BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

1565539811553.jpeg
 
Mooi met die Hollandsche dreigende lucht op de achtergrond Gerwin!

Om de vraag voor te zijn: “Als de RT 99-komma-nog-wat procent van het rijplezier geeft vd RS, waarom heb je de RS dan ingeruild?” (Op zich goede relevante vraag).
Omdat de RT solo 135% vh comfort heeft vd RS (meer uit de wind en uit de regen en warme billen optioneel op de RT), volgens mijn echtgenote 180% meer comfort voor de duo passagier en 130% bagageruimte in de koffers met, voor mij dan want niet iedereen is even gecharmeerd van die functie, 200% meer gemak dankzij de Central Lock.

Dus daarom.
 
Broeder ...Ron... heeft mij in de loop der jaren veelvuldig van waardevol advies voorzien welke ik in de meeste gevallen dan ook heb opgevolgd (muv het advies om de DOHC en de RS beide aan te houden, hetgeen op de keeper beschouwd financieel gezien in elk geval een buitengewoon goed advies was).

Qua poetserij kreeg ik van ...Ron... dan ook de tip om iets meer in wax te investeren dan de SpeedWax vd Action:

30960F53-726F-4086-9AB6-BFA8AB972CBF.jpeg


Een zeer welriekend goedje dat ook de aandacht vd Vuursche Wespen wist te trekken.
16AA8137-A5E9-45F8-A2E4-CFD31516C5B4.jpeg


Spätzi staat iig te glimpoepen, zelfs nu de zon zich, maar dan ook precies net nu, achter een dikke laag wolken heeft verscholen..... ondanks in de schaduw staan, glanst het er over. Zeg ik maar tegen mezelf want ik wil natuurlijk wel resultaat van mijn inspanningen zien...

Woensdag schijn ik door de regen naar het werk te moeten en kan ik gaan zien hoe het spul werkt.
 
Laatst bewerkt:
CCE6C8EE-82FD-4B9F-A932-A404D386D60C.jpeg


In de hoop dat de zon nog ff te voorschijn zou piepen en Hare Blauwigheid in volle glorie zou tonen, Spätzi naar buiten gerold, pardoes vielen er wat spetters. Ze bollen mooi op door de wax.

F078AD89-B696-4EA2-8A27-5DBD560063E3.jpeg


Het behaagd Hare Blauwigheid om slechts sporadisch te tonen dat het niet onterecht is dat ze “Blue” in heur naam draagt. Momenten waarop ik een diepe vorm van geluksgevoel mag ervaren. Ze had wat overtuigender blauw mogen zijn van mij. De Carbon Schwarz is wat dat betreft veel gewilliger in het tonen van haar blauwigheid die totaal niet in haar kleur naam te vinden is maar niet te missen als de zon haar streelt. Maar misschien moet ik die “Blue Planet” maar als “spannend” leren gaan waarderen.

Hoe het ook is, na een uurtje poetsen en wrijven moet ik zeggen dat ik de weelderige welvingen van de LC steeds mooier ga vinden...
 
Laatst bewerkt:
Tsja, na zo'n innig contact met die weelderige welvingen kan dat toch ook niet anders? :P


Waar haal je die wax?

Dit potje bij Conrad.nl, (potverdikkie, nu is ie bijna 70 cent goedkoper!!) meteen maar extra setje aanbreng sponsjes van datzelfde merk en wat polijst doek en een Micro USB laadkabeltje om de Sena onderweg op te kunnen laden (want boven de €50,- gratis verzendkosten en zo'n kabeltje moest ik toch nog hebben).

Het leest bijna als een spannend 18+ jongens boek.
Mijn LC is ook zo aantrekkelijk dat ik er graag op spring ondanks mijn leeftijd.
Van poetsen heb ik echter nooit gehoord, insecten resten verwijder ik aan het eind van een zwoele dag en verder krijgt ze soms een kouwe douche waarbij ik een pokkepoot door de plooien haal en een sponsje gebruik voor de velgen.

Mijn vorige RT, Sidney, heb ik 5 jaar gehad en toch zeer regelmatig gewassen en gepoetst. Er zijn denk ik daarbij een bus of 6 Speedwax van de Action doorheen gegaan. Op dat lichtere blauw ging dat meer dan prima. Maar op dat donkerder blauw/zwart ("Blue Planet is the new Black" of "Carbon Schwarz is the new Blue" als varianten op het wat bekendere "Orange is the new black") kreeg ik toch wat sneller sahara zand regen druppel kringen. Dus de tip van ...Ron... ter harte genomen. ...Ron... die dat poetsen en wassen op weer een nog beduidend hoger niveau weet te tillen dan yours truly. Gelukkig wordt ik zelf Zen van de manier van wassen/poetsen waar ik me in kan vinden. En het is errug goed voor "The Bonding" of, om in Disney termen te spreken, het liedje "Let it Go" uit Frozen juicht door het brein als ik weer denk aan de periode waarin er een knoop moest worden doorgehakt over al dan niet de move maken van 3 naar 2 motoren. Tjonge jonge wat een super waardige opvolgster van de twee ingeruilde fietsen is deze schoonheid. Ietsje blauwer, dat had ze dan weer wel mogen zijn. Ietsje maar hoor.
 
BBA3ECDF-3933-4C83-90D3-47CE8C0CC412.jpeg


Voordeel van 3 naar 2 motoren: meer ruimte in de garage! Mijn zus die in het ouderlijk huis is blijven wonen hield grote opruiming. Of ik nog belang had bij mijn 40 jaar oude kayak. Dat had ik wel. Lekker in de weer met Epoxy meuk en spuitbus. Morgen nog ff 3 spuitbussen er op los laten, eind van de week laagje jachtlak en dan kan ik na bijna 30 jaar weer eens beetje kanoën met het ouwe beesie.
 
Zo.......dat is lekker. Ik heb een aantal woensdagen vrij genomen en hier gaat de zon schijnen. Hennie is ook vrij dus.........tijd voor een ritje.
Even langs de dealer voor mijn uitlaat probleempje en dan richting de Veluwe.
 
Ben vooral ook benieuwd naar de feedback van Hennie: hoe het voor haar te doen is zo’n dagje achterop de RT. Ik gok: “heel goed”
Ha Jeroen

Klopt hoor. Ze zit prima en heeft veel meer ruimte. Vandaag ongeveer 250 km gereden en geen problemen gehad. Ze heeft genoten en ik ook.
Afstappen is nog wat lastig maar dat heeft met beweegelijkheid van de heup te maken.
 
Ha mooi Bart, dat zijn de betere motor routes. Wij zitten nu in Zoutelande met vandaag Bakkum regen. Volgende week wordt het beter. Voor onze Bakkum vakantie hebben wij met vrienden in Karinthië gereden. Erg warm en ontzettend mooi.


5360466F-57E9-4F4F-BE06-8D0E1E1A85EF.jpeg

Nockalmstraße

Veel plezier op de Klausenpas
 
Ha mooi Bart, dat zijn de betere motor routes. Wij zitten nu in Zoutelande met vandaag Bakkum regen. Volgende week wordt het beter. Voor onze Bakkum vakantie hebben wij met vrienden in Karinthië gereden. Erg warm en ontzettend mooi.


Bekijk bijlage 1419040

Nockalmstraße

Veel plezier op de Klausenpas

Ik las het op mijn regenmeter-app.
15mm. vandaag.

Wij zijn al bijna drie weken onderweg. Niet met de motor, maar met de cabrio. Tot nu toe elke km. open gereden; soms zelfs met de airco aan. Ik had medelijden met de motorrijders, die hier allemaal in pak rijden.
We hebben veel bekende passen gereden (waar de motoren ons om de oren vlogen) en ook veel witte weggetjes op de kaart. (waar je niemand tegenkomt)
Tot nu toe is elke pas weer adembenemend. (vandaag de Grimsel en Furka)

Overigens hebben alle rivieren hier de kleur van Ron's motor.
 
Dus de tip van ...Ron... ter harte genomen. ...Ron... die dat poetsen en wassen op weer een nog beduidend hoger niveau weet te tillen dan yours truly.
Dat Mequiar's poetsspul is mirakels fijn spul !
Gebruik dat goedje al jaaaaaaaaaren.

Er net weer een metallieken-zwarte Cooper er mee behandeld ; want het dingetje moest tenslotte op de foto... ;)


i-VsB8nJn-L.jpg


i-jH8sz3p-L.jpg


i-NL2BdKJ-L.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan