Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je handvatverwarming staat ook aan.
Maar als hiervoor al vermeld: de handvat verwarming heb je ook op de hoogste stand aan staan, dat is ook een forse stroom verbruiker.
En de HVV mag dan stroom trekken, als het boordnet ziet dat er teveel verbruikt wordt dan schakelt ie de hvv vanzelf uit.
..."Als 'ie te laag in de toeren lijkt te komen trek ik rustig een stukje van de koppeling in, beetje gas erbij en alles gaat als vanzelf" - deze rijstijl ken ik niet, het is gebruikelijk op zo'n moment terug te schakelen en de koppeling alleen kortstondig te gebruiken om het schakelen te versoepelen.
Hoe is de staat en druk van de banden van je RT, zijn ze nog rond en niet te veel gecupt?
Banden en bandendruk bepalen een aanzienlijk deel van het bochten gedrag.
Wat ook mee speelt is hoe de veer-voorspanning achter en de demping voor- en achter staat ingesteld (en hoe beide nog functioneren).
Kwa wegligging, bochtenwerk en remgedrag zouden beide R1200RT machines wel overeen moeten komen, het verschil is de wat rauwer lopende motor van jouw versie (en de servo pomp waar ik bij mijn toenmalige R1150RT alleen maar bewust van werd door het gefluit bij remmen in stilstand).
Speling tussen aandrijving en gas kan ik nog niet plaatsen, maar als ik van mijn R1200RT-LC op een S1000RR stap dan merk ik natuurlijk verschil.
Ik had eens tijdelijk zo'n ding mee toen mijn RT vertroeteld werd, ik trok op de snelweg bij inhalen die RR vanaf 120 km/u echt haast in een wheelie toen ik gas gaf alsof ik op de RT zat. Normaal gesproken is de RT echter nog steeds veel rapper dan de gemiddelde auto en motor, hoe rap wil je het hebben.
@rolandkamp - Ander ideetje: op de 2005 RT merk ik wel dat er een klein schokje is bij overgang van geen gas naar gas geven (en vice versa). Niet heel groot en in veel toerentallen niet merkbaar, maar het is er wel. Wellicht kwestie van wennen en rijgedrag iets aanpassen (schakelen op iets hogere of lagere toeren bijv)? Gister tijdens een rit een beetje op gaan letten en daardoor werd het vervelend, maar normaliter merk ik m nauwelijks op.
dank je
De motor heeft geen actieve toeren regeling voor stationair draaien, meer belasting = lager toerental.Volgens mij had ik m'n handvatverwarming nog aan .
Hoewel allemaal terecht opgemerkt denk ik niet dat de handvatverwarming echt grote impact had op hoe de motor liep. Wat wél significant verschil maakte was de zetelverwarming die ik niet kon uitschakelen. Uiteindelijk door de bedrading in de zetel los te koppelen was dat opgelost en liep de motor al een stuk beter.
Wat ik zelf zou verwachten is dat het motormanagement de toeren wat zou opvoeren als de last te hoog wordt, maar aan de andere kant: ik denk ook niet dat mijn probleem bij het blok ligt - ook al loopt die soms wat rauw. Het was voornamelijk omdat @daan944 had gevraagd om een filmpje van de stationairloop en zodoende e.e.a. te kunnen uitsluiten.
Proberen te rijden met slippende koppeling werd me aangeraden door de garage. Bij mijn 2006 model vind ik het lastig te doseren, bij het 2012 model ging het vrij natuurlijk. Maar als je bijv. een rotonde op komt rijden waarbij je eerst moet vertragen - niet stoppen - omdat er nog een auto aankomt en daarna door kunt - dan is het toch niet ongebruikelijk om even de koppeling in te trekken om de dip in toeren op te vangen en weer te laten gaan met een beetje gas bij zodra de rotonde op rijdt?
Banden zijn beide gloedje nieuw, Dunlop Tour Max. De ESA heb ik op verschillende ingesteld gehad - sport, normaal en comfort i.c.m. 1 persoon met een zonder bagage.
Ik ben het kwijt van mijn voorgaande motoren, nu ligt het comnfortabele toerental ergens tussen rond 3000.Ik denk dat het voornaamste verschil in wegligging dat ik merk simpelweg komt door het (gebrek aan) vertrouwen wat heb in de aandrijving.
Voor mij hoeft het in ieder geval niet rapper, enkel soepeler/subtieler.
Ik heb 't ook geprobeerd om het voor mij 'natuurlijke' toerengebied iets te verleggen, maar ik hou het effect (en dan niet altijd consequent merkte ik bijv. gisteren) overal tussen de 2500 en 4000 toeren. Om 'm consequent nog hoger in de toeren te jagen lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik ben er nog niet uitgekomen met mijn keuze over wel/niet inruilen voor het 2012 model. Een van de alternatieven die ik nog bedacht heb is het monteren van een RapidBike module, maar ik betwijfel eigenlijk of het de juiste oplosrichting is.
Zolang de aandrijving trekkend is, is er eigenlijk geen probleem.
Uh Dunlop Tour Max?
Een keertje ruilen met Daan944 lijkt me het beste, dan weten jullie over en weer hoe het rijdt op een identieke motor.Ik heb 't verkeerd onthouden ben ik bang. Als ik even rondneus bij Dunlop zie ik wel een 'sportmax' , dat zullen ze wel zijn. Kan het vanavond even controleren. Maar ze zijn net voor aankoop erom gegaan in ieder geval.
De motor heeft geen actieve toeren regeling voor stationair draaien, meer belasting = lager toerental.
De cruise control is een actieve toeren (daardoor snelheid) regeling tijdens rijden.
Zolang ik tijdens het rijden geen reden heb om terug- of op te schakelen gebruik ik de koppeling niet, rijden met slippende koppeling hoort naar mijn idee echt niet.
Het dip in toerental fenomeen ken ik niet.
Snelheid regelen met het gashandel en je remmen en schakelen als dat nodig is.
Nu heeft mijn motor een schakelassistente, dat betekend dat ik de koppeling alleen gebruik bij wegrijden, bij schakelen tussen 1 en 2 en bij (bijna-) stilstand.
Uh Dunlop Tour Max?
Ik ben het kwijt van mijn voorgaande motoren, nu ligt het comnfortabele toerental ergens tussen rond 3000.
Zolang de aandrijving trekkend is, is er eigenlijk geen probleem.
Een keertje ruilen met Daan944 lijkt me het beste, dan weten jullie over en weer hoe het rijdt op een identieke motor.
Vandaag nog maar eens een poging voor de olie peil functie van de boodcomputer:Met even googlen kom ik hier op:
Bekijk bijlage 1442203
De ogen rollen uit m'n kop, gewoon een vlotter schakelaartje.
Als dat zo is en volgens het boekje, dan kan het niet dit vlottertje zijn dat defect is:
Het meet dan altijd een goed niveau en er moet de OK verschijnen
Of hij meet altijd een laag niveau en CHECK! moet verschijnen.
De streepjes - - - zeggen dat er niet aan de voorwaarden voor meten wordt voldaan:
Wat betreft rechtop: de Mijn motorfiets App van de Navigator VI geeft de kantelhoeken van de Laatste rit weer, maar kan de hoeken niet direct in beeld brengen in zo'n keuze vakje.
- warme motor: ja hoor, temperatuur meter staat waar 'ie altijd staat na een serieus ritje.
- 10 seconden stationair: ja duh.
- zijstandaard ingeklapt: ja, anders slaat de motor af.
- motor rechtop: tja, hoe recht is recht en hoe meet de motor dat?
Oeiii. SterkteHier in huize Oot heeft zich gister een flinke ramp voltrokken.
Maar eens even bedenken hoe dit op te lossen …….
Hier in huize Oot heeft zich gister een flinke ramp voltrokken.
Maar eens even bedenken hoe dit op te lossen …….
Het anwoord is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: nihil.Vroeger was alles beter ……….
Ik ben benieuwd hoeveel R1200RT's er nog rijden over 50 jaar.
Of het net zoveel zijn als b.v. een R51/3, een R25 of een R60
Ik denk dat het enorm helpt als je ze veelal binnen houd en vooral uit de zon (UV).Zie toch nog zat R1100RT rijden die er piekfijn uitzien, werden vanaf 1995 tot 2001 geleverd. Als je een van het eerste bouwjaar neemt zijn deze met toch bijna al 25 jaar al een eind op weg.
Tsja, gisteren is mijn koffiemachine definitief overleden.
.....
Al met al sta ik dus 2-0 achter.
Maar goed: ik beraad me op verdere stappen.
Snif.
Vroeger was alles beter ……….
Ik ben benieuwd hoeveel R1200RT's er nog rijden over 50 jaar.
Of het net zoveel zijn als b.v. een R51/3, een R25 of een R60