BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Nah, die motor doet het in de regen net zo goed hoor.
J dat weet ik maar dan rijdt het toch anders en zit ik minder ontspannen er op.
Inderdaad. Bijkomend voordeel is dat je de motor na een evt. regenrit niet zelf hoeft schoon te maken...
Hahahahah gelukkig vind ik dat schoonmaken niet zo erg. Kreeg ook een hele positieve reactie op de staat van mijn huidige RT :+
 
Misschien overbodig omdat je dit al reeds weet, maar enkele tips wat betreft proefrijden op een RT;

-Even met de handjes los op cruise control bij redelijke snelheid, kijken of ie dan niet naar links of rechts trekt,
-Kijk even of het slangetje van de waterpomp niet al te veel lekt (einde van het slangetje zit achter de zijpikkel),
-Stukje constant rond de 3000 t/pm in z'n 4 rijden, kijken of ie niet al te veel resoneert in de cardan,
-Paar keer vanuit laag toerental in wat hogere versnellingen flink gasgeven, kijken of ie niet al te veel pingelt,
-Remklauwtjes voor even checken, kunnen wel eens lekken.

Succes, en ik hoor graag je bevindingen :].
 
Laatst bewerkt:
hmm komt nog en lastige keuze 8)7 .
Ik kreeg ook een 1250RT uit begin 2020 met ca 10.000km aangeboden , niet via een dealer, maar uiteindelijk met inruil net zo duur als de RT1250 waar ik morgen mee ga proefrijden.
Bij de dealer krijg ik natuurlijk 2 jaar premium garantie. die andere zit nog fabrieksgarantie op tot begin 2023 dus bij de dealer nog half jaar meer garantie. Hahahah dat wordt als het allemaal bevalt nog keuze stress
_O- .
 
Ik heb hem gekocht. Rijdt echt een stuk beter nog dan mijn RT uit 2013. Ook soepeler bij lage snelheid in de wijk maar echt over de gehele linie veel soeper, En dan dat koppel zeg!! Was met de 1200 al niet slecht maar dit is echt een hoop.
En schakelt fijner ook natuurlijk en algemeen ook metere vering volgens mij.
Nu even wachten tot de valbeugels binnen zijn. Die moeten besteld bij wunderlich.
Maar ook de TT550 wordt opgebouwd , verbreed jiffy voetje en topkoffertje houd ik met ook slot omgebouwd dus met 1 sleutel rijden:)
Het is een RT okt 2018 met 27k km
1634994709513.png
1634994733733.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gekocht. Rijdt echt een stuk beter nog dan mijn RT uit 2013. Ook soepeler bij lage snelheid in de wijk
Nu even wachten tot de valbeugels binnen zijn. Die moeten besteld bij wunderlich.
Maar ook de TT550 wordt opgebouwd , verbreed jiffy voetje en topkoffertje houd ik met ook slot omgebouwd dus met 1 sleutel rijden:)
Het is een RT okt 2018 met 27k km
Bekijk bijlage 1688295Bekijk bijlage 1688296
Nice, en gekocht bij m’n favo dealer zo te zien, gefeliciteerd!
 
Misschien overbodig omdat je dit al reeds weet, maar enkele tips wat betreft proefrijden op een RT;

-Even met de handjes los op cruise control bij redelijke snelheid, kijken of ie dan niet naar links of rechts trekt,
-Kijk even of het slangetje van de waterpomp niet al te veel lekt (einde van het slangetje zit achter de zijpikkel),
-Stukje constant rond de 3000 t/pm in z'n 4 rijden, kijken of ie niet al te veel resoneert in de cardan,
-Paar keer vanuit laag toerental in wat hogere versnellingen flink gasgeven, kijken of ie niet al te veel pingelt,
-Remklauwtjes voor even checken, kunnen wel eens lekken.

Succes, en ik hoor graag je bevindingen :]..
allemaal geprobeerd en geen geen resonantie bij 3000 toeren in zijn 4
Alle andere punten waren ook goed. Stukje losse handen ging netjes recht uit en geen pingelen gehoord. Ook met mijn DOHC nooit trouwens.
Nu heb ik 2 jaar premium garantie op deze dus mocht er toch iets komen heb ik daar ruim de tijd voor om te ontdekken.
 
Weet niet hoe lang je bent, maar ik heb met mijn 1.82m een setje Wunderlich voetsteunverlagers gemonteerd, geeft toch een wat comfortabelere kniehoek. Kosten wel een vermogen, dat wel, maar de centen zekers waard.

Heb ook de hoge buddy erop (wel in de laagste stand=830mm), heeft wat meer foam en is voor mijn billenpartij zeer comfortabel.

En als kers op de taart heb ik op mijn '20 R1250RT een Puig ruit gemonteerd, de beste €100 ooit gespendeerd ;). De OEM ruit vind ik maar behelpen.

PS. heb vroeger ook een FS1 gehad , eentje met roterende en eentje met membraan inlaat; was een mooie tijd :t.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe lang je bent, maar ik heb met mijn 1.82m een setje Wunderlich voetsteunverlagers gemonteerd, geeft toch een wat comfortabelere kniehoek. Kosten wel een vermogen, dat wel, maar de centen zekers waard.

Heb ook de hoge buddy erop (wel in de laagste stand=830mm), heeft wat meer foam en is voor mijn billenpartij zeer comfortabel.

En als kers op de taart heb ik op mijn '20 R1250RT een Puig ruit gemonteerd, de beste €100 ooit gespendeerd ;). De OEM ruit vind ik maar behelpen.

PS. heb vroeger ook een FS1 gehad , eentje met roterende en eentje met membraan inlaat; was een mooie tijd :t.
wat is het verschil met die ruit? Ik merk bij deze 1250 dat ik wat meer rijwind voel en hoor dan met mijn 1200. Maar mijn 1200 heeft een verlaagd zadel , dat zat er op toen ik hem kocht
 
De Oem ruit reed ik altijd in de hoogste stand om de maximale protectie te krijgen, maar toch kreeg ik dan best wel herrie en turbulentie rond mijn jethelm, en daarbij keek je continue tegen die 2 zwarte steunen aan waar het scherm opgeschroefd zit; irritant.

De Puig ruit is een stukje hoger (en breder), en die rijd ik daarom in de laagste stand; (bijna) geen windgeruis en turbulentie, en kost navenant geen drol :t.

Heb meerdere RT LC's gehad, maar voor mij is de hoge buddy het comfortabelst en kan nog makkelijk met beide voetjes aan de grond, maar als je wat kleiner bent is een lage buddy natuurlijk een uitkomst.
 
De Oem ruit reed ik altijd in de hoogste stand om de maximale protectie te krijgen, maar toch kreeg ik dan best wel herrie en turbulentie rond mijn jethelm, en daarbij keek je continue tegen die 2 zwarte steunen aan waar het scherm opgeschroefd zit; irritant.

De Puig ruit is een stukje hoger (en breder), en die rijd ik daarom in de laagste stand; (bijna) geen windgeruis en turbulentie, en kost navenant geen drol :t.

Heb meerdere RT LC's gehad, maar voor mij is de hoge buddy het comfortabelst en kan nog makkelijk met beide voetjes aan de grond, maar als je wat kleiner bent is een lage buddy natuurlijk een uitkomst.
OK
ik zei er idd wel één voor mijn model staan bij louis voor 142
is een stuk voordeliger dan de wunderlich variant zeg die is 219 euro
Maar zijn deze vergelijkbaar of is de wunderlich nog beter? (dat is dan natuurlijk de vraag aan andere ervaringsdeskundigen)
 
Wunderlich scherm heb ik dus geen ervaring mee. Heb meen ik hier mijn scherm destijds gekocht voor €96, nu wat duurder: xlmoto .Volgens mij wel 15% korting.
komt nu op 110 dus valt mee. Maar probeer er natuurlijk wel achter te komen wat het meeste gaat schelen van de diverse ruiten
ik zie bij wunderlich, dat is wel een hele lap vergeleken met de originele ruit
30370-202_03b_1500_web.jpg


en ik zie
bij MDI voor de Vstream
3.modellen%20vstream.jpg


Dat is dus puur hoogte winst en dat is denk ik met de puig ook zo. want die is volgens de beschrijvingen ca 1m cm hoger.
 
Laatst bewerkt:
Het grote verschil is dat het OEM scherm hol is aan de bovenkant, en de Puig (en anderen) bol is, wat veel beter is qua bescherming.

Ik meen dat de Puig ongeveer 10cm hoger is dan de OEM in het midden (met name het verschil tussen de holle en bolle kant), daarom rijd ik 'm in de laagste stand met mijn 1.82m, en daarom maximale bescherming aan de onderkant van het scherm, ook omdat ie daar een stuk breder is.

Ben je onder de 1.75m moet je waarschijnlijk door de ruit heen kijken, niet echt fijn al zeg ik het zelf.
 
ik kijk nu wisselend door en over het scherm volgens mij. beetje afhankelijk hoe ik zit.
Heb het scherm altijd wel in de hoogste stand omdat dat het stilste is.
Het viel me al op dat de andere schermen allemaal meer bol zijn aan de bovenkant. Dat zal zeker een hoop uit maken bij je hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan