BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik zie toch vooral een breedte probleem:

1567159232089.png


Niet meer de vraag of spiegels of koffers te breed zijn, maar die 900cc stampers die potentieel beton paaljes of tuinhek zullen raken.
Misschien toch maar een beetje dubbelvouwen en een kwartslag draaien?
 
Ik heb nog een set orginele BMW tassen over. Precies in de vorm van- en dus bestemd voor de koffers van een RT. Iemand interesse ?? 60euro ex verzendkosten
 
Ik heb nog een set orginele BMW tassen over. Precies in de vorm van- en dus bestemd voor de koffers van een RT. Iemand interesse ?? 60euro ex verzendkosten
Misschien even vermelden voor welk type RT-koffers.
De tas die netjes in de koffer van een oer R1200RT / DOHC past, moet bij 1 hoekje wat ingedeukt worden om in de koffer van de R1200RT-LC / R1250RT te passen. Dat laatste gaat overigens prima, zo gebruik ik de oude "DOHC" tassen op mijn huidige LC.
 
Tassen behoorden bij mijn K1300 GT
Volgens mij is het model van deze tas ook geschikt voor de koffers vd RT..
Vorm van de koffer lijkt mij hetzelfde
 
...maar..., met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, staan die palen dusdanig ver uitelkaar, dat je daar best wel eens zomaar, en zelfs zonder moeite, met zelfs een best wel 'breeje' R1800-boxer tussen-onderdoor zou kunnen rijden... :+

...ga ik van uit... :+
Nou ik wacht toch maar minstens op de R1850RT (of zouden ze die serie grotere stappen laten maken: 1800->1900->1958->2000).

De bewegwijzering wordt al aangepast zie ik net:

1567179193140.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ook. Daarom snap ik ook geen biet van de pro-batterij-sjizzel die ons door de keel wordt gedrukt.
De kosten van het ontwikkelen van die pro-batterij-sjizzel moeten eerst nog terugverdient worden. Pas dan gaan ze weer nadenken. En de consument maar betalen. Net als vroeger met de computers, de pentium 3 lag alop de plank maar de pentium 1 moest nog de winkels in. Geld geld geld, daar draait de wereld om.
 
Elke auto zn eigen laadpaal.

Wordt natuurlijk een debiele choas..., want dan kun je half Nederland open gaan graven... :/

Of ongeveer rechtstreeks, met verlengsnoeren, van de bovenleidingen af tappen..., maar ik voorzie ook daarin enkele praktische bezwaren... :+

Daar waar heel Nederland voorzien is van een uitstekend gas infrastructuur en die wil de politiek in paniek overbodig maken. Terwijl daar prima een waterstof gas mengsel doorheen kan waar mijn ketel al prima op schijnt te kunnen draaien. Er zijn al zonnepanelen die ipv stroom, waterstof gas uit de omgevingslucht produceren. Hup, op de Noordzee waar die gas booreilanden waren een paar van die zonnepanelen parken plaatsen, de gasleidingen lopen er al en eventueel kan er in het leeg gepompte veld een voorraadje worden opgeslagen. Nul energie verlies bij het transport van waterstof gas naar het vaste land, geen gedonder met vogels die vermalen worden door draaiende wieken. Ik zie alleen maar voordelen.

Vast dat er een motorfiets dan wel auto te maken is die op het waterstof gas mengsel wil kunnen draaien dat dan hopelijk ooit uit de gasleiding komt. Compressortje bij huis. Klaar is Klara.
 
Ut gaat er niet om of ik 'poetsen leuk vind', maar..., op het moment dat een auto- of motorklant mij zijn (of haar) vertrouwen schenkt, en zijn (of haar) zuur verdiende centen overhandigd, dan mag de hij (of de zij) in kwestie daar iets voor terug verwachten.

En dat 'terug verwachten' is dan in mijn beleving een akelig net exemplaar ; en niet 1 of ander half uitgeleefd ding, waar je zicht- en voelbaar het DNA van de vorige bevuiler in kunt herkennen... ;)

Lever (een voertuig) af, zoals je het zelf ook graag afgeleverd zou krijgen.

Simpel.

Vind ik.
Enne, dat doe je bovenmatig netjes (vind ik)👏:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan