BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Re: Mequiar's wax: ik zie dat er "vaste" was wordt gebruikt. Nu kan ik mij dat voor een auto voorstellen dat je vaste was gebruikt, want dat zou duurzamer zijn.

Is voor motorgebruik de vloeibare vorm niet handiger? Meguiar's® Ultimate Liquid Wax Meguiars Ultimate Liquid Wax G18216EU 0070382005351

M.i. is de duurzaamheid bij een motor minder relevant omdat er vaker wordt gepoetst. (bij mij dan....)

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Roelof, ik gebruik voor de motor ook die vaste wax.
Zit een applicatorpad bij waarmee je ook keurig langs de randjes kan opbrengen.
O ja, het lijkt duur maar je doet er met zo’n blik heel lang mee.
 
Laatst bewerkt:
Ut gaat er niet om of ik 'poetsen leuk vind', maar..., op het moment dat een auto- of motorklant mij zijn (of haar) vertrouwen schenkt, en zijn (of haar) zuur verdiende centen overhandigd, dan mag de hij (of de zij) in kwestie daar iets voor terug verwachten.

En dat 'terug verwachten' is dan in mijn beleving een akelig net exemplaar ; en niet 1 of ander half uitgeleefd ding, waar je zicht- en voelbaar het DNA van de vorige bevuiler in kunt herkennen... ;)

Lever (een voertuig) af, zoals je het zelf ook graag afgeleverd zou krijgen.

Simpel.

Vind ik.

100% mee eens. Je geduld en oefening in het poetsen laat zich zien :t (en daar mogen wij best een beetje jaloers op zijn)
 
Er is ook een ( licht) nadeel aan die showroom condities....ooit had Ron een mooie rode boxer te koop en qua rijstijl sprak mij dat wel aan ( nog steeds eigenlijk, want hij heeft hem.nog), maar het idee dat die arme motor vanaf dan alleen maar optisch achteruit zou gaan.....wel veel en hard rijden, en dat vinden motoren soms ook 'lekker' heb ik het idee.....
 
Mooie brommeRT Jan! je had het er al over leuk man.
Als je dan aan vroeger terug denkt (ik was een echte Zündapp man) dan waren we altijd bezig met opvoeren.
Ik moest zonodig met vrienden kamperen in Limburg want dan waren we tenslotte ook vlak bij Duitsland en haalden daar mooie spulletjes.
Breitwandcilinder KS50, 19 mm Bing, originele KS 50 uitlaat etc. het te besteden vakantiegeld nam bedenkelijke vormen aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan