BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, mag mijn zijspan hier ook vermeld worden?
RT bouwjaar 2005. Eind 2007 omgebouwd naar zijspan door EZS in Zelhem.
Ondertussen ruim 118.000 km gereden. Geen problemen, enkel de koppeling vervangen rond de 95.000 km.
full
 
Ja dames en heren, hier weer een nieuwe aflevering van het altijd leuke "Raadje Plaatje", waar is de foto van een RT rit gemaakt?

Heden met mijn lieve echtgenote op pad geweest. Als kleine hint voor het raden van de plaatjes: begonnen en geëindigd in Lage Vuursche, zo'n 330 km geklokt.

Als opwarmertje een inkoppertje:
Ritje30juli01.jpg

Waar is plaatje 1 geschoten? Je kan hier vlakbij een lekker bakkie doen en een heerlijk stukkie appeltaart (met slagroom en wesp, die laatste stond trouwens niet vermeld op de kaart maar kregen we er gratis bij!) of een tosti met Boerenland of weet ik veel wat voor speciaal brood krijgen (appeltaart met slagroom en wesp voor Karin, ik doe niet aan slagroom en ook niet aan wespen).

Maar, nu het volgende plaatje, dat wordt al iets lastiger....
Ritje30juli02.jpg

Tja mensen, waar is dit dan? Hint: ongeveer een half uurtje tuffen van plaatje 1.

En nu wordt het denk ik zelfs voor onze eigen huis-globetrotter Ron (vriend van de show) een leuke uitdaging: waar is dit plaatje geschoten?
Ritje30juli03.jpg

Hint: ons moest beider motoren op een metertje of 150 van deze plek stallen....
Laatste hint: van het laatste plaatje weer naar huis heeft ons een heel traag pontje genomen, kosten voor 2 personen en 2 motoren: €2.40

Ben benieuwd naar de antwoorden....

Al met al overigens een ge-wel-dig lekkere rit gehad, wat een machtig mooi land wonen we toch in. En ik moet opbiechten dat ik daar pas echt goed achter gekomen ben sinds ik, door de midlife crisis gedreven, ben gaan motor rijden.
 
Laatst bewerkt:
Jeroen1969 schreef...:

Ja dames en heren, hier weer een nieuwe aflevering van het altijd leuke "Raadje Plaatje", waar is de foto van een RT rit gemaakt?

Heden met mijn lieve echtgenote op pad geweest. Als kleine hint voor het raden van de plaatjes: begonnen en geëindigd in Lage Vuursche, zo'n 330 km geklokt.

Ben benieuwd naar de antwoorden....
...plaatje 1 : Posbank, niet zo moeilijk. Bovenop, daar bij dat theehuis. Rijdt je rechtdoor kom je in Rheden, ga je links af ga je naar De Steeg, en keer je om, dan kun je via de Zeijpenberg naar o.a. Velp...

...plaatje 2 : geen idee, gezien het zand zal het ook wel ergens op de Veluwe zijn.

...plaatje 3 : geen idee
 
Laatst bewerkt:
Vorige week naar Antwerpen geweest voor een kijk- en pas-sessie voor een nwe motortrailer.
Wist eigenlijk van te voren al wel dat dit um zou worden maar voor de zekerheid toch maar ff die kant op gegaan.
Het is een speciale motortrailer. Maar 30 cm hoog en er kunnen 3 motoren op. Mits bij elkaar niet zwaarder dan 500 kg. Dus de 2 BMWeetjes gaat prima. Op de trailer zit ook een in hoogte verstelbare dissel dus eigenlijk achter alles te hangen. Ook meteen een Acebike motorsteun laten monteren dus dat in combi met wat sjorriempjes gaat de motor nergens heen.
Het erop duwen van de motor is uiteraard geen enkel probleem. Ik had een Stema aanhanger maar die is 55cm hoog en daar de motor opduwen is een hele andere uitdaging. Voor mij in elk geval niet te doen in mun eentje dus vandaar deze trailer. Had ook nog gekeken naar een zogenaamde downloader maar die zijn nog ff een tikkie duurder.
Gisteren de trailer gehaald dus heb er weer een erfstuk bij. ;)

En volgende week meteen inwijden! 4 weken noord-spanje en portugal! Yes! :] :]
Sinds vorig jaar geen kids meer mee op vakantie dus weer nwe fase voor de oudjes. Toen nog wel met de vouwwagen geweest maar gedurende het jaar kwam het idee om de motor mee te nemen. Dus zo gezegd zo doen. Tent gekocht en nu dus de trailer dus we zijn er klaar voor. De motor zomerkleding gaat eens goed benut worden.
Zal ik daar eens een mooie foto voor de OP maken :)

A.s. dinsdag de motor nog laten voorzien van venture shield, anders gaat steenslag het mooie nwe spuitwerk vernaggelen. We gaan al heel wat jaartjes naar portugal en de wegen laten nog wel eens te wensen over. En zeker de weggetjes die we nu met de motor zullen nemen.

IMG-20150724-WA0008.jpg

IMG-20150724-WA0009.jpg
 
...plaatje 1 : Posbank, niet zo moeilijk. Bovenop, daar bij dat theehuis. Rijdt je rechtdoor kom je in Rheden, ga je links af ga je naar De Steeg, en keer je om, dan kun je via de Zeijpenberg naar o.a. Velp...

...plaatje 2 : geen idee, gezien het zand zal het ook wel ergens op de Veluwe zijn.

...plaatje 3 : geen idee

Plaatje 1 was inderdaad een inkoppertje, pal naast het Paviljoen waar we konden schuilen voor De Bui van de Dag (gezellig met nog zo'n 100 toeristen).

Plaatje 2 is ongeveer halverwege Nationaal Park Sallandse Heuvelrug, wat slecht te zien op de foto, maar je rijd een stuk over de rug, dus zowel links als rechts van de weg kijk je een dal in, waaronder het Overrijselse Nijverdal...

Plaatje 3 is genomen op de Camping De Kleine Wolf, hun zwemvijver voorzien van palmbomen (zullen waarschijnlijk 's winters worden ingepakt in bubbeltjes plastic)

Het is in Basecamp niet eenvoudig om van zuid naar noord door park De Sallandse Heuvelrug te plannen, hij piept hem er elke keer uit en omheen, totdat je genoeg vlaggetjes hebt gepland langs de weg, voor dat kleine stukkie had ik er een stuk of 8 nodig... Wellicht vanwege het bord: verboden voor motoren (afhankelijk van seizoen vroeg in de avond tot laat in de ochtend of van laat op de avond tot vroeg in de ochtend). Ook een populair stukkie voor motorfietsers en Staatsbosbeheer heeft daar net zo'n soort paviljoen neergezet als op de Posbank.
http://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/salland/buitencentrum
 
Laatst bewerkt:
Jeroen1969 verheldeRT...:

Plaatje 3 is genomen op de Camping De Kleine Wolf, hun zwemvijver voorzien van palmbomen (zullen waarschijnlijk 's winters worden ingepakt in bubbeltjes plastic)
...dus toch...! B|

...zat enorm te twijfelen tussen De Kleine Wolf, en vakantiepark het Stoetenslagh... :/

...die laatste heeft ook zo'n strand-recreatieplas, en ook palmbomen, en dan vooral palmbomen in grote bakken, en plastieken versies in/bij het water...
 
...oh..., en die Sallandse Heuvelrug noemen wij in de volksmond ook wel 'gewoon' De Holterberg... ;)
...ook zo'n motorpleisterplaats uit de jaren 80/begin 90...

...want halverwege had je daar 'vroegah' zo'n frietkot, met grote parkeerplaats...
...die parkeerplek is er nog wel, de rest is verdwenen... :/
 
Met Basecamp over de Holterberg: "Datum en tijd van afsluitingen" AFvinken. Dan is 1 punt genoeg om over de Holterberg te rijden.
 
~
Vorige week naar Antwerpen geweest voor een kijk- en pas-sessie voor een nwe motortrailer.
Wist eigenlijk van te voren al wel dat dit um zou worden maar voor de zekerheid toch maar ff die kant op gegaan.
Het is een speciale motortrailer. Maar 30 cm hoog en er kunnen 3 motoren op. Mits bij elkaar niet zwaarder dan 500 kg. Dus de 2 BMWeetjes gaat prima. Op de trailer zit ook een in hoogte verstelbare dissel dus eigenlijk achter alles te hangen. Ook meteen een Acebike motorsteun laten monteren dus dat in combi met wat sjorriempjes gaat de motor nergens heen.

He Wobbert, bij louben in Wommelgem gekocht, zag ik op de foto :)
een gevestigde waarde ivm trailers...
 
Heeft er iemand de Garmin zumo 590LM op z'n rt gemonteerd staan ?
Ik ben van plan een degelijke gps aan te schaffen, wou eerst voor de tom tom rider 400 gaan maar ik hoor er niet veel goed over. Dan is de Garmin het beste alternatief denk ik.
en staat die dan op een ram mount of op bv een wundelich steun gemonteerd ?
De ram mount staat er bij mij op, maar vroeg me af of de positie dan goed is.

full
 
Wobbert gaat op pad met de motortrailer:

En volgende week meteen inwijden! 4 weken noord-spanje en portugal! Yes! :] :]
Tent gekocht en nu dus de trailer dus we zijn er klaar voor. De motor zomerkleding gaat eens goed benut worden.

Hoi Wobbert, en hoe doe je dat dan? Stationeer je de tent op één locatie en maak je vandaar uit motortoertochtjes? Of trek je rond met auto en trailer? Of laat je de auto en trailer ergens achter en ga je rondtreken op de motor met tentje achterop?
Dat laatste lijkt mij wel wat, bespaart je de lange reis naar Spanje met (in ons geval) twee motoren, terwijl je het in het dieseltje (omsbeurten) veel relaxter rijdt. Maar waar moet je dan de auto en trailer achterlaten? :$
 
Ik heb ook een Zumo 590LM, prima apparaat, snel en uitstekend afleesbaar ook bij fel zonlicht. Bij mij zit de GPS op het balhoofd gemonteerd, achteraf had ik het ding liever wat meer in het zicht, boven de klokken gehad. Er valt overigens met de huidige positionering uitstekend te leven....
 
Met Basecamp over de Holterberg: "Datum en tijd van afsluitingen" AFvinken. Dan is 1 punt genoeg om over de Holterberg te rijden.

Dat zijn nog eens tips! En ik maar denken dat Basecamp heel slim was, dus omdat ik zag dat de Holterberg 's nachts afgesloten is dacht ik dat Basecamp wel zou snappen dat daar dus gewoon doorheen te plannen valt, aan de andere kant, hoe kan hij weten hoe laat ik van plan ben daar doorheen te gaan rijden, misschien ben ik wel van het type "Nightrider". . .
 
...dus toch...! B|

...zat enorm te twijfelen tussen De Kleine Wolf, en vakantiepark het Stoetenslagh... :/

...die laatste heeft ook zo'n strand-recreatieplas, en ook palmbomen, en dan vooral palmbomen in grote bakken, en plastieken versies in/bij het water...


Verbaast me dan toch weer niets dat jij dat van De Kleine Wolf weet. Onderhand zullen er denk ik niet gek veel plekkies NL zijn waar je nog NIET geweest bent denk ik zo...

Stoetenslagh . . . vind ik te gevaarlijk . .(<-klik)
 
Laatst bewerkt:
...valt nog wel mee Jeroen... :/
...vergeet niet dat ik, inclusief de brommertjestijd, al een jaar of 35 in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, en Gelderland rondcross...

...en dan zie je nog wel eens wat...

...provincies zoals Limburg, Brabant, en Zeeland, en Utrecht ken ik eigenlijk alleen maar van doorheen rijden...
...en dan vooral Limburg en Brabant...

...en Zeeland komen wij eigenlijk zo goed als niet... :/



...maar je hebt wel gelijk als je schrijft dat Nederland toch best een heel fraai land is...
...wel een beetje jammer van de vele snelheidsbeperkende maatregelen...

...maar verder is het min of meer wel te doen (op een naked, RT, GS, of soortgelijke motor)...
...voor een beetje sportmotor is dit land echter niet (meer) wat...



...aan de andere kant, ook in Duitsland en Oostenrijk steeds meer wegen waar het bordje 100 is vervangen door 80, en 80 door 60...
...en zelfs in Oostenrijk met regelmaat de maximum snelheid van 40 op borden voorbij zien komen... :/



...op het Oostenrijkse weggetje op onderstaande foto mag je dan echter zomaar weer 100, terwijl dat totaal niet te doen was...
...want smal, vaak onoverzichtelijk, veel mountainbikers, en met regelmaat vrij grof grind in de bochtjes... :/


%28f%29%2021-07-2015%20%28e%29%20via%20een%20hele%20mooie%20bochtige%20binnendoorroute%20%28e%29-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
...valt nog wel mee Jeroen... :/
...vergeet niet dat ik, inclusief de brommertjestijd, al een jaar of 35 in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, en Gelderland rondcross...

...en dan zie je nog wel eens wat...

...provincies zoals Limburg, Brabant, en Zeeland, en Utrecht ken ik eigenlijk alleen maar van doorheen rijden...
...en dan vooral Limburg en Brabant...

...en Zeeland komen wij eigenlijk zo goed als niet...

Beetje jammer, je vergeet gemakshalve Noord- en ZuidHolland.. :Y
Zoveel moois te zien..
 
...N- en Z-Holland komen we met een sooRT van regelmaat, niet vaak, maar toch regelmatig...
 
Hoi Wobbert, en hoe doe je dat dan? Stationeer je de tent op één locatie en maak je vandaar uit motortoertochtjes? Of trek je rond met auto en trailer? Of laat je de auto en trailer ergens achter en ga je rondtreken op de motor met tentje achterop?
Dat laatste lijkt mij wel wat, bespaart je de lange reis naar Spanje met (in ons geval) twee motoren, terwijl je het in het dieseltje (omsbeurten) veel relaxter rijdt. Maar waar moet je dan de auto en trailer achterlaten? :$

Wij trekken gewoon van camping naar camping met auto en trailer. Grote voordeel van m.n. Portugal is dat je nergens hoeft te reserveren voor een plekkie. Er is altijd wel plaats. Alleen aan de Algarve moet je een btje geluk hebben.
Wij hebben nu wel een tent gekocht waar je in kan staan dus ingepakt is tie best groot. Voor dat kruipen in een tentje zijn we echt te oud ;) Voordeel van rondtrekken met auto en trailer is dat je toch een btje luxe kan kamperen.
Je zou misschien op een camping je auto en trailer kunnen achterlaten.

Voor een prikkie weet ik nog wel een mooie trailer die je t.z.t. kan lenen :)

Robert
 
Wobbert krampeert niet meer:

Wij trekken gewoon van camping naar camping met auto en trailer. Grote voordeel van m.n. Portugal is dat je nergens hoeft te reserveren voor een plekkie. Er is altijd wel plaats. Alleen aan de Algarve moet je een btje geluk hebben.
Wordt dat niet duur kamperen? Je betaalt dan een standplaats voor een tent, een auto met aanhanger, twee motoren en twee volwassenen :$
Wij hebben nu wel een tent gekocht waar je in kan staan dus ingepakt is tie best groot. Voor dat kruipen in een tentje zijn we echt te oud ;) Voordeel van rondtrekken met auto en trailer is dat je toch een btje luxe kan kamperen.
In onze tent kunnen we ook staan, en toch past ie achter op de GS/A ;)
Voor een prikkie weet ik nog wel een mooie trailer die je t.z.t. kan lenen :)

Nou dat huur-aanbod hou ik graag in mijn achterhoofd Robert, al is het maar dat we een keer kunnen uitproberen of het bevalt voordat we zo'n ding zelf kopen *O*
We willen volgend jaar mogelijk naar de Pyreneeën, maar dat is een klere eind rijden op de motor, en je moet ook weer terug. In de auto kun je lekker doorrijden omdat je elkaar afwisselt :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan