BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
...oei... :X

...dat van die twee kleuren was ook mijn keus geweest op de topkoffeRT, maar... (mag ik het zeggen...?)..., niet op deze manier...

...sowieso had ik de 2e kleur niet tot aan het handvat laten lopen, maar met een radius boven dat handvat afgerond, en ik had de zijdelingse strepen niet langs de rugsteun laten lopen, maar optisch alsof het vanonder de steun vandaan was gekomen...

...'k zal us kijken of ik daar een 'shopje' van kan maken... ;)

...tis nu (in mijn beleving) te onaf, en niet helemaal in harmonie met de tanktasbeugel...



...wel een soort van grappig is die tekst op dat nummerplaathoudertje... ;)
 
...oei... :X

...dat van die twee kleuren was ook mijn keus geweest op de topkoffeRT, maar... (mag ik het zeggen...?)..., niet op deze manier...

...sowieso had ik de 2e kleur niet tot aan het handvat laten lopen, maar met een radius boven dat handvat afgerond, en ik had de zijdelingse strepen niet langs de rugsteun laten lopen, maar optisch alsof het vanonder de steun vandaan was gekomen...

...'k zal us kijken of ik daar een 'shopje' van kan maken... ;)

...tis nu (in mijn beleving) te onaf, en niet helemaal in harmonie met de tanktasbeugel...



...wel een soort van grappig is die tekst op dat nummerplaathoudertje... ;)

Ik vind het wel mooi. Maar ongetwijfeld is waar Ron mee komt mooierder.... ;)

Het 90 model heb ik eerlijk gezegd niet veel gezien maar tis toch met name zwart en goud wat de boventoon voert? Vanwaar dan de keuze voor de andere kleur?
 
...Ron... over z'n eigen RT...:

...over RT's gesproken... ;)

...afgelopen Pannenkoekentocht stoorde ik mij nogal... B|

...en wel aan mijn eigen motor... :/
...en dan vooral op de snelwegse heen- en terugweg...

...liep het dingetje voor die dramatische 40.000 km onderhoudsbeurt bij de knooiers van een AMC-Motoren als het spreekwoordelijke zonnetje boven de 4000 toeren, vind ik dat het torretje nu een beetje moeilijk loopt bij dat toerental...

...net niet helemaal lekker, zeg maar...
...een beetje dreunend...

...en daarom, morgen even naar het Nunspeetse...
...Oscar Motorservice...

...even de synchronisatie laten checken, cq. afstellen...

...kan de BMW dealer natuurlijk ook, maar..., het geloof in MotoPlaza Heerenveen is na de overname van die broeders uit Groningen eigenlijk wel foetsie, en Amersfoort vind ik net een paar kilometer te ver rijden voor een relatief simpele synchronisatie...

...daarom eens bij Oscar voorbij dus...

...ken de man verder niet, maar afgelopen dinsdag weer een hoop positieve verhalen mogen horen aangaande deze m'neer...



...vandaag zelf nog wel even wat teveel aan olie uit het brommeRTje gehaald...
...dat kan ik dan weer wel... :+

...bijna 250cc olie uit het blok gehaald, en nu is er net een vlak streepje (bovenzijde olieniveau) zichtbaar achter het oliepeil glaasje...

...ben ik niet van ; van dat teveel aan vloeistoffen in een blok...
...en 250cc zal vast niet heel veel kwaad kunnen, maar toch...

...ben in dat soort dingen vrij principieel...
...eigenlijk... :/
...zooooooow ; en weer terug... :Y :Y

...bleek dus geen synchroon-afstel kwestie te zijn...
...want volgens de meetapparatuur klopte het gewoon behoorlijk goed...

...dus..., fiets op heftafel, bougietjes gedemonteerd, en toen bleek dat de onderste, rechtse bougie, een donkerder tintje had dan de andere 3...

...en dan weet je eigenlijk al weer genoeg... :/

...twee nieuwe onderste bobines, en het boxertje loopt nu ook rond, en boven de 4000 toeren weer als een zonnetje...
...dat 'gehamer' van vorige week is foetsie...

...kost (al weer) wat, maar dan heb je ook (weer) wat... :/



...blijkbaar toch een zwak iets, die bobines..., want bij de RodeToerer heb ik ze ook al kapot gehad...
 
...niet gemaakt... :/

...op terugreis vanaf de Dolomieten..., de RodeToerer ging steeds beroerder lopen, en steeds meer te 'hameren'...

...gevalletje bobines dus...
 
...en wat is het addeRTje onder het gras deze keer... :?


...want BMW en iets bijna weggeven, is ongeveer net zo ongeloofwaardig als dat Maxima en Kim Holland saampjes, en allebei een broodje goulashkroket gaan halen bij de Febo... :/


...en..., als ik de tekst goed lees, dan hebben ze op de vestiging in Elst, en op de vestiging Apeldoorn een R1200RT staan, en op die motor is dat navisysteem voor minder meer verkrijgbaar...

...m.a.w., er staan in totaal 2 RT's... :/








Geachte heer/mevrouw,

Aanstaande zondag (26 april) zijn we van 11.00u tot 16.00u geopend in Elst. De daaropvolgende zondag (3 mei) is onze Apeldoornse vestiging geopend. Daar eveneens van 11.00u tot 16.00u. Koningsdag zijn we gesloten.

Of u nu enkel zin hebt in een kopje koffie als mooie tussenstop tijdens uw motorrit, op zoek bent naar een nieuwe helm of nu toch wilt proefrijden op een nieuwe BMW motorfiets: wij staan voor u klaar!

Wilt u dat we een motorfiets voor u reserveren? Zo hebben we op beide vestigingen een BMW R 1200 RT van het nieuwste model startklaar staan. En voor die motorfiets hebben we nu een mooie aanbieding: bij aanschaf van een nieuwe R 1200 RT krijgt u nu een BMW Navigator 5 voor €99,- i.p.v. €693,-!

Graag tot snel in Elst of Apeldoorn!
Met vriendelijke groet,

Teams Simako-BDM Apeldoorn en Elst
 
...toch wel een leuk ding hoor, die R1200RS... :Y

...vind alleen die toerenteller niet wat, en de locatie van het navigatiesysteem vin 'k te dicht op de borst zitten, maar verder..., mooi ding wel, eigenlijk...

...nog 'n filmpje... :]
 
...oei... :X

...dat van die twee kleuren was ook mijn keus geweest op de topkoffeRT, maar... (mag ik het zeggen...?)..., niet op deze manier...

...sowieso had ik de 2e kleur niet tot aan het handvat laten lopen, maar met een radius boven dat handvat afgerond, en ik had de zijdelingse strepen niet langs de rugsteun laten lopen, maar optisch alsof het vanonder de steun vandaan was gekomen...

...'k zal us kijken of ik daar een 'shopje' van kan maken... ;)

...tis nu (in mijn beleving) te onaf, en niet helemaal in harmonie met de tanktasbeugel...



...wel een soort van grappig is die tekst op dat nummerplaathoudertje... ;)

Iedereen mag wat mij betreft alles zeggen. Alle suggesties zijn welkom ;)
Dit was ook min of meer een probeerseltje.....
Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoeld.

De tekst op de nummerplaathoudert past sowieso :)
 
Ik vind het wel mooi. Maar ongetwijfeld is waar Ron mee komt mooierder.... ;)

Het 90 model heb ik eerlijk gezegd niet veel gezien maar tis toch met name zwart en goud wat de boventoon voert? Vanwaar dan de keuze voor de andere kleur?

Ik kan een hoop maar van een hoge mate van creativiteit kun je mij niet beschuldigen :)
Zoals gezegd is dit ook maar een probeerseltje.

Zwart zeker maar het goud valt wel mee. De voorschokkers en de remklauwen zijn een soort van goudkleurig. De motorspoiler is een soort brons/bruin achtig. De pakjesdrager en tanktasbeugel zijn dan weer een ander lichtere metaalachtige kleur. En die zit nu ook op de topkoffert.
 
...gevalletje bobines dus...

Ook ik dus op de vorige 1150RT die ik had, bobine overleden.
Waar ik dan weer geen ruk van snap is het feit dat ongeacht welk auto merk ik ooit heb gehad (veel) ik dit probleem daarbij nog nooit ben tegengekomen. :? :?

Verder fijn weekend allen groet, Ab
 
...nou Ab..., Volkswagen, Audi, en Seat hebben ongeveer een abonnement op bobines...

...toen ze vanuit het VAG concern begonnen met de welbekende staaf-bobines, kon je maar beter zo'n ding naast je reservewiel (die ook al in veel auto's niet meer te vinden is...) leggen...

...want de vraag was niet of het ding kapot ging, maar wanneer...

...dozen vol van die dingen hadden we op voorraad... :/



...de broeder die gisteren naar mijn torretje gekeken heeft, had ze voor de BMW-boxers ook gewoon op voorraad liggen... :/

...leuk voor mij, maar eigenlijk droevig inderdaad dat zoiets stuk moet gaan...
...wat is er mis met de aloude centrale bobine... :?

...waarom moet elke bougie zijn eigen storingsgevoelige bobine hebben...
...die dingen kunnen niet tegen water, ze zijn gevoelig voor hitte, en laat ze ook maar niet vallen...

...autopoetsers hadden vroeger de neiging om voor het showroom klaarmaken van een gebruikte auto, even fijn de motorruimte af te spuiten...

...want dan leek het alsof het nieuw was... :/

...het vocht kroop in de bobine, en daar gingen we weer...
...konden we weer die dingen vervangen...

...gewoon een doekje door de motorruimte halen, en verder het vocht ver weg houden van die dingen...
 
black_bull schreef...:

Hier een iets betere foto van de topkoffert:

805d477e2fd85df2a1149210dcf989fa

...pruts, pruts, klieder, schilder, verf, kwast, fröbel, gepiel ook allemaal... ;)



11064648_863909910322492_8505595343969125368_n-X2.jpg




...less is more..., hoewel ik het nog niet echt geweldig vind, eigenlijk... :/

...heeft in de verte nu iets weg van een medaille...
...maar het is wel minder 'in your face'...

...en bewust dat zwarte stukje in het midden er weer in, omdat zoiets ook bij de tanktasdrager te zien is...

...nou ja..., een beetje in de richting van deze strekking had ik in gedachten gehad...
...als in : minder massief...

...de tekst van die nummerplaathouder af, en stickertjes laten maken met 90 en R1200RT...

...dat laatste heb ik ook laten doen, en dat R1200RT heb ik bijvoorbeeld op het zwarte stuk in de ruit (dan lijkt het minder massief), en heb een heel klein logo op de topkofferdrager laten snijden...



...maar..., hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik de topkoffert gewoon zwart zou laten...

...denk ik...














...sorry... :/
 
Laatst bewerkt:
...pruts, pruts, klieder, schilder, verf, kwast, fröbel, gepiel ook allemaal... ;)
Idd best lastig :)
[afbeelding]



...less is more..., hoewel ik het nog niet echt geweldig vind, eigenlijk... :/

...heeft in de verte nu iets weg van een medaille...
Dat was ook mijn eerste gedachte
...maar het is wel minder 'in your face'...
Valt in het echie wel mee. De foto is natuurlijk min of meer van bovenaf genomen met de topkoffert pontificaal in beeld.....
...en bewust dat zwarte stukje in het midden er weer in, omdat zoiets ook bij de tanktasdrager te zien is...
Het huidige patroon volgt de lijnen van de pakjesdrageRT. Van voor naar achter gezien. Het kussentje zal de lijn van de tanktasdrager altijd verstoren..... Breder en andere hoeken......
...nou ja..., een beetje in de richting van deze strekking had ik in gedachten gehad...
...als in : minder massief...
Zoals gezegd valt dat in het echie wel mee....
...de tekst van die nummerplaathouder af, en stickertjes laten maken met 90 en R1200RT...
Tekst zit er net op.... hahahaha.... De tekst op de koffer is dan wel weer een leuk idee.
...dat laatste heb ik ook laten doen, en dat R1200RT heb ik bijvoorbeeld op het zwarte stuk in de ruit (dan lijkt het minder massief), en heb een heel klein logo op de topkofferdrager laten snijden...



...maar..., hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik de topkoffert gewoon zwart zou laten...

...denk ik...
Ook een optie natuurlijk. Maar een patroontje breekt het geheel want het is anders wel een heul grote zwarte bak........

Sorry is onnodig. Ik ben al lang blij dat er iemand meedenkt :) Thanx.
 
Laatst bewerkt:
...een volgende keer graag wel even een foto maken zonder reflectie van een woning, dakgoot, en weet ik veel wat...

...scheelt een hoop knip-, plak-, en kleurwerk... :+
 
...had in eerste instantie 2 zwarte vlakjes in de beige streep, om de 'zwarte' vlakjes van de topkofferdrager weer terug te laten komen..., maar dat was net een beetje too much... :/
 
...had in eerste instantie 2 zwarte vlakjes in de beige streep, om de 'zwarte' vlakjes van de topkofferdrager weer terug te laten komen..., maar dat was net een beetje too much... :/

Dan word het idd een "verhoogde" pakjesdragRT..... Kan er nog een topkoffeRT bovenop _O-
 
...wel even opletten, je hebt in 2010 de niet-DOHC modellen, en de wel-DOHC fietsen...!


...2010 niet-DOHC - 23.000 km - 12.000 Euries...
bmw-r-1200-rt-1125076.jpg



...2010 wel-DOHC - 23.000 km - 13.000 Euries...
bmw-r-1200-rt-abs-esa-asc-1156771.jpg



...particulier kopen is minder duur...
...fietsen uit Engeland zijn er bij bosjes, en zou ik lekker laten staan...

...zwarte DOHC-fietsen zijn niet in Nederland geleverd, maar wel in Engeland...

...opties bepalen voor een deel de prijs, en de inkoop bepaalt ook nog een keer de verkoopprijs...

...ESA vering zou ik in ieder geval voor kiezen, hoewel de ESA1 vering ook z'n makken kent...
...ESA2 dempers zijn beter in orde, en spreken fijngevoeliger aan...

...en wat vaak geldt ; goedkoop is duurkoop...
...en wat ook vaak geldt : alle waar naar z'n geld... ;)

...kijk voor de prijsvergelijkingen eens op www.motorshopper.nl ...
 
Laatst bewerkt:
bmw-r-1200-rt-1155625.jpg



...ook 2010...
...25.000 kilometer...
...DOHC...

...wel weer meer opties, en natuurlijk zwarte kleppendeksels ( ;) ), maar ook gelijk weer fors meer aan de prijs...

...want 14.250,-- ...


...en voor dat geld, heb je bijvoorbeeld ook wel weer een 2011 fiets...

...en die heb je dan weer met de 'dunne' voorvork uit 1 stuk, of de dikkere voorvork die er naar mijn bescheiden (...) mening net iets fraaier uit ziet...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan