BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

In afwachting van het vervolg na de reclame van de spannende aflevering Is Ron gezwicht voor een andere motor?? een stukje vermaak wellicht?

Vanmorgen geheel buiten het rooster een behoorlijke verrijking van mijn ervaring van file-rijden-met-een-LC-MET-zijkoffers-er-aan. Afgezien van het feit dat het zodanig irritant veel file was dat ik voor de volgende keuzes kwam te staan:
  1. Onder de G-Pier de motor parkeren, met de extra wandeling tijd naar het bemanningencentrum, die vast zit aan die pracht parkeer locatie, wel op tijd bij het aanmeld apparaat zijn, maar wegens nog om moeten kleden net ff te laat bij de co-piloot aan de briefing tafel.
  2. De motor parkeren op de tijdelijke vervanging van het motor hok. Staat Spätzi op schots-en-scheve betonplaten in de blote buitenlucht....maar ruim op tijd binnen.
  3. Toch maar op de semi-legale plek onder het raam van de afdeling Crew Service Hub, lekker dicht bij de ingang (dichterbij en dan staat ie dus gewoon op de trap naar binnen) en ook netjes droog maar wel op gravel, pootje van Spätzi is al vergroot maar voor de zekerheid gaat er nog een plaatje plastic onder en dan ben ik gewoon ruim op tijd.
Het is optie 3 geworden, nou maar bidden dat ze er morgen nog staat en niet is weggesleept. Mogen ze eerst wel eens bordjes gaan plaatsen dat je er geen motoren mag parkeren. Deze jonge laat zich nou eenmaal niet afschrikken door een paar lullig geplaatste hekken waar met wat geduld en de RT in de 1 prima omheen te manoeuvreren is en dan heb je zeker minimaal 2 cm speling aan weerskanten van de koffers. Ons had net kilometers rijen blik weten te doorklieven zonder welk stuk blik waar dan ook licht te toucheren, dus dit kan dan gemakkelijk.

Nou was het geheel de bedoeling niet dat ik dit ritje moest doen. De zijkoffers zaten er op omdat ik zondag heb gemeld om 12:45 bij 32 graden Celcius en op het rooster gepland terug te keren richting het honk op woensdag eind vd middag begin vd avond. Net dat er behoorlijk wat nattigheid uit de lucht zou kunnen komen denderen. Regenvoering van de doorwaaieRT getracht onder de voor 4 dagen werken volgeplempte topkoffeRT weekend tas te stouwen, maar het Central Lock versluitbare deksel weigerde te sluiten. Dus dat maar in de zijkoffers en dan maar meteen setje waterdichtere handschoentjes daar bij.

Maar een goed lezer zal het niet ontgaan zijn dat het gisteren nog lang geen woensdag was. Dus wat deed ome Jeroen dan heden ochtend op de motorfiets?

Welnu, met een vertraging van een minuutje of 10 parkeerde mijn overbuurman (hij woont op 5 en ik op 4, is toevalligerwijs ook collega) de PH-BXFiets (ja ja, ik blijf wel een beetje in de cliff hangeRT van Ron hangen...) op parkeer positie 119 van het prachtige vliegveld van München. Maar met de Duitse degelijkheid en betrouwbaarheid gaat het toch wel rap berg af. De uiterst vriendelijke en zeer behulpzame Dispatcher komt met het schaamrood op de kaken zo'n kleine 10 minuten voor vertrek tijd melden dat de meneer van de ochtend ploeg huiswaarts was vertrokken met het streepjescode scan apparaat van de bagage. Wegens de drukte van het vakantie vliegverkeer was er op korte termijn niet ff gauw een vervangend apparaat te krijgen en meneer in kwestie nam de telefoon niet op....

Ondertussen kampt de verkeersleiding tijdens de vakantie periode ook met wat personeelstekort want zelfs verkeersleiders schijnen ook wel eens aan vakantie toe te zijn, en konden wij slechts op tijdstip X het stukje luchtruim net zuidoost van de provincie Zeeland doorkruisen (nee, dat is inderdaad geen logische route, e.e.a. heeft te maken met het nog lang niet ingericht zijn van de Open Skies verbindingen, gij zult en de gij moet over de luchtruim snelwegen en bij gratie van de verkeersleiding mag je hier en daar wel een hoekje afsnijden, maar "De Afslag" richting landingsbaan, daar moet je toch echt wel overheen). Enfin, het zal u niet verrassen, zo tegen de tijd dat we achteruit geduwd zouden moeten worden van de parkeerplaats, om die tijd waar te kunnen maken, kwam dat scan apparaat ding tevoorschijn. Om te vertrekken zonder iemand zijn koffer was commercieel noch Nett Promotor Score technisch, wenselijk. Dus die tijd ging dus mooi het raam uit.

Niet getreurd, er kwam een best redelijk alternatief vanuit de verkeerstoren onze headsets binnen gefluisterd. En verdomd, de bagage lag er sooRT van op tijd in. Dus goedgemutst vingen wij de reis aan. Dat wil zeggen. Dat was het absolute voornemen. Toen de gate een meteRTje of 10 verwijderd was van de cockpit maakte een luide knal en klap een einde aan de haalbaarheid van die toegewezen tijd. Men was ff vergeten niet alleen de stekker van de landstroom voorziening uit het vliegtuig stopcontact te halen, maar ook de kabel lost te koppelen van de kabelhouder. Blijkt de hydraulische aandrijving van zo'n gate toch net ff wat sterker dan dat ophangmechanisme. Enfin, kozijntje van het deurtje van dat stroom aansluit bakje en grond technieker headset aansluiting naar de ratsmodee. En het is luchtvaart hè. Dus dit kost serieuze centjes. Mensen die de doorverbinding niet gaan halen en op kosten KLM avondje Amsterdam met diner en hotel overnachting "cadeau" gaan krijgen (het zal u verbazen hoe verheugd een groot deel van mijn cliëntèle stiekem blij was met deze verstoring van hun plannen). En het is luchtvaart hè. Dus Jan en Alleman met een functie op de luchthaven moet een plasje over de gebeurtenis doen. Brandweer. Afhandelaar. Luchthaven meester. En nog zo wel wat poppetjes. Het was "gezellig" zeg maar. Behalve dan dat op moment X twee partijen die het over de aansprakelijkheid niet in harmonie eens konden worden elkaar bijna op de vuist gingen...

Lang verhaal kort: dat vliegtuig naar Marseille dat op ons rooster stond, was met de reserve cockpit bemanning al een stief half uurtje in het luchtruim voordat wij op Schiphol konden wachten op het vrijkomen van onze bezette parkeerplaats (ja, het was zo'n dag).

Elluk nadeel hep suh foordeel. Dus met de RT op de terugreis ff langs de Appie. Want BBQ cijfer een 10+, ons had best trek, moeders had niet op eten van Captain Lintworm gerekend, en ik had ook nog een zijkoffer die geheel tot de beschikking stond, inclusief een tas die er krek in past.

Dus BBQ-tje gedaan, gezellig met moeders bijgekeuveld en dus vanmorgen het rooster weer op kunnen pikken. KLM had natuurlijk ook ons gisteren avond elders heen kunnen sturen, maar dat ging dan weer bijten met mijn roosteropdracht van donderdag, dus dit was voor hen de beste oplossing.

Wat kan ik zeggen na een kilometeRTje of 15 file splitsen? Dat het me met de zijkoffers echt alles mee valt. Ja, dat smalle ielige dingie voor me kon ik/durfde ik niet overal bij te benen omdat het me toch net ff een klein tikje te smal werd, maar gek genoeg haalde ik datzelfde smalle ielige dingie stukkie verderop weer in, dus dan redeneer ik maar zo, "smaller is niet altijd sneller".

Veel reviewers van de R1250RT stellen dat deze motor eigenlijk alleen nog maar geschikt is voor het maken van langere reizen en veel minder voor het dagelijks woon-werk verkeer, laat staan voor het betere "Traffic Filtering". Dat een GS daar veel geschikter voor zou zijn. Nou vraag ik me af hoeveel smaller zo'n GSA nou echt is, maar dat terzijde.

Empirisch kan ik vaststellen dat het op het traject Lage Vuursche - Schiphol v.v. qua benodigde snelwegen (afhankelijk van welk stukje op het info bord net voorbij Muiden het roodste is: A1-A10-A4 dan wel A1-A9-A2-A9-A4) het prima te doen is. Ja, met de RS zou ik een fractie vlotter zijn omdat ik sommige smalle ruimtes (bestuurders van het blik vastgekleefd aan de mobiel en niet in de gaten dat een motorrijdeRT er ff tussendoor zou willen) net wat vlotter durf te pakken dan met Battle Star Galactica. Maar de conclusie uit die review filmpjes deel ik niet. De RT is ook en vooral een prima Woon-Werk fiets. Al was het alleen al omdat je Last Minute gewoon boodschappen, inclusief stokbrood, in de koffers kunt kieperen.
 
Zouden we vandaag nog kunnen lezen hoe dat nou met ...Ron... zit? Hé RON: laat ons niet langer in spanning! Mijn wekker gaat morgen om 04:10 en ik wil het nou wel eens weten! Wat heb je nou precies gekocht??
 
...
De RT is ook en vooral een prima Woon-Werk fiets.
...
Kortom: luchtvaaRT is niet anders dan scheepvaaRT en de RT laat zich voor makkelijk voor elk karretje spannen.
Die van mij heeft een irritant rammeltje als ik bij ietwat laag toerental een verkeers conflict wil oplossen, is het de cockpit?
Hoe los lijkt bij anderen de verstelbare cockpit te zitten?
Het ding heet verstelbaar, maar als je het probeert te kantelen krijgt ik toch echt het idee dat je iets tegen afbreken aan probeert in een andere stand te dwingen en anderzijds zit het ding toch op een of andere manier wat los in de ophanging.

1566964085666.png
 
...tjonge, jonge..., hier net TOCH een nieuwe 2-wieler gekocht... :/

Last van de warmte...??
Toch de roep om meer vermogen...??

Kweet het ook allemaal niet..., maar het jeukte toch een klein beetje..., en 'ja'..., het vleesch was plotseling zeldzaam zwak... :/

Een nieuw voorraad exemplaar, dus zeer binnenkoRT rijden...

...eentje met donkere velgen in ieder geval... :Y :Y

En met donkere aandrijving... :Y :Y

Zeker ook donkere kleppendeksels :/

:+
 
...tjonge, jonge..., hier net TOCH een nieuwe 2-wieler gekocht... :/

Last van de warmte...??
Toch de roep om meer vermogen...??

Kweet het ook allemaal niet..., maar het jeukte toch een klein beetje..., en 'ja'..., het vleesch was plotseling zeldzaam zwak... :/

Een nieuw voorraad exemplaar, dus zeer binnenkoRT rijden...

...eentje met donkere velgen in ieder geval... :Y :Y

En met donkere aandrijving... :Y :Y
Spanning en sensatie.....

Vooral sensatie. Hoop ik...;)
 
Een Prius fiets.

Welkom bij de watjes, voor senioren, voor extreme losers, of gewoon voor volk dat een ernstig gebrek aan kuit- en beenspieren heeft, of veel te lui is, om deze te willen ontwikkelen...

Toch volgens onderzoek is E-biken gezonder als gewoon fietsen.
Ik heb op mijn E-fiets in 7 jaar zo'n 3500 km afgelegd.
Het vorige trap-exemplaar heeft in 15 jaar dat niet gehaald. :$
 
Hey, die 3500 km. is puur recreatief.
Iets waar veel meer aanlokkelijker alternatieven voor bestaan in de oot-vloot.
Dus gem. 500 p.j. vind ik niet eens gek.

En ja Mw. Ootje heeft een jaar eerder een E-bike aangeschaft.
Zit inmiddels ook op de 12.000 kms.

ik ben benieuwd hoeveel jij op de klok hebt staan na 7 jaar. B|
 
Hey, die 3500 km. is puur recreatief.
Iets waar veel meer aanlokkelijker alternatieven voor bestaan in de oot-vloot.
Dus gem. 500 p.j. vind ik niet eens gek.

En ja Mw. Ootje heeft een jaar eerder een E-bike aangeschaft.
Zit inmiddels ook op de 12.000 kms.

ik ben benieuwd hoeveel jij op de klok hebt staan na 7 jaar. B|
Ondergetekende heeft zijn electrische metGezelle nu 5 maanden. Staat toch mooi al bijna 1200 km op de digitale teller. Puur recreatief gebruik.
Mijn oude trapfiets kwam welgeteld 2 maal per jaar uit het stof, dus qua beweging ga ik vooruit.
Ron....gefeliciteerd. Het is genieten op zo’n e fiets.

Overigens toch ook alweer een 1500 blije kilometers op de RT gereden
 
En DIT lees ik nu pas (thanx Oot !!).. :/

Nog ff wat meer van deze positiviteit en ons pleuRT die PolaRT gewoon hardhandig de deur uit... :+

Man, man, man..., ik zie er straks weer uit als 24-en-een-beetje, ik kan mij subiet aanmelden bij Vereniging Mensa, mijn darmflora, en stoelgang zullen in feeststemming geraken, en als klap op de Glimmende Vuurpijl ; mijn huidje gaat ZO heerlijk snaarstrak staan, dat mijn navel straks ter hoogte van mijn onderkin zit, en..., ik kan mijn steunzolen weggooien, want het fijne fietsen heft tenslotte de kraaienpoten ook op... :t




Fietsen met een E- bike verlaagt je biologische leeftijd
Door wekelijks driemaal 45 minuten te fietsen verlagen we onze biologische leeftijd met maar liefst met negen jaar. Dat geldt ook voor elektrisch fietsen. Je hebt dan namelijk minder last van:
  • Overgewicht
  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Verstoorde hormonen
  • Teveel ongezonde cholesterol
  • Vetten (triglyceriden) in je bloed, hoge bloeddruk en van diabetes type 2


(Elektrisch) fietsen maakt je slimmer
Fietsen en elektrisch fietsen verhoogt je hersenactiviteit. Hoe meer je beweegt hoe meer hersencellen we aanmaken. Vooral in dat deel van ons brein dat instaat voor het goed functioneren van je geheugen. Het zuurstofgehalte in je hersenen neemt ook toe en ook dat verbetert je hersenfunctie. Als gevolg van het fietsen kweken we ook meer en sterkere spieren wat onze hartfunctie stimuleert.



Fietsen en elektrisch fietsen zorgt voor betere darmwerking
Hoe meer je beweegt hoe beter je spijsvertering werkt, hoe meer water je drinkt en hoe beter je vertering werkt. Fietsen en elektrisch fietsen zorgt voor meer, sterkere en gezonde spieren.



Fietsen en elektrisch fietsen zorgen voor een jonge en strakke huid
Een betere verjongingskuur voor je huid als bewegen en zeker fietsen in de buitenlucht is er niet. Dat zorgt namelijk voor een betere bloeddoorstroming en circulatie in je huid toe. Zo krijgt je huid extra zuurstof en gezonde voedingsstoffen aangevoerd en worden alle giftige afvalstoffen sneller afgevoerd. Hoe meer we bewegen hoe meer collageen we aanmaken. Deze stof voorkomt vroege verouderingsverschijnselen zoals ouderdomsvlekjes, rimpels en kraaienpootjes.
In het licht van bovenstaande...

Een Japanse meneer die er voor geleerd heeft zeggen ze, heeft aangetoond dat motorrijden de geest jong houdt. Hij heeft er weliswaar geen leeftijden bijgezet maar dit i.c.m. electrisch fietsen brengt je terug naar je jeugd.




Denk ik...:+
 
Ook ik behoor tot de "oude" mensen club. Immers, er staat ook hier een e-bike voor moeders en mij in de garage. De e-bike gedurende twee jaar dagelijks voor WW verkeer gebruikt en ook voor twee fiets vakanties. Vorig jaar van Passau naar Wenen gefietst langs de Donau in 8 dagen en dit jaar een rondje Bodensee in 6 dagen. :]
 
Als dat dan zo waar is..., dan wordt je van HEEL VEEL fietsen, en van HEEL VEEL motorrijden dan ook HEEL ERG jong..., hoewel..., met betrekking tot dat laatste zijn dan ook weer een hoop niet zo HEEL ERG oud geworden... :?

Wat een gedoe ook allemaal..., je MOET tegenwoordig ook wel HEEL VEEL om een beetje wat te zijn, en vooral wat te blijven... :+
Ik moet bekennen dat het niet werkt. (voor mij althans).

Ik rijd iedere dag motor. Mag graag een stukje trappen op de racefiets of MTB (3-4 maal per week). Je zou denken " de jaren vliegen eraf!". Nou zo voelt het niet na een fietstocht op de racefiets of MTB.

En een beetje lafjes langs het water fietsen op een ondersteund vehicel is dan nog net te doen.
 
En DIT lees ik nu pas (thanx Oot !!).. :/

Sorry Ron ...
Ik begrijp dat je van het ouder worden geniet.
Ik probeer meer het kind in mezelf niet te verliezen. :)
niet te verwarren met kinds worden, dat is iets anders.


Nog ff wat meer van deze positiviteit en ons pleuRT die PolaRT gewoon hardhandig de deur uit... :+

Niet doen; als je stopt met werken heb je meer tijd om de RT-en naar het E-biken.
:)
 
In het licht van bovenstaande...

Een Japanse meneer die er voor geleerd heeft zeggen ze, heeft aangetoond dat motorrijden de geest jong houdt. Hij heeft er weliswaar geen leeftijden bijgezet maar dit i.c.m. electrisch fietsen brengt je terug naar je jeugd.

:Y


...ik zal vragen of ze de merknaam BATAVUS, kunnen veranderen in BARTAVUS... :+

Denk ik...:+
[/QUOTE]

Ik heb een Gazellig ….. ;)

een 2x2
 
Terug
Bovenaan Onderaan