BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Alles is vergankelijk inderdaad.... Zelfs die sterke piramides brokkelen langzaam aan af.

Vwb namen geven, het is een afwijking, ik weet het. Maar bij auto’s is dat begonnen hè, want zeg nou zelf, een Opel Kadett klinkt toch wat sympathieker en komt wat makkelijker de strot uit dan “eRrrrTwaalfhonderdvijftigeRrrrTeeee“.

Mijn auto is bijv “Het Pumaatje”, niet zo gek want Ford heeft dat er gewoon opgezet. Inclusief eigen logo. Ik praat hier wel over de oude want Ford heeft de Puma geherintroduceerd maar die lijkt zelfs met twee verkeerde paddo’s achter de kiezen nog niet op het origineel.
Ik spreek graag over mijn Reise Tourer (met spatie en twee hoofdletters of met streepje ertussen en twee hoofdletters of aanelkaar en één hoofdletter).
feitelijk is dat toch de naam BMW er aan gegeven heeft.
De rest vind U hier.
 
Alles is vergankelijk inderdaad.... Zelfs die sterke piramides brokkelen langzaam aan af.

Mijn auto is bijv “Het Pumaatje”, niet zo gek want Ford heeft dat er gewoon opgezet. Inclusief eigen logo. Ik praat hier wel over de oude want Ford heeft de Puma geherintroduceerd maar die lijkt zelfs met twee verkeerde paddo’s achter de kiezen nog niet op het origineel.

Dat is vaak zo bij die retro auto's
 
PolaRT heeft het geluk een baasje te hebben getroffen met A. Een schier onuitputtelijke hoeveelheid TLC, B. Een schier onuitputtelijke hoeveelheid geduld en C. Kennis vaardigheid en inventiviteit om PolaRT in nieuwstaat te behouden.

Zo heel gek veel verschilt onze leeftijd bij moment van aanschaf PolaRT vs Spätzi niet. Zou zo maar kunnen dat Spätzi ook een poosje langer dan 5 jaar in de stal blijft...
 
PolaRT heeft het geluk een baasje te hebben getroffen met A. Een schier onuitputtelijke hoeveelheid TLC, B. Een schier onuitputtelijke hoeveelheid geduld en C. Kennis vaardigheid en inventiviteit om PolaRT in nieuwstaat te behouden.

Zo heel gek veel verschilt onze leeftijd bij moment van aanschaf PolaRT vs Spätzi niet. Zou zo maar kunnen dat Spätzi ook een poosje langer dan 5 jaar in de stal blijft...
Ja ja, ik zag je laatst al verlangend uitkijken naar de R1800RT.
Ook die brede beRTha zal wel gaan wennen en sterker nog: verlangen gaan oproepen.
Na de winter zal ik de dealeRT weer eens bezoeken, wie weet komt er weer zo'n aanbiedsel dat ik niet kan afslaan.
 
48EDF2BB-69FE-4AFD-A7A5-73C19D01C8B9.jpeg

Enfin, ons dus per motor naar het reünie concert van Krezip. Ons heeft 1x het OV geprobeerd richting de ArenA-AFAS Live-Ziggo Dome driehoek (Nederland - Hongarije), ging heen dikke prima, terug semi traumatisch. 1x het automobiel geprobeerd (Bløf), heen geen redelijk prima, terug 45 minuten er over gedaan om uit de parkeergarage te komen. Dus overige evenementjes (3x U2, 2x Anouk, 1x Nothing But Thieves, 1x NL-België (ons zat tussen de Vlamingen, hoe dan?) en nu dus Krezip per RT. Maar dit was de eerste keer dat ons bij aankomst en bij vertrek de enige set per motor was. Terwijl het zeer prima motor weer was en de parking zeer dik in orde: droog, badend in het licht, entree ArenA aan de voorkant vd motor, entree Ziggo Dome aan de achterkant vd motor, pole position voor de terugreis.... Wij niet snappen niet.

Maar goed, afgezien van de spectaculaire opkomst die mislukte omdat de techniek weigerde de band uit de vloer te doen oprijzen, wat ze, ongetwijfeld gedurende enige bloedstollende momenten, nog trachtten te fixen, hetgeen niet lukte waardoor er toch een vreemde vibe in de Ziggo Dome kwam te hangen, was het een super gave avond.
D2C50FB6-928D-4EB4-A3EC-2434A4CD8E58.jpeg

Zo bleef het een minuutje of 10 na de prachtige openingsvideo begeleid door opzwepende muziek....
 
Enfin, ons dus per motor naar het reünie concert van Krezip...
Is dit nou ook zo'n dingetje waar we pas over een paar jaar de schoonheid van inzien?
1572081759606.png

Zoiets als dames met gympen onder een mooi jurkje?
Wat is de functie of het nut van dat rare snuitje?
 
Laatst bewerkt:
DE 1250 heeft de uitlaatbochten minder prominent naar voren lopen dan bv de 1200-LC, en zou je dat vormpje daar nou niet doen, dan is ut geen gezicht, wanneer je zo tegen de voorkant van het blok aan zit te gluren.

En je maakt er in 1 klap de bovenkuip optisch langer mee.
Dus omdat Euwe die uitlaat bochten wat krapper gemaakt heeft, moest Heinrich een soort bh'tje voor de borstpartij verzinnen.
Preutse toestanden, laat mij maar tegen dat blok aankijken.
1572107373820.png
1572107441643.png
 
VooRdaT er ook maar 1 LC in het echt ontdekt was (of fotografisch door BMW zelf gelekt was...) gonsde het her en der van de wijsheden, die sommige bedrijven meenden te hebben, dan wel 'het' zeker te weten hoe de LC er uit zou gaan zien.

En 1 daarvan heb ik ff uit de catacomben van de PC naar boven gehaald..., en in mijn beleving had de LC er ongeveer vanaf dag 1 zo uit moeten (mogen...) zien (nog wel heel veel DOHC invloeden, maar dat vergeven we de tekenaar maar ff).

Met dus een kortere neus dus, en vooral ook de doorlopende (!!) onderkuip, en iets verstopt bochtenwerk.


Bekijk bijlage 1439017
Dat is geen halve-cub bh'tje maar een navel truitje.
En een soort taartschep om alle modder en straatvuil te verzamelen, of plastic soep.
Ik ben Nederlander en hou van functioneel, gecombineerd met de kunst van het weglaten.
 
Dus omdat Euwe die uitlaat bochten wat krapper gemaakt heeft, moest Heinrich een soort bh'tje voor de borstpartij verzinnen.
Preutse toestanden, laat mij maar tegen dat blok aankijken.

De herrn BMW doen dit niet omdat ze tijd over hadden, of een stagiair nog een opdracht moesten geven....denk ik altijd maar.
Het zal wel nodig zijn geweest in het totale plaatje, zoals @...Ron... ook al aangaf, soort van optische illusie ofzo.
 
...die afdekking van de uitlaatbochten in de fotosjop overgenomen van de DOHC-variant, en z'n voorlopeRT.

Als in : netjes afgewerkt, zeg maar.
En het zal aan mij liggen..., maar plastic soep, straatvuil, en/of modder, tref ik zelden aan achter die kapjes... :+

...wellicht moet ik beter zoeken...?! :+ :+


Bekijk bijlage 1439027
Jij photoshopt alle vuiltjes, vlekjes en oneffendheidjes weg 8-)
De R1150RT heeft wel echt een soort bezinkbak onder het blok hangen.
1572195964204.png
 
Laatst bewerkt:
De herrn BMW doen dit niet omdat ze tijd over hadden, of een stagiair nog een opdracht moesten geven....denk ik altijd maar.
Het zal wel nodig zijn geweest in het totale plaatje, zoals @...Ron... ook al aangaf, soort van optische illusie ofzo.
Optische illusies horen bij Hans Kazan :+
Ik denk dat een ruime of krappere uitlaatbocht alles met motor gedrag te maken heeft, wel doordacht, volledig doorgerekend en met Duitsche precisie en degelijkheid uitgevoerd.
 
Optische illusies horen bij Hans Kazan :+
Ik denk dat een ruime of krappere uitlaatbocht alles met motor gedrag te maken heeft, wel doordacht, volledig doorgerekend en met Duitsche precisie en degelijkheid uitgevoerd.
Die uitlaatbochten zijn ook geen optische illusie, dat zeg ik ook niet. (en ...Ron... ook niet).
Maar het schildje dat daarvoor geplaatst is om de kuip langer door te laten lopen naar onder. Als een optische illusie dus....
 
...nix geen fotosjop... ;)
De ex-1150RT.
Spick und Spann, zeg maar... :+
Ook na 36.000 kilometers.
1572275204987.png

De glimmende uitlaatbochten verraden...
OF
Mooi weer rijder.
OF
Heel vaak en heel intensief schoonmaken en poetsen.
8-)
Na bijvoorbeeld een herfst weekendje Duitsland of Luxemburg zag mijn R1150RT (en welke motor ook) er nooit zo uit en lag die plastic bak onder het blok wel degelijk vol met hard geworden zacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan