BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Mooie omgeving toch. Maar dat 1250 blok is ook wel prettig.
Mijn RT had een kleine beurt nodig. Opgetogen naar de dealer motor ingeleverd en ter vervanging een 1250 mee naar huis.
Ja dat is gewoonweg een gemene verkoop tactiek.
En dan denk je "ik vraag gewoon maar eens vrijblijvend een offerte aan".
Zie ik dat er vele BMW dealers aan het stunten zijn met prijzen dus gelijk maar diverse dealers gemaild voor een vrijblijvende offerte.
En dan kom je zomaar in gesprek met Motoport Goes.
Oja hoe is het met de Kreidler o nou goed hoor. Maar ff zo tussen door kan ik deze er dan maar gelijk bij inruilen.
Geen punt en dan kom je toch tot een deal.
2 motoren ingeruild en een R1250RT terug gekocht.
Nu nog ff geduld uitoefenen (kan wel 2 weken duren druk druk) ze plannen hem in voor aflevering.

En nu maar voorstellen dan.
Ja die gemene, al dan niet vrijwillig verkozen verkoop tactiek toont de zwakheid van ons menschen.
Een paar maanden terug heb ik de verleiding weerstaan en rij nog steeds op de R1200RT-LC.
Toen werd mij een "nieuwe" R1250RT winkeldochter aangeboden voor inruil, maar in prijs toch net niet verleidelijk genoeg.
Nu zullen de dealers heel graag van de huidig R1250RT's af willen om plaats te maken voor de MY2021-R1250RT met de toegeknepen LED ogen en LCD dashboard.
Ondertussen heb ik de R18 in het echt zien staan bij de dealeRT, ik kan er niet meer van zeggen dan leuk, het is een bakbeest dat kwa beeldvorming past in een grote garage tussen de Range Rover van mevrouw en de Maserati van meneer om vervolgens na 5 jaar ingeruild te worden met 1250 km op de telleRT.
 
Jan: fraaie fiets! Zou er zelf ook zo wel een kunnen kopen! Oh wacht.... dat heb ik al gedaan _O-
Gelukkig heb ik zo’n gek koffeRT rekje op de passagierszitting zodat we ons niet kunnen vergissen.
 

Bijlagen

  • 1F55E0EB-0906-4D64-8D70-560329C30BB3.jpeg
    1F55E0EB-0906-4D64-8D70-560329C30BB3.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Jan: fraaie fiets! Zou er zelf ook zo wel een kunnen kopen! Oh wacht.... dat heb ik al gedaan _O-
Gelukkig heb ik zo’n gek koffeRT rekje op de passagierszitting zodat we ons niet kunnen vergissen.
Morgen ga ik met de RT naar Schiphol, kan je me tips geven waar ik m het beste parkeren kan? Even paar daagjes weg, dus de koffers op de RT zijn juist om mn zooi in achter te laten ;)
 
gisteren toertje gedaan tot ineens het lichtje van het ABS opsprong , daar ik niet al te ver van mijn mekanieker was gauw even binnengesprongen .

Motor aan de PC en ja hoor , ABS motor caduc.
Mekanieker verteld dat dit al gauw bij een BMW dealer 800 knapen gaat kosten maar dat hij de motor openmaakt en de koolborstels vervangt en daar
kom ik er met 250 dikjes vanaf .
Daar ik geen agenda bijhad om de afspraak te maken ben ik naar huis gereden zonder een afspraak te maken .
Onderweg viel mij op dat het lichtje niet meer brande !!
vandaag terug een toertje gedaan met een gedoofd ABS licht , hoe kan dit , valt het regelmatig voor zoiets of moet ik toch dit laten nakijken ?
Foutcodes 24048 en 24049 dus (Power supply to the motor)
Als hij echt de koolborstels vervangt voor 250 Euro dan ben je goedkoop uit.
Ik heb er al een paar gedaan en vervang het dekseltje waar de koolborstels in zitten door een uit een donor ABS (meestal van een auto, die zijn goedkoper)
Omdat het nog een hele klus is om de hydraulische unit uit te bouwen de motor van de unit af te halen, de lager eraf halen, de motor open maken, de koolborstels te vervangen de kogellager weer op de as te persen en de motor weer te monteren etc. is 250 een vriendenprijsje
Mijn unit heeft al 70k en 6 jaar geen storingen meer gehad.
De BMW dealer vraagt gerust 2000 voor een gehele nieuwe ABS unit :(
 
Morgen ga ik met de RT naar Schiphol, kan je me tips geven waar ik m het beste parkeren kan? Even paar daagjes weg, dus de koffers op de RT zijn juist om mn zooi in achter te laten ;)
Ik zet hem zelf onder de G-Pier, net voorbij Citizen M hotel, onder Privium Parking, loop je zo vertrek hal 4 in. Je kan hem ook op Plaza bij het Sheraton hotel zetten. Bij de G-Pier wel mooiere plekjes.
 

Bijlagen

  • C865C510-017A-4CE9-9A00-76C2D0DF5467.jpeg
    C865C510-017A-4CE9-9A00-76C2D0DF5467.jpeg
    797 KB · Weergaven: 15
Foutcodes 24048 en 24049 dus (Power supply to the motor)
foutcodes weet ik niet maar ik veronderstel dat het dat is ?
Als hij echt de koolborstels vervangt voor 250 Euro dan ben je goedkoop uit.
Dat heeft hij mij dus gezegd , weet niet wat hij anders zou moeten veranderen ?
is 250 een vriendenprijsje

De BMW dealer vraagt gerust 2000 voor een gehele nieuwe ABS unit :(

Neen , vriendenprijs is het niet , zelf als het zo overkomt :N is niet mijn vriend maar mijn mekanieker :)
2000 € dan rij ik zonder ABS lol
 
Als het rode lampje blijft branden is inderdaad de ABS uitgeschakeld. De rest blijft gewoon werken.
Volgens mij krijg je dan wel steeds zo'n vervelend gele / oranje driehoek te zien in je dashboard.
Als je het lampje NIET wilt laten branden is het zaak je voorrem niet te gebruiken, maar dat is natuurlijk utopie. :)
Bij het gebruik van de voorrem gaat de ABS pomp draaien om ongeveer 10% remcapaciteit naar je achterwiel te sturen.
Als dat niet lukt (motortje draait niet) dan gaat de module in storing en gaat rode lampje van ABS branden.
Pittig gebruik van je achterrem (proberen te blokkeren) heeft natuurlijk hetzelfde effect, maar dat gebeurt minder snel.
 
Hallo allemaal,
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een RT van 2006 met 50k op de teller. Nu staat hij sinds een week in de garage en valt mij op dat er een sterke benzine geur aanwezig is. De dop van de tank is goed dicht geklikt, dit heb ik al gecontroleerd. Iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt voor de reactie.

B
6F2A53FD-BCAF-4CF7-8BB7-22BA0477788C.jpeg



34DA198E-19D6-4D77-B347-20A9049D37B5.jpeg

A39EF8BE-554A-4595-9B47-E26714BEE5BD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een RT van 2006 met 50k op de teller. Nu staat hij sinds een week in de garage en valt mij op dat er een sterke benzine geur aanwezig is. De dop van de tank is goed dicht geklikt, dit heb ik al gecontroleerd. Iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt voor de reactie.

B
Bekijk bijlage 1564357


Bekijk bijlage 1564351
Bekijk bijlage 1564352

Had ik ook met die van mij als ik ermee thuis gekomen ben( 2007 ) maar mijn tanklint was stuk , na het vervangen van het tanklint riek ik het veel minder , het één heeft misschien niets met het andere te maken ....
 
brandstofpomp flens lek.
Heb ik gecontroleerd, aan de brandstofpomp lekt hij nergens.
Heb je hem net volgetankt voordat je hem wegzette?

Als dat zo is, is het vrij normaal. De benzine zet iets uit en stroomt uit de overloop.
Is inderdaad volgetankt, maar niet zo vol dat de benzine aan de overloop komt.

denk dat ik het maar is ga laten nakijken bij de dealer.
bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan