rechtleggen van een paar dakpannen oid.

's Middags kwamen de heren terug. Zelf was ik druk bezig in, op of onder een bus. Ik zag wel een collega druk in de weer met de machine op de pickup.
Een half uurtje later was het voor mij einde werktijd en ging ik afsluiten. Op kantoor liepen twee politie agenten. En jawel hoor, de Engelsen waren zonder te betalen weggereden.

Tsja, wist ik de nummers van de staatsloterij ook maar van te voren :/

Dus mocht je een Engelse Iveco pickup met een soort wasmachine in de laadbak met borden roadworks erop zien, laat hun geen strepen trekken.
Eventueel hoor ik het graag via pm.
 
...in al je helderziendheid heb je wel het kenteken genoteerd neem ik aan... ;)
 
...'k weet niet..., de glazen bol liet daar in het voortraject niets over uit...??
 
Gegroet rijdeRTs!

Sinds een jaar of 10 beweeg ik mij regelmatig voort op een K1100LT, maar nu ben ik op zoek naar een upgrade. Een van de opties was een R1200RT, er zijn hier vast mensen die daar over mee kunnen praten.

Gisteren heb ik mijn vuurdoop gehad: een uur durende proefrit op een R1200RT.
Eerder had ik al proefgereden op een R1200CL, die vind ik er vet uitzien (smaken mogen verschillen..), maar ik miste een heleboel kracht.
De RT is veel lichtvoetiger dan de CL (scheelt ook 50 kilo min en 50 PK plus) en voelt en rijdt gewoon beter.

De versnellingsbakverhouding van mijn LT en van de RT verschillen als dag en nacht: bij mijn LT wil ik na 10 jaar nog altijd doorschakelen naar de 6 (die er niet is) en op de RT bleek ik steeds nog naar 5 én 6 te kunnen doorschakelen. De 1 op de RT vind ik daardoor wel erg lang, was even wennen bij zeer langzaam rijden. Rotondes moesten voor mijn gevoel steeds in de 1, terwijl dat op de LT in 2 geen probleem is.

De conclusie van de proefrit: ikwillemikwillemikwillem! *O*

De kogel is nog niet door de kerk, een paar dingetjes zitten me dwars:
* ik vind em aan de dure kant: 9000 euries voor een 2006 met 43000 km, dus dat wordt onderhandelen. De vraag is: wat is redelijk?
* Hebben alle RTees altijd een integraal remsysteem? Ik verwachtte van wel, maar als ik alleen de achtterrem indruk, dan gebeurt er zoveel als je van een achterrem mag verwachten: niet heel veel dus.
* Ik vond de motor wat moeilijk optrekken onderin en bij stapvoets rijden: is dat een eigenschap?
* Hoe weet ik of er ook ACS op zit? ESA was aan boord.
* Zijn er nog specifieke zaken om op te letten? (ik heb nog geen tijd gehad de voorgaande 10 R1200RT- topics te lezen..)

Kunnen jullie wat zinnigs zeggen op mijn vragen?

Groeten,
Michel
 
Laatst bewerkt:
Mik Figaro is bijna zover...:

De kogel is nog niet door de kerk, een paar dingetjes zitten me dwars :

1) ik vind em aan de dure kant: 9000 euries voor een 2006 met 43000 km, dus dat wordt onderhandelen. De vraag is: wat is redelijk?

2) Hebben alle RTees altijd een integraal remsysteem? Ik verwachtte van wel, maar als ik alleen de achtterrem indruk, dan gebeurt er zoveel als je van een achterrem mag verwachten: niet heel veel dus.

3) Ik vond de motor wat moeilijk optrekken onderin en bij stapvoets rijden: is dat een eigenschap?

4) Hoe weet ik of er ook ACS op zit? ESA was aan boord.

1) vrij redelijk denk ik ; vergelijk het maar eens met de prijzen op www.motoroccasion.nl

2) hmmm..., achterrem, is mijn ervaring, doet het op een R1200RT toch altijd wel goed.

3) moeilijk optrekken...??, bij een 1200 boxer...?? Stapvoets rijden is echter niet het sterkste punt van dat type 1200 boxer blok. Blok loopt erg arm, en daar hebben de modellen tot 2010 nogal last van.

4) ACS zit nooit op een RT van 2005 t/m. 2009
 
3) moeilijk optrekken...??, bij een 1200 boxer...?? Stapvoets rijden is echter niet het sterkste punt van dat type 1200 boxer blok. Blok loopt erg arm, en daar hebben de modellen tot 2010 nogal last van.
Puntje 3 is erg gemakkelijk op te lossen, als je er zin in hebt
(zoals Ron namelijk ook weet ... )
door er een Rapid bike module in te gooien, beter nog in combinatie met het verliezen van de Kat door middel van of de Kat er uit te zagen of andere bochten (bv Akrapovic of Laser) toe te passen, daar knapt het boxer blokje zo lekker van op :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R1200ST gehad uit 2005 (was volgens mij dezelfde motorspecificatie als de RT tot 2009), maar die trok toch wel rap op.

Kwestie van gedoseerd gasgeven ;)

En bij mijn RT nu heb ik ook geen probleem met optrekken.
BTW: als je klacht is dat hij een keer stil viel bij het wegrijden, dan is misschien het stationair toerental te laag geweest of dan is ie toe aan een onderhoudsbeurt. Dat was bij mijn ST wel zo. Zo tegen de tijd van de 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 duizend kilometerbeurt zakte het stationair toerental wat en moest ik een fractie meer gasgeven bij wegrijden. Tegen de 40 duizendbeurt was ik daar wel aan gewend ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan