Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik had ooit een collega die helemaal woest werd als ik mijn bril of vizier met een tissue of papieren handdoek schoonmaakte, er gaan nou eenmaal dagen voorbij dat ik geen microvezeldoekje in m'n zak heb. Thuis maak ik het vizier met de vaatdoek schoon en droog af met de theedoek.Dat weet ik, papier bevat componenten die harder zijn dan het platic, maar tegen beter weten in..
ik vervang het vizier elk voorjaar meestal vlak voor de 1e grote reis.
pdv_moto: gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Hopelijke heb je hiermee veel minder gedoe dan met de F800-den die je gehad hebt!
zie aldaar.We lezen dat U geraakt bent door het uiterst gevaarlijke en verslavende RT virus, dit doet echter alleen maar goed voor de volksgezondheid, gaat U niet rustig slapen om de volgende dag weer gauw te kunnen opstappen.
Wat betreft de Navigator: dat fenomeen lijkt verdacht veel op het Ghost Touch probleem dat bekend is bij de BMW Motorrad Navigator VI.
Hierbij lijkt het dat een onzichtbare vinger het schermpje aanraakt, waardoor het scherm een eigen leven leidt.
Uitzetten (desnoods de batterij eruit) en weer aan verhelpt het euvel voor kortere of langere tijd.
Een vervuild schermpje zou de oorzaak kunnen zijn, voor de zekerheid met een zachte doek schoonmaken.
En anders is BMW of Garmin erg soepel in het omruilen van Navigators met dit probleem.
Zou je eens willen kijken welke hardware versie je Navigator heeft?
Instellingen > Toestel > OverDaar staat een regel Hardwareversie.
Oudere modellen hadden hardwareversie V5, later kwam de V7 (V6 lijkt overgeslagen), momenteel wordt V8 uitgedeeld.
Misschien is het goed dit onderwerp hier voort te zetten.
Als je het mij vraagt: altijd Brembo origineel monteren. Prijsverschil van het alternatief is het nauwelijks waard. Motolab is de winkel....Vraagske:
Ik ben toe aan nieuwe schijven voor; mag ook wel na dik 100k.
Achter moet ik nog effe meten.
Ik kom prijzen tegen van 85 tot 130 euri tegen.
Iemand een idee ?
Origineel is Brembo.
Heeft iemand ervaring met EBS of Lucas ?
Kan het nog beter dan de R1200RT-LC?Dank! Dat hoop ik ook...
Maar als intensieve gebruiker weet je dat nooit.
De RT Rijdt Fan-Tas-Tisch. Nu 900+ km gedaan voor tankbeurt in Weisampach, en het (zij?) begint te wennen.
Torque. Overal Torque. Altijd Torque.. en dus Power.
En dan ben ik nog niet bewust over de 5000 rpm geweest, maar daarboven zit nog veel meer!
Stuurt heerlijk. Ligt op Rails.
Zit goed. Lekker windscherm, verstelbaar voor touren. Ruime Topcase.
De schakelsuggestie heb ik uitgezet, die is wel erg ECO.Maar die schakel-suggestie.. zelfs als je 70km/h doet in 5 dan zegtie: Up ??
Die R1250RT HSA schijnt stukken better te werken dan de nukkige versie van de R1200RT-LC.Als je de HSA op automatisch zet komt die er wel heel snel in.. heb ik non-auto gezet, dan moet je harder knijpen.
Iets voor de dealeRT.Aandachtspuntjes tot nu toe,
- die GPS loop nog steeds alle kanten op. Onbruikbaar als Navi, en Irritant afleidend als je m aan hebt tijdens rijden, morgen melden bij garage (1000km onderhoud morgen). Ook even in navi-draadje gezet.
- de driehoek met SOS waarschuwing staat nu permanent op scherm. vind ik niet erg, maar hoort niet.
Ik geef BMW wel gelijk dat ze van de flippers zijn afgestapt, hoewel die eigenlijk beter werken. Het is zoiets als Video 2000 of VAX-VMS of OS2 dat het nooit gehaald heeft: technisch beter maar de wereld wilde anders.Overige zaken waar ik op moet letten.
- paar keer claxon gebruikt om linksaf te slaan (net weer paar weken met flippers gereden...).
- in het donker rommel ik nog met de knoppen Links... blind kan ik de RA meestal vinden, maar overige knoppen ...?
Ook keer misgedrukt op zoek naar uitzetten RA, weer Claxon...
Brrrr...ik rij audio-loos.En verder, het zou kunnen dat ik binnenkort uit een tunnel geplukt wordt vanwege geluidsoverlast,
van de BoomBox. Zal wat Golden Earring nummer voor de zekerheid bijzetten...
Hubertus tunnel klinkt het beste.
Slotje van de topkoffer? Modder bereikt zelden mijn top-koffer slotje.Vraag: mijn achterkant zit al flink onder de modderspetters: dekken jullie het slotje af?
Op de ST en GT had ik een "taartschep" - wellicht hier ook overwegen.
Ik rij meestal zonder de zijkoffers maar altijd met de (oud model) magnetron-topkoffer.Vraag: ik rijd meestal zonder zijhkoffers, is beter voor mn gemoedsrust bij het splitten en filteren.
Koffers lijken forst breder dan de spiegels..
Wat doet de gemiddelde RT-er ?
wrom bedraade intercom ?Zo de kogel is door de kerk,
Na veel te hebben gelezen in dit topic, en gisteren na een test rit maar een R1200 RT gekocht....
Betreft een model uit 2015 met nog geen 50k op de teller.. full options
Zodra deze geleverd word, de navigatie 4 verwijderen, zumo 590 plaatsen.. en dan gaan ..
Iemand tips betreft het inbouwen van een bedraade intercom? Is er genoeg ruimte in de Kuipersen voor ?
Of op de bodem
Van de topkoffer en dan eventueel een plaatje plexiglas erover heen....
Foto’s volgen
Kan het nog beter dan de R1200RT-LC?
Ik ken alleen de R1200RT-LC, ik wacht nog even met proefrijden op de R1250RT
De schakelsuggestie heb ik uitgezet, die is wel erg ECO.
Heb je ook de schakelassistente?
Die R1250RT HSA schijnt stukken better te werken dan de nukkige versie van de R1200RT-LC.
Iets voor de dealeRT.
Ik geef BMW wel gelijk dat ze van de flippers zijn afgestapt, hoewel die eigenlijk beter werken. Het is zoiets als Video 2000 of VAX-VMS of OS2 dat het nooit gehaald heeft: technisch beter maar de wereld wilde anders.
Brrrr...ik rij audio-loos.
Slotje van de topkoffer? Modder bereikt zelden mijn top-koffer slotje.
Achterspatbord heeft toch zo'n verstelbare flap, die moet blijkbaar iets verder omlaag.
Ik rij meestal zonder de zijkoffers maar altijd met de (oud model) magnetron-topkoffer.
Zonder zijkoffers wegens file gemak (vooral tussen de oren, maar ooit lang geleden heeft een auto mij voor een verkeerslicht middels een een zetje tegen de zijkoffer omver geduwd) maar vooral parkeergemak tussen de andere motoren op het werk.
Als je het mij vraagt: altijd Brembo origineel monteren. Prijsverschil van het alternatief is het nauwelijks waard. Motolab is de winkel....
Mijn advies; stuur gewoon een mail voor wat je nodig hebt, ze zijn bij Motolab zeer behulpzaam bij het selecteren van de juiste spullen. (...is mijn ervaring….)Thanks Thijs
Op zich niet gek, dat kan bij auto's ook.
Wel is het raar dat die prijzen dan best wel verschillen voor, aan het OEM nummer te zien, de zelfde schijven.
Als ik de goedkoopste neem en de duurste, zit daar toch een flink prijsverschil tussen.
Daarnaast verzand ik in een woud van omschrijvingen die zeer verwarrend werken. (K1200 van 2013 -> ?)
wrom bedraade intercom ?
Herken ik totaal niet. Kwaliteit is uitstekend, mensen horen aan de telefoon niet dat ik op de motor zit zo stil als ik overkom.Tja..
werkt altijd nooit geen problemen mee gehad, het kwaliteit die je hebt krijg je met een BT set niet
En zie veel motormaatjes s ochtends knullen met de bt verbinding en hebben niet het goedkoopste setje
Dit is hem dan