Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als ik t oliepeil zet ik m de dag ervoor gewoon op de middenbok. De olie zakt terug het carter in en je kan m goed aflezen. Uiteindelijk gaat het daarom, toch? Dat met warme motor peilen begrijp ik nooit zo goed: zo'n gedoe om ervoor te zorgen dat.. de olie het carter weer in loopt.
Er zal heus wel een paar druppel verschil in zitten, maar als je nooit tot (over) de max vult zit je wel goed. Ik houd zo'n 80 a 90 procent aan, mocht er door de net andere afleesmethode toch wat te weinig op t peilglaasje te zien zijn is dat dus geen issue.
Tja, het zou een defecte niveau sensor kunnen zijn.OK, dus jij peilt hem koud, voor de volgende rit.
Als ik dat doe staat ie netjes boven de helft.
Probleem is dus dat ik wel regelmatig (niet elke rit ) het teken:
<!>
in beeld krijg, wat volgens het boekje te laag oliepeil is.
Aangezien ik deze motor nog niet zo lang heb, vind ik dat dus beetje spannend.
Komt vooral tegen het eind van de rit (bijna 150km).
En als ik een keer wat feller optrek, inhaal actie bijvoorbeeld.
Als je rijdt......moet je ook eten
Pfff. Wat maakt zo’n RT hongerigBekijk bijlage 1421235
Tja, het zou een defecte niveau sensor kunnen zijn.
Bij koude motor gaf mijn DOHC tussen half en vol aan in het peilglas voor ik hem van de bok zwiepte.
Je zou er zoals ik eerder schreef een druppie bij kunnen gooien, maar de beste maat is leeg laten lopen en er de juiste hoeveelheid inkieperen.
Jammie!
Kunnen we aanschuiven?
Of een keer een RT tour doen en daar lunchpauze houden? :D
Er reed ook een 1200RT mee naar de Franse Alpen en die gaf af en toe ook deze signalen. Het schijnt dat sommige(?) sensoren erg gevoelig zijn en bij een weinig onder maximum al alarm slaan. Ik vermoed dat dit systeem uit de autowereld komt, motoren bewegen in sommige assen wat meer.Ik heb nog niet een grote voorraad olie.
Anders zou ik de leeg-en-weer-volgooien-methode inderdaad kunnen toepassen.
Heb de afgelopen 10K 3x een beetje bijgegooid.
In totaal nog geen halve liter.
Hij is ook aan de 50K beurt toe, dus mag de dealer er ook nog even naar kijken.
Defecte sensor zat ik ook aan te denken.
Dan mogen ze dat mooi oplossen.
Dat staat erbij he.... via een powerpack op een pick-up....Dat sowieso, maar..., eer dat het IJsselwater dusdanig uit z'n voegen barst, dat die schuiven moeten kunnen schuiven, dan ben je wel iets een tijdje zoet, dus waarschijnlijk tijd zat, om dan die cilinders te koppen..., MAAR..., die cilinders zitten verder op HELEMAAL NIX aangesloten...
Die dingen bungelen daar leuk rood te zijn, en verder nix..., en 'ja', er zit een nippeltje aan, maar aan dat nippeltje zit ook verder nix...