BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

En toch.... over dat “Not Done Samenklonteren”... is u opgevallen dat het aantal bezette IC bedden door Corona patiënten, tegen de verwachting in, reeds aan het dalen is? Google-ed u gerust, heden woensdag 8 april staat het te lezen en te zien. Daarbij kwam ook nog de nuancering van de plotsklaps hoger uitgevallen sterfte cijfers van gisteren (die dus feitelijk van maandag waren). Daar bleken wat weekend overledenen bij tussen geFiemeld te zijn...

Ik hoor/zie u denken: “Ja, en?”

Mag ik u in uw herinnering dan weer even mee terug nemen naar het zonnige weekend van 22 maart? Er was geen Lock Down. Men mocht heus een wandelingetje maken (Mona Keizer moedigde ons aan vooral de lokale kleding boer niet over te slaan! Met anderhalve meter afstand kunt u best wel de nieuwste lente mode passen!)

De dinsdag daarop kreeg de natie een heus standje van de premier en werden we bovendien vermanend toegesproken door Grappighaus.

Want “hier gaan we een grote prijs voor betalen!”.

Uh. Wanneer dan? Tussen virus oppikken en IC opname ligt ergens tussen de 14 dagen en 3 weken... uh da’s alweer verleden tijd... Waar blijven dan al de Hornbach/Gamma/Bos en Strand slachtoffers??

Mijn voorzichtige conclusie: als je niet niest moet je op Carnaval intieme afstand tot elkander kruipen om elkander te besmetten. Met 12 motor rijders onderling een visje bikken met 80 cm afstand kon wel eens moreel verwerpelijk (want: “Dat is niet de afspraak!!!”) en tegelijk volstrekt ongevaarlijk zijn... Zolang men elkaar de hand niet schud, niet uit elkanders visbakje pikt en elkaar niet in de toet spuugt/likt kon Corona het best wel eens te lastig hebben om meer slachtoffers te maken...

Disclaimer: ik ben geen viroloog.
 
Jeroen, dat is een beetje te kort door de bocht,
maar klopt ergens wel.

Laten we er maar van uitgaan dat de maatregelen altijd 2 stappen zwaarder moeten zijn dan strikt noodzakelijk.
En wel om het feit dat de gemiddelde Nederlander toch denkt dat het wel meevalt.
 
Die vliegende sigaar, was dat een reguliere vlucht?
Of een sigaar uit eigen doos van het bedrijf?

Dat maakt nogal wat verschil...
 
Hoor ik gisterochtend van varende collega's die voor de aflos naar Noorwegen gevlogen waren in een volgepakte vliegende sigaar, nee geen anderhalve meter tussenruimte, gewoon alle stoeltjes van voor tot achter bezet.
Lees ik even later dat inzittenden van een "volle" bus beboet zijn en niet zo zuunig ook.
Legt U mij eens uit: wat is het verschil in besmettings gevaar tussen een rijdende sigaar en een vliegende sigaar.
De vliegende variant staat er zowiezo om bekend een bron van gezondheidsklachten van uiteenvliegende aard te zijn, zeker als je niet regelmatig even de benen strekt.

Afhankelijk van het vliegveld van vertrek zit het verschil hier in: vliegende sigaar kom je niet in met verhoging want u wordt op flink veel veldjes gescand op lichaamstemperatuur. Warmer dan 37 graden? Komt u de vliegende sigaar niet in.
Bij de bushalte wordt u niet op temperatuur gescand.

Heel erg veel verschil in besmettingskans leveRT dat scannen nou ook weer niet op. Voordat u aan de temperatuur verhoging toe bent nadat u besmet, bent u zelf ook al besmettelijk...

Ik zeg: kom maar door met die Corona App. En dan direct daarna de economie beetje voor beetje re-booten.

U zegt: “Maar de privacy dan?”. Die illusie heb ik al lang geleden laten varen. Ik heb continu FlitsMeister aan, dus die pipoos weten waar ik was, ik Apple Pay dat het een lieve lust is, dus Apple weet waar ik allemaal wat gekocht heb. BMW weet waar de RT uithangt. En kijkt u wel eens naar Flikken Maastricht? Is fantasie, weet ik ook wel, maar hoe ze daar beelden van beveiligingscamera’s en verkeerscamera’s gebruiken is geen fantasie. Ik was met een leerling piloot langs bij het Hub Control Centre en kreeg een indrukwekkende demo wat zij met camera’s kunnen. Ben er nadien eens op gaan letten hoe veel van die dingen er hangen op Schiphol. Nou, veel meer dan dat er nu passagiers zijn...

Hoe zo privacy? Daarvoor moet u uw toevlucht op een onbewoond eiland gaan zoeken...
 
Morgen gaat de RT op 10k beuRT. Sinds het aanbrengen van de coating had ik haar niet gewassen. Er zat een beetje stof op. Wellicht dankzij de coating niet meer vuil dan alleen dat. Ff met licht vochtig microvezel doekje afgenomen:
6BF8123C-CC92-40C1-A5AE-E398AF3DBE5B.jpeg


Zo makkelijk heb ik de velgen nog nooit schoon gekregen. Tot op heden: tevreden met de coating. Uitlaat ook ingesmeerd overigens. Is er nog niet afgebrand.
 
42659BED-0AC0-4D32-8FCE-25FF2DDE0B93.jpeg

Eerder op de dag boodschapje bij Hornbach gedaan. DoorwaaieRT aan. 26 graden was het bij de Hornbach. En lang zo druk niet als op zondag 23 maaRT.

Toen was ik er ook.... in de tijd van Gekkenhuis. Maar ja. Het gerucht “Echte Lock Down” hing toen in de lucht. Dan kan je maar beter klusspulletjes in huis hebben. Tot mijn “grote verbazing” (not), bleek heel Nederland dat ook te hebben bedacht. Toen.
 
Overigens, de chauffeur van de GS had ook ff een boodschapje gedaan bij de Hornbach, kwam bij zijn motor toen ik op het punt stond weg te rijden. Jasje-dasje. Meneer leek goedkeurend naar Spätzi te kijken. “Mooie motor!”, hoor ik het ook eens van een GS rijder. “U bent erg netjes gekleed voor een motor ritje!”, toch maar wat van jasje-dasje combi GS locatie Hornbach gezegd. Hij frummelt het colbertje in één van zijn koffers waar hij een motorjas uit had gepulkt.
Hij keek Spätzi na bij het wegrijden.

Ik voelde bijna zijn jeuk in het brein opkomen....

Jasje-dasje... meneer gaat waarschijnlijk met zijn GS langs klanten. Meneer dacht heel misschien: “Zo is tupperware mooi en nuttig tegelijk, hoeveel minder nat zou mijn pak worden op zo’n RT?”
 
Nou heb ik onlangs een visje gehaald bij de kraam tegenover de Jumbo. Die had een lint gespannen en een bord met Corona instructies geplaatst. Thuis de Kibbeling XL zak leeg gebikt met Karin.

Over motorrijders die ons als groep een slechte naam bezorgen: laatst een exemplaar die zodanig veel herrie wist te produceren dat de ex-R1200RS van onze broerder glk met ongeDeeBeeKilleRT blafbuis voorzien daarbij een fluisterboot motoRTje leek. Wordt de gemiddelde medemens ook niet blij van.

RT 10k beuRTje gekregen. Deskundige blik over de motor leverde op: rubber is aan vervanging toe. Ik doe eens spannend en ga een setje Pirelli Angel GT 2 A proberen.

Spoelt VH, uiteraard met goede bedoelingen, mijn schoon ingeleverde RT af. Als extra niet gevraagde service. Nou zit er in het water te A’fooRT een goedje dat ernstig goed voor de botjes is, maar op het Spezial 719 spikkeltjes lak toch narrige vlekjes achterlaat..
CEF103E8-26D8-44D3-97AE-1E41C5D4453C.jpeg

95948929-359C-42E2-B5B0-BAAD6E485BA4.jpeg

Ik zal ook een stukje ongevraagde service geven en ze 14 april aanstaande (als ik voor vers rubber en vers knipperlensje rechts weer richting Bergstraat afreis, op één of andere manier heb ik een RS imago en lag er een RS lensje klaar hetgeen niet op een RT bleek te passen) attenderen op Andela Water Techniek. Betaalbaar demi water!
 
RT 10k beuRTje gekregen. Deskundige blik over de motor leverde op: rubber is aan vervanging toe. Ik doe eens spannend en ga een setje Pirelli Angel GT 2 A proberen.

Goede keus, ik ben inmiddels met mijn tweede setje bezig. Overigens was de Angel GT 1 (met heel ander profiel) ook al een topset
 
Nou heb ik onlangs een visje gehaald bij de kraam tegenover de Jumbo. Die had een lint gespannen en een bord met Corona instructies geplaatst. Thuis de Kibbeling XL zak leeg gebikt met Karin.

Over motorrijders die ons als groep een slechte naam bezorgen: laatst een exemplaar die zodanig veel herrie wist te produceren dat de ex-R1200RS van onze broerder glk met ongeDeeBeeKilleRT blafbuis voorzien daarbij een fluisterboot motoRTje leek. Wordt de gemiddelde medemens ook niet blij van.

RT 10k beuRTje gekregen. Deskundige blik over de motor leverde op: rubber is aan vervanging toe. Ik doe eens spannend en ga een setje Pirelli Angel GT 2 A proberen.

Spoelt VH, uiteraard met goede bedoelingen, mijn schoon ingeleverde RT af. Als extra niet gevraagde service. Nou zit er in het water te A’fooRT een goedje dat ernstig goed voor de botjes is, maar op het Spezial 719 spikkeltjes lak toch narrige vlekjes achterlaat..

Ik zal ook een stukje ongevraagde service geven en ze 14 april aanstaande (als ik voor vers rubber en vers knipperlensje rechts weer richting Bergstraat afreis, op één of andere manier heb ik een RS imago en lag er een RS lensje klaar hetgeen niet op een RT bleek te passen) attenderen op Andela Water Techniek. Betaalbaar demi water!
Ze moeten die leerling bij Ron op cursus voertuig wassen sturen.
Motor=herrie is een hardnekige foute associatie, heel anders dan koffie=zwart, vis=vet, soep=heet.
De gemiddelde RT rijder bewijst onhoorbaar het tegendeel.
Een achterneefje van mijn vrouw was ooit gedesillusioneerd toen ik op zijn verzoek mijn RT (toen nog DOHC) startte en het geluid beperkt bleef tot een goedaardig puf-puf. Ik weet niet of dat zijn kijk op motorrijden heeft veranderd.
 
Morgen gaat de RT op 10k beuRT. Sinds het aanbrengen van de coating had ik haar niet gewassen. Er zat een beetje stof op. Wellicht dankzij de coating niet meer vuil dan alleen dat. Ff met licht vochtig microvezel doekje afgenomen:
Bekijk bijlage 1483922

Zo makkelijk heb ik de velgen nog nooit schoon gekregen. Tot op heden: tevreden met de coating. Uitlaat ook ingesmeerd overigens. Is er nog niet afgebrand.
ik heb ook prijs gevraagd voor een " algemene reiniging , neen , 500€ is mij te veel
 
ik heb ook prijs gevraagd voor een " algemene reiniging , neen , 500€ is mij te veel

Mijn avontuur heeft me wat zeepsop, €58,- keramische coating, paar microvezeldoekjes en behoorlijk wat uurtjes gekost. Het idee erachter: motor beter beschermd tegen vuil en krassen en makkelijker netjes te houden.

Beschermen tegen krassen: was handig geweest als ik de motor meteen na aanschaf had gecoat. Voor een volgende keer dan maar.

Makkelijker netjes houden: dat lijkt tot op heden goed uit te pakken.
 
Gisteren een toertje gereden en ons netjes aan de aangegeven snelheden gehouden.
Gelijk maar een nieuw zuinigheid-record gevestigd

......

Uiteindelijk 330 km met een verbruik van 4.1 Liter op 100 km.

Sapperdeflap Jan! Da’s gauw 20% beter dan mijn zuinigheidsrecord! Ik was gister al niet ontevreden: motoRT afgetopt, 18,9 liter met 407 km op de dag telleRT. Da’s dan wel gemixt snelweg (stiekem toefje er op, 1x per ongeluk, 120 waar het tot voor kort ook tussen 06:00 en 19:00 mocht), stukje 130 na 19:00 en een binnendoor ritje. Voor de fun ga ik de volgende keer bij een dagje tokkelen het gemiddeld verbruik ding resetten, kijken wat er uit komt rollen.
 
Gisteren een toertje gereden en ons netjes aan de aangegeven snelheden gehouden.
Gelijk maar een nieuw zuinigheid-record gevestigd.

Bekijk bijlage 1484218

Het toertje was de gecancelde openingsrit van de VFRclub.

Bekijk bijlage 1484219

Naar het beginpunt lekker binnendoor gereden. Bij Doesburg de route afgebroken en over de snelweg tot aan het Gelredome richting Heteren gereden.
Vandaar lekker langs de Rijn en Lek rustig tokkelend terug naar huis.
Uiteindelijk 330 km met een verbruik van 4.1 Liter op 100 km.

Morgen een rondje het groene hart van Holland.

Bekijk bijlage 1484229

Leuk Cafe, daar in de Achterhoek.
Stam café van Normaal.
 
Jeroen,

ik zag laatst een foto van jouw wielen voorbij komen.
Mooi glanzend door het super spul.
Ik had het graag eens willen aanschouwen, maar op bezoek gaan mag nou eenmaal niet van Rutte.

Laatst wel "bezoek" gehad van een van je collega's die met een klein vliegtuigje even boven ons huis cirkelde.
Ook een soort van bezoek, zeg maar; hij appte dat hij het was en verontschuldigde dat hij ons niet kon bezoeken vanwege het gebrek aan landingsplaats.

Ik heb mijn wielen uit de RT gehaald ivm nieuwe remmelarij.
Mooi moment om ook de wielen vuil-proof te maken.
Dus de vraag is: hoe heet dat magische spul ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan