BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Leeft dit draadje nog, of zit iedereen bij dat andere RT topic ?
Om eerlijk te zijn. Het is dat er net een link in dat andere hele brede RT topic naar dit draadje stond (had te maken over De Ruit discussie), maar ik ben hier denk ik bijna een jaar niet meer geweest..... Zag dat er tig bladzijden bij waren gekomen. Dat lijkt mij met een Dood Draadje niet echt kunnen.... dus ik antwoord jouw vraag, ook al ben ik zelf Grote Afwezige geweest, volmondig met JA.
 
Om eerlijk te zijn. Het is dat er net een link in dat andere hele brede RT topic naar dit draadje stond (had te maken over De Ruit discussie), maar ik ben hier denk ik bijna een jaar niet meer geweest..... Zag dat er tig bladzijden bij waren gekomen. Dat lijkt mij met een Dood Draadje niet echt kunnen.... dus ik antwoord jouw vraag, ook al ben ik zelf Grote Afwezige geweest, volmondig met JA.
Heb je toevallig een link naar dat andere draadje?
 
En toen was het opeens klaar met de pret. Net weggereden en een kilometertje verderop krijg ik 'm niet meer teruggeschakeld. Of opgeschakeld. Waar is dat pookje eigenlijk dacht ik bij mezelf.
IMG_8083.jpg

Nou, dat pookje hing dus lekker te bungelen, en trok zich weinig aan van mijn verwoede voetbewegingen. De motor stond in de tweede versnelling en gaf me dus de mogelijkheid om te draaien op een geschikte locatie en weer terug te rijden.

Eenmaal ontdaan van alle lagen regenkleding en motorpak op zoek gegaan naar wat er mis kon zijn. Via RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog bekeken hoe zo'n geheel eruit hoort te zien en welke onderdelen daar bij komen kijken.

Toen onder de motor gespeurd... duurde niet lang voordat er een probleempje zichtbaar werd.

RenderedImage.jpg

Beide onderdelen weer in elkaar gestoken en het lijkt erop dat de bak weer schakelt. Straks maar eens een geschikt moertje opsnorren en de reparatie vervolledigen.

Wat ik wel apart vind, naast dat dit blijkbaar "zomaar" eraf kan lopen, is dat dit er op het schema uitziet als één onderdeel. De moer wordt in ieder geval niet los benoemd.

IMG_8086.jpg
 
Helemaal links in de afbeelding staat een soort ringetje met een staafje er aan. die zou er eigenlijk voor moeten zorgen dat het allemaal niet vanzelf los zou mogen gaan.
 
lijkt me wel een heel lullige ervaring zeg. Maar goed om te delen mocht het ooit een ander overkomen, Mogelijk kun je hem zo iig in een rijdbare versnelling zetten en 2e versnelling heeft een flink bereik;)
Nou krijg ik 2 jaar premium garantie op mijn 1250, maar als je met slechter weer moet gaan staan wachten wordt je niet blij.
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien.
Hoewel een witte meer opvalt in het verkeer.
Keuzestress?
 
Dat zal vast wel eens gebeuren.
Des al niet te min wordt een witte eerder gezien dan een zwarte. Een witte is zelfs goedkoper in de verzekering...
 
Goedkoper i
Dat zal vast wel eens gebeuren.
Des al niet te min wordt een witte eerder gezien dan een zwarte. Een witte is zelfs goedkoper in de verzekering...
Goedkoper in verzekering? Hm pas met een hoop verzekeringen contact gehad i.v.m. verzekeren van Black Beauty, maar geen een vroeg naar de kleur.
Geloof dat een witte misschien iets meer op valt Maar het spiegelend opperval doet denk ik meer en refelectoren +verlichting natuurlijk.
 
Leuk filmpje, maar volgens mij zei-ie “beste motor van de wereld, en de lelijkste…”, en ergens moet ik hem daar wel een heel klein beetje gelijk in geven, hahaha :+. Niettemin: lekkere motor, en als totaalpakket is het idd de beste (werk)motor die ik reed en ik wordt er met het verstrijken van de jaren ook niet knapper op, dus uiterlijk… soit.

Plaatje dan maar, gewoon, omdat het kan:

4D8C783C-5F29-4871-91D0-F65B46D4413C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hier si ie dan in volle natuur, voor de gene die mijn andere draadje niet volgen
1636721212488-png.1694323
1636967993648.png

1 keer met en 1 keer zonder topkoffertje, iek heb even geen zij aanzicht met en zonder

Wat me verder opvalt is dat dit zadel wat breder voelt dan mijn vorige verlaagde zadel, maar gelukkig wel prima zat voor de rit van 4 uur.
Voor het eerst had ik weer de voering in mijn broek gezet en met de extra dikte daarvan (ook tussen de bennen) merkte ik wel dat ik met mijn 1m83 niet hoger had moeten zitten. En dat merk ik natuurlijk alleen bij het stil gaan staan.
Ik heb ook verder het gevoel dat het met dit hogere zadel wel beter zit, Iemand had bij mijn grijze al eens gezegd dat ik daar wat laag op zat dat lijkt dus te kloppen

Ahh toch nog 1 zonder topkoffer gevonden:)
257909175_4699886930080141_6705611246188696540_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op de BMW R1250rt configurator kan ik alleen maar verchroomde uitlaatbochten aanvinken als ik ook de sportuitlaat aanvink.

Weet iemand of dat een foutje is in de configurator, was dat altijd al zo?

Wil eigenlijk geen sportuitlaat.
 
De demper kun je als optie los kiezen, vreemd genoeg de bochten niet.

Misschien zijn verchroomde bochten standaard bij de verchroomde demper maar dat is niet duidelijk vind ik.

Ik ga het maar in mijn beste duits bij de dealer vragen hier.

EDIT: optie verchroomde demper is ook verchroomd spruitstuk. Lezen is blijkbaar moeilijk voor mij.|(
 
Laatst bewerkt:
mmmm. dan is er wat veranderd sinds de laatste keer dat ik er mee gewerkt heb :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan