BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Vraagske:

Ik ben toe aan nieuwe schijven voor; mag ook wel na dik 100k.
Achter moet ik nog effe meten.

Ik kom prijzen tegen van 85 tot 130 euri tegen.
Iemand een idee ?

Origineel is Brembo.
Heeft iemand ervaring met EBS of Lucas ?
 
Dat weet ik, papier bevat componenten die harder zijn dan het platic, maar tegen beter weten in..
ik vervang het vizier elk voorjaar meestal vlak voor de 1e grote reis.
Ik had ooit een collega die helemaal woest werd als ik mijn bril of vizier met een tissue of papieren handdoek schoonmaakte, er gaan nou eenmaal dagen voorbij dat ik geen microvezeldoekje in m'n zak heb. Thuis maak ik het vizier met de vaatdoek schoon en droog af met de theedoek.
Elk jaar een nieuw vizier?? Mijn helm is geloof ik 7 jaar oud, met het originele vizier.
 
pdv_moto: gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Hopelijke heb je hiermee veel minder gedoe dan met de F800-den die je gehad hebt!




Vraagje:
Poosje geleden had iemand het hier over een goede vervangende accu voor de R1200RT.
Kan het alleen niet meer terugvinden :(
M'n accu loopt op zijn eind, dus moet maar eens een degelijke vervanger in.
Wat was het ook alweer?
 
Er is vast meer dan 1 degelijke vervanger maar ik heb deze sinds 2 jaar en bevalt zeer goed!

 
Vandaag naar de motorbeurs geweest. Zijkoffers van het wandrek geplukt. Kak. Vergeten te kuisen en te coaten...

dus de schone, glimmende R1250RT Spezial 719 met smerige zijkoffers.... die was van mij..
 
pdv_moto: gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Hopelijke heb je hiermee veel minder gedoe dan met de F800-den die je gehad hebt!

Dank! Dat hoop ik ook...
Maar als intensieve gebruiker weet je dat nooit.

De RT Rijdt Fan-Tas-Tisch. Nu 900+ km gedaan voor tankbeurt in Weisampach, en het (zij?) begint te wennen.
Torque. Overal Torque. Altijd Torque.. en dus Power.
En dan ben ik nog niet bewust over de 5000 rpm geweest, maar daarboven zit nog veel meer!
Stuurt heerlijk. Ligt op Rails.
Zit goed. Lekker windscherm, verstelbaar voor touren. Ruime Topcase.
Maar die schakel-suggestie.. zelfs als je 70km/h doet in 5 dan zegtie: Up ??
Als je de HSA op automatisch zet komt die er wel heel snel in.. heb ik non-auto gezet, dan moet je harder knijpen.

Aandachtspuntjes tot nu toe,
- die GPS loop nog steeds alle kanten op. Onbruikbaar als Navi, en Irritant afleidend als je m aan hebt tijdens rijden, morgen melden bij garage (1000km onderhoud morgen). Ook even in navi-draadje gezet.
- de driehoek met SOS waarschuwing staat nu permanent op scherm. vind ik niet erg, maar hoort niet.

Overige zaken waar ik op moet letten.
- paar keer claxon gebruikt om linksaf te slaan (net weer paar weken met flippers gereden...).
- in het donker rommel ik nog met de knoppen Links... blind kan ik de RA meestal vinden, maar overige knoppen ...?
Ook keer misgedrukt op zoek naar uitzetten RA, weer Claxon...

En verder, het zou kunnen dat ik binnenkort uit een tunnel geplukt wordt vanwege geluidsoverlast,
van de BoomBox. Zal wat Golden Earring nummer voor de zekerheid bijzetten...
Hubertus tunnel klinkt het beste.

Vragen.. er komen er zeker nog meer..

Vraag: mijn achterkant zit al flink onder de modderspetters: dekken jullie het slotje af?
Op de ST en GT had ik een "taartschep" - wellicht hier ook overwegen.

Vraag: ik rijd meestal zonder zijhkoffers, is beter voor mn gemoedsrust bij het splitten en filteren.
Koffers lijken forst breder dan de spiegels..
Wat doet de gemiddelde RT-er ?

Naamsuggestie.. Fraulein Berta D. BummBoks. (Dicke is haar middle name)
 
Laatst bewerkt:
We lezen dat U geraakt bent door het uiterst gevaarlijke en verslavende RT virus, dit doet echter alleen maar goed voor de volksgezondheid, gaat U niet rustig slapen om de volgende dag weer gauw te kunnen opstappen.

Wat betreft de Navigator: dat fenomeen lijkt verdacht veel op het Ghost Touch probleem dat bekend is bij de BMW Motorrad Navigator VI.
Hierbij lijkt het dat een onzichtbare vinger het schermpje aanraakt, waardoor het scherm een eigen leven leidt.
Uitzetten (desnoods de batterij eruit) en weer aan verhelpt het euvel voor kortere of langere tijd.
Een vervuild schermpje zou de oorzaak kunnen zijn, voor de zekerheid met een zachte doek schoonmaken.
En anders is BMW of Garmin erg soepel in het omruilen van Navigators met dit probleem.
Zou je eens willen kijken welke hardware versie je Navigator heeft?
Instellingen > Toestel > Over​
Daar staat een regel Hardwareversie.
Oudere modellen hadden hardwareversie V5, later kwam de V7 (V6 lijkt overgeslagen), momenteel wordt V8 uitgedeeld.

Misschien is het goed dit onderwerp hier voort te zetten.
zie aldaar.
 
En, Niet alleen het posen van stomme vragen....

hier wat poserpictures.

20200221_132621.jpg

20200221_132635.jpg


20200221_144737.jpg

20200221_164118.jpg
 
Je kan de garage vragen de spatlap wat uit te schuiven. Of je doet het zelf, Torx 25 langs de zijde van het achterwiel. Even iets losdraaien en dan de spatlap naar beneden trekken. Werkt wel beste als ie niet helemaal onder de bagger zit.
 
Vraagske:

Ik ben toe aan nieuwe schijven voor; mag ook wel na dik 100k.
Achter moet ik nog effe meten.

Ik kom prijzen tegen van 85 tot 130 euri tegen.
Iemand een idee ?

Origineel is Brembo.
Heeft iemand ervaring met EBS of Lucas ?
Als je het mij vraagt: altijd Brembo origineel monteren. Prijsverschil van het alternatief is het nauwelijks waard. Motolab is de winkel....
 
Zo de kogel is door de kerk,

Na veel te hebben gelezen in dit topic, en gisteren na een test rit maar een R1200 RT gekocht....

Betreft een model uit 2015 met nog geen 50k op de teller.. full options

Zodra deze geleverd word, de navigatie 4 verwijderen, zumo 590 plaatsen.. en dan gaan ..💪🏼

Iemand tips betreft het inbouwen van een bedraade intercom? Is er genoeg ruimte in de Kuipersen voor ?
Of op de bodem
Van de topkoffer en dan eventueel een plaatje plexiglas erover heen....



Foto’s volgen
 
Dank! Dat hoop ik ook...
Maar als intensieve gebruiker weet je dat nooit.

De RT Rijdt Fan-Tas-Tisch. Nu 900+ km gedaan voor tankbeurt in Weisampach, en het (zij?) begint te wennen.
Torque. Overal Torque. Altijd Torque.. en dus Power.
En dan ben ik nog niet bewust over de 5000 rpm geweest, maar daarboven zit nog veel meer!
Stuurt heerlijk. Ligt op Rails.
Zit goed. Lekker windscherm, verstelbaar voor touren. Ruime Topcase.
Kan het nog beter dan de R1200RT-LC?
Ik ken alleen de R1200RT-LC, ik wacht nog even met proefrijden op de R1250RT O-)
Maar die schakel-suggestie.. zelfs als je 70km/h doet in 5 dan zegtie: Up ??
De schakelsuggestie heb ik uitgezet, die is wel erg ECO.
Heb je ook de schakelassistente?
Als je de HSA op automatisch zet komt die er wel heel snel in.. heb ik non-auto gezet, dan moet je harder knijpen.
Die R1250RT HSA schijnt stukken better te werken dan de nukkige versie van de R1200RT-LC.
Aandachtspuntjes tot nu toe,
- die GPS loop nog steeds alle kanten op. Onbruikbaar als Navi, en Irritant afleidend als je m aan hebt tijdens rijden, morgen melden bij garage (1000km onderhoud morgen). Ook even in navi-draadje gezet.
- de driehoek met SOS waarschuwing staat nu permanent op scherm. vind ik niet erg, maar hoort niet.
Iets voor de dealeRT.
Overige zaken waar ik op moet letten.
- paar keer claxon gebruikt om linksaf te slaan (net weer paar weken met flippers gereden...).
- in het donker rommel ik nog met de knoppen Links... blind kan ik de RA meestal vinden, maar overige knoppen ...?
Ook keer misgedrukt op zoek naar uitzetten RA, weer Claxon...
Ik geef BMW wel gelijk dat ze van de flippers zijn afgestapt, hoewel die eigenlijk beter werken. Het is zoiets als Video 2000 of VAX-VMS of OS2 dat het nooit gehaald heeft: technisch beter maar de wereld wilde anders.
En verder, het zou kunnen dat ik binnenkort uit een tunnel geplukt wordt vanwege geluidsoverlast,
van de BoomBox. Zal wat Golden Earring nummer voor de zekerheid bijzetten...
Hubertus tunnel klinkt het beste.
Brrrr...ik rij audio-loos.
Vraag: mijn achterkant zit al flink onder de modderspetters: dekken jullie het slotje af?
Op de ST en GT had ik een "taartschep" - wellicht hier ook overwegen.
Slotje van de topkoffer? Modder bereikt zelden mijn top-koffer slotje.
Achterspatbord heeft toch zo'n verstelbare flap, die moet blijkbaar iets verder omlaag.
Vraag: ik rijd meestal zonder zijhkoffers, is beter voor mn gemoedsrust bij het splitten en filteren.
Koffers lijken forst breder dan de spiegels..
Wat doet de gemiddelde RT-er ?
Ik rij meestal zonder de zijkoffers maar altijd met de (oud model) magnetron-topkoffer.
Zonder zijkoffers wegens file gemak (vooral tussen de oren, maar ooit lang geleden heeft een auto mij voor een verkeerslicht middels een een zetje tegen de zijkoffer omver geduwd) maar vooral parkeergemak tussen de andere motoren op het werk.
 
Zo de kogel is door de kerk,

Na veel te hebben gelezen in dit topic, en gisteren na een test rit maar een R1200 RT gekocht....

Betreft een model uit 2015 met nog geen 50k op de teller.. full options

Zodra deze geleverd word, de navigatie 4 verwijderen, zumo 590 plaatsen.. en dan gaan ..💪🏼

Iemand tips betreft het inbouwen van een bedraade intercom? Is er genoeg ruimte in de Kuipersen voor ?
Of op de bodem
Van de topkoffer en dan eventueel een plaatje plexiglas erover heen....



Foto’s volgen
wrom bedraade intercom ?
 
Kan het nog beter dan de R1200RT-LC?
Ik ken alleen de R1200RT-LC, ik wacht nog even met proefrijden op de R1250RT O-)

De schakelsuggestie heb ik uitgezet, die is wel erg ECO.
Heb je ook de schakelassistente?

Die R1250RT HSA schijnt stukken better te werken dan de nukkige versie van de R1200RT-LC.

Iets voor de dealeRT.

Ik geef BMW wel gelijk dat ze van de flippers zijn afgestapt, hoewel die eigenlijk beter werken. Het is zoiets als Video 2000 of VAX-VMS of OS2 dat het nooit gehaald heeft: technisch beter maar de wereld wilde anders.

Brrrr...ik rij audio-loos.

Slotje van de topkoffer? Modder bereikt zelden mijn top-koffer slotje.
Achterspatbord heeft toch zo'n verstelbare flap, die moet blijkbaar iets verder omlaag.

Ik rij meestal zonder de zijkoffers maar altijd met de (oud model) magnetron-topkoffer.
Zonder zijkoffers wegens file gemak (vooral tussen de oren, maar ooit lang geleden heeft een auto mij voor een verkeerslicht middels een een zetje tegen de zijkoffer omver geduwd) maar vooral parkeergemak tussen de andere motoren op het werk.

ik rij ook altijd zonder zijkoffers .
en ja , bij mij hangt er modder en vuil ook een beetje overal , heb de spatlap al uitgetrokken maar toch ....
 
Mexjak: welkom hier, ben benieuwd naar de foto's

Als je het mij vraagt: altijd Brembo origineel monteren. Prijsverschil van het alternatief is het nauwelijks waard. Motolab is de winkel....

Thanks Thijs *D
Ik hing ook al naar origineel.
In de automotive sector worden ook vaak vervangers gebruikt. De merken die ik noemde hebben wij nooit klachten over gehad.
Dus was de vraag of er ervaring mee is.
Dus Brembo gaat het worden.


Wat ik dan weer raar vind is dat de gebruikte OEM nummers op de site van Motolab allemaal het zelfde zijn voor verschillende modellen boxers.
Op zich niet gek, dat kan bij auto's ook.
Wel is het raar dat die prijzen dan best wel verschillen voor, aan het OEM nummer te zien, de zelfde schijven.
Als ik de goedkoopste neem en de duurste, zit daar toch een flink prijsverschil tussen.
Daarnaast verzand ik in een woud van omschrijvingen die zeer verwarrend werken. (K1200 van 2013 -> ?)
 
Thanks Thijs *D

Op zich niet gek, dat kan bij auto's ook.
Wel is het raar dat die prijzen dan best wel verschillen voor, aan het OEM nummer te zien, de zelfde schijven.
Als ik de goedkoopste neem en de duurste, zit daar toch een flink prijsverschil tussen.
Daarnaast verzand ik in een woud van omschrijvingen die zeer verwarrend werken. (K1200 van 2013 -> ?)
Mijn advies; stuur gewoon een mail voor wat je nodig hebt, ze zijn bij Motolab zeer behulpzaam bij het selecteren van de juiste spullen. (...is mijn ervaring….)
 
wrom bedraade intercom ?

Tja..
werkt altijd nooit geen problemen mee gehad, het kwaliteit die je hebt krijg je met een BT set niet

En zie veel motormaatjes s ochtends knullen met de bt verbinding en hebben niet het goedkoopste setje
 
Tja..
werkt altijd nooit geen problemen mee gehad, het kwaliteit die je hebt krijg je met een BT set niet

En zie veel motormaatjes s ochtends knullen met de bt verbinding en hebben niet het goedkoopste setje
Herken ik totaal niet. Kwaliteit is uitstekend, mensen horen aan de telefoon niet dat ik op de motor zit zo stil als ik overkom.
Dagelijks direct een koppeling met navi (en de tel. via de navi) nagenoeg storingsvrij.
Instellen naar je zin is in het begin vaak wel even zoeken, maar als dat gebeurd is hoef je er niets meer aan te doen.....
koppelen met andere setjes is (afhankelijk van merk) wel een gedoe, maar waar gebruik je 'm het meeste voor?
 
Laatst bewerkt:
@Thijs67

zou het BT setje willen gebruiken voor muziek luisteren- Navi-berichten en social talk met mijn vriendin, en af en toe komen er een telefoontje binnen.
op de beurs gisteren een Sena 30 K gezien veel info gekregen, maar ja het oude vertrouwde loslaten :)
 
Ik rijd met zijkoffers, geen topkoffer.
Die paar cm die de koffers breder zijn dan de spiegels, zit absoluut niet in de weg in files enzo.

En wat slotje betreft: volgens mij bedoel je die van de zitting,
heb ik niet afgeplakt ofzo, kan wel, scheelt vuil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan