BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

daan944

Die hard MF'er
30 jun 2015
702
33
33
Bergambacht
Wat lukte niet aan de officiële manier dan? Met het tooltje kun je het het slot er toch uit klikken mits hij niet op slot gedraaid zit?

Mooi dat ie bevalt :t
Daarvoor moet ie niet open én op slot staan, alleen dan staat het gaatje (voor het tooltje) van de cilinder in lijn met het gaatje in de huls. Ik had m meegenomen open en niet op slot... dan kan je er niet bij. Daar kwam ik natuurlijk pas achter nadat ik al een tijdje met een dingetje had zitten pielen :Y

Zo kostte het een stuk meer moeite, maar uiteindelijk wel gelukt.

nog even over de lampjes
Weet je welke lampjes pas écht irritant zijn? Die op nieuwe fietsen worden geleverd! Fietsers, vooral in de stad, hebben totaal geen concept van lichtbeeld of afstellen en al zouden ze dat wel hebben, parkeer die fiets één keer bij station of kroeg en je lampje zit weer scheef. Maar die nieuwe LED lampjes zijn bijna even fel als een dimlicht van een auto, of zo voelt het in ieder geval wel als je er recht in kijkt.

Maar ach, auto en motor hebben ook groot licht, dan gaat die ook gewoon even aan 🤷‍♂️

Bekijk bijlage 1436674
Dat zeg ik: kofferbak. Inclusief die zwarte typische kofferbak bekleding en zo’n lampie. Foto in het donker genomen zonder flits.
Oe, zo'n lampje is wel heel fancy... misschien nog maar es die koffer opentrekken?
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.332
298
32
Voorhout
Daarvoor moet ie niet open én op slot staan, alleen dan staat het gaatje (voor het tooltje) van de cilinder in lijn met het gaatje in de huls. Ik had m meegenomen open en niet op slot... dan kan je er niet bij. Daar kwam ik natuurlijk pas achter nadat ik al een tijdje met een dingetje had zitten pielen :Y

Zo kostte het een stuk meer moeite, maar uiteindelijk wel gelukt.
Ah sorry, ik dacht dat hij juist open moest zijn. Da’s toch ook raar, dus als de koffer dicht en op slót zit, kun je de cilinder verwijderen?

Kan me dat haast niet voorstellen, dat verkoopt bmw dus koffers met effectief nutteloze sloten :?
 

daan944

Die hard MF'er
30 jun 2015
702
33
33
Bergambacht
Ah sorry, ik dacht dat hij juist open moest zijn. Da’s toch ook raar, dus als de koffer dicht en op slót zit, kun je de cilinder verwijderen?

Kan me dat haast niet voorstellen, dat verkoopt bmw dus koffers met effectief nutteloze sloten :?
Nee, open en op slot. Wat op zich ook verwarrend is.

Als de koffer dicht is, kom je niet bij het gaatje he
 
  • Like
Waarderingen: Unruled

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
827
333
61
Schiedam
Ja mooi hoor :t
Ik zie wel dat de gas-gedempte deksel uithouder aardig wat ruimte in neemt, het ouderwetse katrolletje en lintje van de oude koffer is zuiniger met ruimte.
Direct nadat ik destijds die nieuwe R1250RT koffer inkeek bij de dealer, heb ik bij de Gamma een auto mat gehaald en in model geknipt voor de bodem van mijn oude grote RT top koffer. Mijn koffer krijgt geen electra en stel het zonder licht en centrale vergrendeling.
Ik ken niet achterblijven natuurlijk...
Topkoffer met de dagelijkse inrichting.
De bruine toilet-tas behoort dicht te blijven en bevat van alles wat ik liever niet nodig heb (geel-hesje, petje, plankje, bandenplakset, bandenpompje, extra gereedschap, reserve lampen, pleisters en snelverband, wegenatlas Nederland, schadeformulier, balpen, zaklampje, motorinstructieboekje).
1571412979424.png
 

malibuutjes

MF'er
2 mei 2007
148
7
49
Veldhoven
Gefeliciteerd trouwens met de R1250RS! Grappig. Jij maakt de beweging krek andersom dan ik. Jij van R1200RT LC naar R1250RS, ik van R1200RS LC (en R1200RT DeeOoHaaCee erbij) naar R1250RT...

Het blok gaat je ernstig bevallen. Het feit dat je een veel slankere fiets tussen de benen hebt ook wel denk ik. Tenzij het regent.

Ik blijf een zwak houden voor het RS concept, maar eigenlijk rechtvaardigt mijn huidige RT niet het nastreven van een R1250RS in eigendom naast de RT. Ik hoop wel eerdaags af en toe zo’n ding hier sooRT van in de buuRT te kunnen gaan huren via MotorShare.

En het zou ook wel lekker zijn als die maat van mij die RooS van me (weliswaar via VH te A) heeft gekocht eens een beste klap dichterbij kwam wonen. Tegenover staat te koop...
De (bij te betalen) prijs, een RS is zomaar zo'n €5000 goedkoper, en het 40kg gewichtsverschil en de in mijn ogen sterk verbeterde 1250 blok hebben me over de streep getrokken. Ik rijd altijd alleen en wanneer de zon schijnt, dus neem ik het mindere comfort maar op de koop toe.

Als je eenmaal kennis hebt gemaakt met het 1250 blok wil je niet meer terug...............
 

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.994
132
50
Lage Vuursche
Ik ben roerend eens. Ultra lekker blok, dat 1250 blok. Wat niet wegneemt dat ik stront nieuwsgierig naar de 1800 boxer familie ben.

Ik moet nog al eens door prut weer. Zo ben ik ooit van de R1150RS op de R1200RT DeeOoHaaCee terecht gekomen. Miste ik wel dat sportievere gevoel vd RS. Toen kwam dus de R1200RS LC er “gewoon” ff bij. Nu na een kleine 6k moet ik constateren dat de R1250RT zodanig veel meer sportiviteit heeft, mede en vooral dankzij dat blok, dat ik het hebben van een RS dus prima kan missen.
 

ootje

Laat de boeren niet stikken
3 apr 2006
33.348
374
54
Tussen zout en zoet
Weet je welke lampjes pas écht irritant zijn? Die op nieuwe fietsen worden geleverd! Fietsers, vooral in de stad, hebben totaal geen concept van lichtbeeld of afstellen en al zouden ze dat wel hebben, parkeer die fiets één keer bij station of kroeg en je lampje zit weer scheef. Maar die nieuwe LED lampjes zijn bijna even fel als een dimlicht van een auto, of zo voelt het in ieder geval wel als je er recht in kijk.
Helemaal mee eens, vooral die snelle fieters; die hebben vaak ook nog een extra "zaklamp" op het stuur gemonteerd.

Maar ach, auto en motor hebben ook groot licht, dan gaat die ook gewoon even aan 🤷‍♂️
Helaas wordt dat niet vaak begrepen.
 

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
827
333
61
Schiedam
Het gebeurt niet héél vaak, vanochtend wel weer: contact aan, start knop in...1 hik, LCD display even uit, zonder de start knop los te laten gaat starten daarna door en de motor slaat soepel aan, maar het display staat op de fabrieksinstellingen.
Alsof de accu even volle sluiting van start motor of zoiets ondervonden heeft, kan het dan zijn dat de cylinders net ongelukkig staan om de boel aan te zwengelen en de startmotor even niet op gang komt?
 

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.994
132
50
Lage Vuursche
Het gebeurt niet héél vaak, vanochtend wel weer: contact aan, start knop in...1 hik, LCD display even uit, zonder de start knop los te laten gaat starten daarna door en de motor slaat soepel aan, maar het display staat op de fabrieksinstellingen.
Alsof de accu even volle sluiting van start motor of zoiets ondervonden heeft, kan het dan zijn dat de cylinders net ongelukkig staan om de boel aan te zwengelen en de startmotor even niet op gang komt?
In de 3 maandjes/5.900 km dat ik de R1250RT heb is mij dit ook 1 keer overkomen...
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.762
212
www.marktplaats.nl
Kan je mooi je vakantie ff omschrijven🤡
...praat me er niet van..., ik kom echt 'nergens' aan toe..., vandaag zou best een geschikte dag er voor zijn, ware het niet dat er 'nog even' twee automobielen compleet op de foto moeten & op het internet moeten...

Als in : weer druk zat strakkies... :/


De vakantiefoto's zijn in ieder geval al allemaal gecheckt, waar nodig aangepast, bewerkt, bijgekleurd, verschoven, enzovooRT, enzovooRT..., en sommige foto's staan ook al in de juiste volgorde..., pfffff...., wat een slavenarbeid... :/