Jeroen1969
MF veteraan
In afwachting van het vervolg na de reclame van de spannende aflevering Is Ron gezwicht voor een andere motor?? een stukje vermaak wellicht?
Vanmorgen geheel buiten het rooster een behoorlijke verrijking van mijn ervaring van file-rijden-met-een-LC-MET-zijkoffers-er-aan. Afgezien van het feit dat het zodanig irritant veel file was dat ik voor de volgende keuzes kwam te staan:
Nou was het geheel de bedoeling niet dat ik dit ritje moest doen. De zijkoffers zaten er op omdat ik zondag heb gemeld om 12:45 bij 32 graden Celcius en op het rooster gepland terug te keren richting het honk op woensdag eind vd middag begin vd avond. Net dat er behoorlijk wat nattigheid uit de lucht zou kunnen komen denderen. Regenvoering van de doorwaaieRT getracht onder de voor 4 dagen werken volgeplempte topkoffeRT weekend tas te stouwen, maar het Central Lock versluitbare deksel weigerde te sluiten. Dus dat maar in de zijkoffers en dan maar meteen setje waterdichtere handschoentjes daar bij.
Maar een goed lezer zal het niet ontgaan zijn dat het gisteren nog lang geen woensdag was. Dus wat deed ome Jeroen dan heden ochtend op de motorfiets?
Welnu, met een vertraging van een minuutje of 10 parkeerde mijn overbuurman (hij woont op 5 en ik op 4, is toevalligerwijs ook collega) de PH-BXFiets (ja ja, ik blijf wel een beetje in de cliff hangeRT van Ron hangen...) op parkeer positie 119 van het prachtige vliegveld van München. Maar met de Duitse degelijkheid en betrouwbaarheid gaat het toch wel rap berg af. De uiterst vriendelijke en zeer behulpzame Dispatcher komt met het schaamrood op de kaken zo'n kleine 10 minuten voor vertrek tijd melden dat de meneer van de ochtend ploeg huiswaarts was vertrokken met het streepjescode scan apparaat van de bagage. Wegens de drukte van het vakantie vliegverkeer was er op korte termijn niet ff gauw een vervangend apparaat te krijgen en meneer in kwestie nam de telefoon niet op....
Ondertussen kampt de verkeersleiding tijdens de vakantie periode ook met wat personeelstekort want zelfs verkeersleiders schijnen ook wel eens aan vakantie toe te zijn, en konden wij slechts op tijdstip X het stukje luchtruim net zuidoost van de provincie Zeeland doorkruisen (nee, dat is inderdaad geen logische route, e.e.a. heeft te maken met het nog lang niet ingericht zijn van de Open Skies verbindingen, gij zult en de gij moet over de luchtruim snelwegen en bij gratie van de verkeersleiding mag je hier en daar wel een hoekje afsnijden, maar "De Afslag" richting landingsbaan, daar moet je toch echt wel overheen). Enfin, het zal u niet verrassen, zo tegen de tijd dat we achteruit geduwd zouden moeten worden van de parkeerplaats, om die tijd waar te kunnen maken, kwam dat scan apparaat ding tevoorschijn. Om te vertrekken zonder iemand zijn koffer was commercieel noch Nett Promotor Score technisch, wenselijk. Dus die tijd ging dus mooi het raam uit.
Niet getreurd, er kwam een best redelijk alternatief vanuit de verkeerstoren onze headsets binnen gefluisterd. En verdomd, de bagage lag er sooRT van op tijd in. Dus goedgemutst vingen wij de reis aan. Dat wil zeggen. Dat was het absolute voornemen. Toen de gate een meteRTje of 10 verwijderd was van de cockpit maakte een luide knal en klap een einde aan de haalbaarheid van die toegewezen tijd. Men was ff vergeten niet alleen de stekker van de landstroom voorziening uit het vliegtuig stopcontact te halen, maar ook de kabel lost te koppelen van de kabelhouder. Blijkt de hydraulische aandrijving van zo'n gate toch net ff wat sterker dan dat ophangmechanisme. Enfin, kozijntje van het deurtje van dat stroom aansluit bakje en grond technieker headset aansluiting naar de ratsmodee. En het is luchtvaart hè. Dus dit kost serieuze centjes. Mensen die de doorverbinding niet gaan halen en op kosten KLM avondje Amsterdam met diner en hotel overnachting "cadeau" gaan krijgen (het zal u verbazen hoe verheugd een groot deel van mijn cliëntèle stiekem blij was met deze verstoring van hun plannen). En het is luchtvaart hè. Dus Jan en Alleman met een functie op de luchthaven moet een plasje over de gebeurtenis doen. Brandweer. Afhandelaar. Luchthaven meester. En nog zo wel wat poppetjes. Het was "gezellig" zeg maar. Behalve dan dat op moment X twee partijen die het over de aansprakelijkheid niet in harmonie eens konden worden elkaar bijna op de vuist gingen...
Lang verhaal kort: dat vliegtuig naar Marseille dat op ons rooster stond, was met de reserve cockpit bemanning al een stief half uurtje in het luchtruim voordat wij op Schiphol konden wachten op het vrijkomen van onze bezette parkeerplaats (ja, het was zo'n dag).
Elluk nadeel hep suh foordeel. Dus met de RT op de terugreis ff langs de Appie. Want BBQ cijfer een 10+, ons had best trek, moeders had niet op eten van Captain Lintworm gerekend, en ik had ook nog een zijkoffer die geheel tot de beschikking stond, inclusief een tas die er krek in past.
Dus BBQ-tje gedaan, gezellig met moeders bijgekeuveld en dus vanmorgen het rooster weer op kunnen pikken. KLM had natuurlijk ook ons gisteren avond elders heen kunnen sturen, maar dat ging dan weer bijten met mijn roosteropdracht van donderdag, dus dit was voor hen de beste oplossing.
Wat kan ik zeggen na een kilometeRTje of 15 file splitsen? Dat het me met de zijkoffers echt alles mee valt. Ja, dat smalle ielige dingie voor me kon ik/durfde ik niet overal bij te benen omdat het me toch net ff een klein tikje te smal werd, maar gek genoeg haalde ik datzelfde smalle ielige dingie stukkie verderop weer in, dus dan redeneer ik maar zo, "smaller is niet altijd sneller".
Veel reviewers van de R1250RT stellen dat deze motor eigenlijk alleen nog maar geschikt is voor het maken van langere reizen en veel minder voor het dagelijks woon-werk verkeer, laat staan voor het betere "Traffic Filtering". Dat een GS daar veel geschikter voor zou zijn. Nou vraag ik me af hoeveel smaller zo'n GSA nou echt is, maar dat terzijde.
Empirisch kan ik vaststellen dat het op het traject Lage Vuursche - Schiphol v.v. qua benodigde snelwegen (afhankelijk van welk stukje op het info bord net voorbij Muiden het roodste is: A1-A10-A4 dan wel A1-A9-A2-A9-A4) het prima te doen is. Ja, met de RS zou ik een fractie vlotter zijn omdat ik sommige smalle ruimtes (bestuurders van het blik vastgekleefd aan de mobiel en niet in de gaten dat een motorrijdeRT er ff tussendoor zou willen) net wat vlotter durf te pakken dan met Battle Star Galactica. Maar de conclusie uit die review filmpjes deel ik niet. De RT is ook en vooral een prima Woon-Werk fiets. Al was het alleen al omdat je Last Minute gewoon boodschappen, inclusief stokbrood, in de koffers kunt kieperen.
Vanmorgen geheel buiten het rooster een behoorlijke verrijking van mijn ervaring van file-rijden-met-een-LC-MET-zijkoffers-er-aan. Afgezien van het feit dat het zodanig irritant veel file was dat ik voor de volgende keuzes kwam te staan:
- Onder de G-Pier de motor parkeren, met de extra wandeling tijd naar het bemanningencentrum, die vast zit aan die pracht parkeer locatie, wel op tijd bij het aanmeld apparaat zijn, maar wegens nog om moeten kleden net ff te laat bij de co-piloot aan de briefing tafel.
- De motor parkeren op de tijdelijke vervanging van het motor hok. Staat Spätzi op schots-en-scheve betonplaten in de blote buitenlucht....maar ruim op tijd binnen.
- Toch maar op de semi-legale plek onder het raam van de afdeling Crew Service Hub, lekker dicht bij de ingang (dichterbij en dan staat ie dus gewoon op de trap naar binnen) en ook netjes droog maar wel op gravel, pootje van Spätzi is al vergroot maar voor de zekerheid gaat er nog een plaatje plastic onder en dan ben ik gewoon ruim op tijd.
Nou was het geheel de bedoeling niet dat ik dit ritje moest doen. De zijkoffers zaten er op omdat ik zondag heb gemeld om 12:45 bij 32 graden Celcius en op het rooster gepland terug te keren richting het honk op woensdag eind vd middag begin vd avond. Net dat er behoorlijk wat nattigheid uit de lucht zou kunnen komen denderen. Regenvoering van de doorwaaieRT getracht onder de voor 4 dagen werken volgeplempte topkoffeRT weekend tas te stouwen, maar het Central Lock versluitbare deksel weigerde te sluiten. Dus dat maar in de zijkoffers en dan maar meteen setje waterdichtere handschoentjes daar bij.
Maar een goed lezer zal het niet ontgaan zijn dat het gisteren nog lang geen woensdag was. Dus wat deed ome Jeroen dan heden ochtend op de motorfiets?
Welnu, met een vertraging van een minuutje of 10 parkeerde mijn overbuurman (hij woont op 5 en ik op 4, is toevalligerwijs ook collega) de PH-BXFiets (ja ja, ik blijf wel een beetje in de cliff hangeRT van Ron hangen...) op parkeer positie 119 van het prachtige vliegveld van München. Maar met de Duitse degelijkheid en betrouwbaarheid gaat het toch wel rap berg af. De uiterst vriendelijke en zeer behulpzame Dispatcher komt met het schaamrood op de kaken zo'n kleine 10 minuten voor vertrek tijd melden dat de meneer van de ochtend ploeg huiswaarts was vertrokken met het streepjescode scan apparaat van de bagage. Wegens de drukte van het vakantie vliegverkeer was er op korte termijn niet ff gauw een vervangend apparaat te krijgen en meneer in kwestie nam de telefoon niet op....
Ondertussen kampt de verkeersleiding tijdens de vakantie periode ook met wat personeelstekort want zelfs verkeersleiders schijnen ook wel eens aan vakantie toe te zijn, en konden wij slechts op tijdstip X het stukje luchtruim net zuidoost van de provincie Zeeland doorkruisen (nee, dat is inderdaad geen logische route, e.e.a. heeft te maken met het nog lang niet ingericht zijn van de Open Skies verbindingen, gij zult en de gij moet over de luchtruim snelwegen en bij gratie van de verkeersleiding mag je hier en daar wel een hoekje afsnijden, maar "De Afslag" richting landingsbaan, daar moet je toch echt wel overheen). Enfin, het zal u niet verrassen, zo tegen de tijd dat we achteruit geduwd zouden moeten worden van de parkeerplaats, om die tijd waar te kunnen maken, kwam dat scan apparaat ding tevoorschijn. Om te vertrekken zonder iemand zijn koffer was commercieel noch Nett Promotor Score technisch, wenselijk. Dus die tijd ging dus mooi het raam uit.
Niet getreurd, er kwam een best redelijk alternatief vanuit de verkeerstoren onze headsets binnen gefluisterd. En verdomd, de bagage lag er sooRT van op tijd in. Dus goedgemutst vingen wij de reis aan. Dat wil zeggen. Dat was het absolute voornemen. Toen de gate een meteRTje of 10 verwijderd was van de cockpit maakte een luide knal en klap een einde aan de haalbaarheid van die toegewezen tijd. Men was ff vergeten niet alleen de stekker van de landstroom voorziening uit het vliegtuig stopcontact te halen, maar ook de kabel lost te koppelen van de kabelhouder. Blijkt de hydraulische aandrijving van zo'n gate toch net ff wat sterker dan dat ophangmechanisme. Enfin, kozijntje van het deurtje van dat stroom aansluit bakje en grond technieker headset aansluiting naar de ratsmodee. En het is luchtvaart hè. Dus dit kost serieuze centjes. Mensen die de doorverbinding niet gaan halen en op kosten KLM avondje Amsterdam met diner en hotel overnachting "cadeau" gaan krijgen (het zal u verbazen hoe verheugd een groot deel van mijn cliëntèle stiekem blij was met deze verstoring van hun plannen). En het is luchtvaart hè. Dus Jan en Alleman met een functie op de luchthaven moet een plasje over de gebeurtenis doen. Brandweer. Afhandelaar. Luchthaven meester. En nog zo wel wat poppetjes. Het was "gezellig" zeg maar. Behalve dan dat op moment X twee partijen die het over de aansprakelijkheid niet in harmonie eens konden worden elkaar bijna op de vuist gingen...
Lang verhaal kort: dat vliegtuig naar Marseille dat op ons rooster stond, was met de reserve cockpit bemanning al een stief half uurtje in het luchtruim voordat wij op Schiphol konden wachten op het vrijkomen van onze bezette parkeerplaats (ja, het was zo'n dag).
Elluk nadeel hep suh foordeel. Dus met de RT op de terugreis ff langs de Appie. Want BBQ cijfer een 10+, ons had best trek, moeders had niet op eten van Captain Lintworm gerekend, en ik had ook nog een zijkoffer die geheel tot de beschikking stond, inclusief een tas die er krek in past.
Dus BBQ-tje gedaan, gezellig met moeders bijgekeuveld en dus vanmorgen het rooster weer op kunnen pikken. KLM had natuurlijk ook ons gisteren avond elders heen kunnen sturen, maar dat ging dan weer bijten met mijn roosteropdracht van donderdag, dus dit was voor hen de beste oplossing.
Wat kan ik zeggen na een kilometeRTje of 15 file splitsen? Dat het me met de zijkoffers echt alles mee valt. Ja, dat smalle ielige dingie voor me kon ik/durfde ik niet overal bij te benen omdat het me toch net ff een klein tikje te smal werd, maar gek genoeg haalde ik datzelfde smalle ielige dingie stukkie verderop weer in, dus dan redeneer ik maar zo, "smaller is niet altijd sneller".
Veel reviewers van de R1250RT stellen dat deze motor eigenlijk alleen nog maar geschikt is voor het maken van langere reizen en veel minder voor het dagelijks woon-werk verkeer, laat staan voor het betere "Traffic Filtering". Dat een GS daar veel geschikter voor zou zijn. Nou vraag ik me af hoeveel smaller zo'n GSA nou echt is, maar dat terzijde.
Empirisch kan ik vaststellen dat het op het traject Lage Vuursche - Schiphol v.v. qua benodigde snelwegen (afhankelijk van welk stukje op het info bord net voorbij Muiden het roodste is: A1-A10-A4 dan wel A1-A9-A2-A9-A4) het prima te doen is. Ja, met de RS zou ik een fractie vlotter zijn omdat ik sommige smalle ruimtes (bestuurders van het blik vastgekleefd aan de mobiel en niet in de gaten dat een motorrijdeRT er ff tussendoor zou willen) net wat vlotter durf te pakken dan met Battle Star Galactica. Maar de conclusie uit die review filmpjes deel ik niet. De RT is ook en vooral een prima Woon-Werk fiets. Al was het alleen al omdat je Last Minute gewoon boodschappen, inclusief stokbrood, in de koffers kunt kieperen.