BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

ow, dan is dat misschien veranderd met de 1250rt? bij de GS en de 1200's is het een cr2032
 
ik heb even het boekje van een 2022 opgesnord, maar daar staat bij mij gewoon 2032 in?

pagina 74

1674924762194.png




edit: ik zie dat bij het model vanaf 10/2021 wel 1632 in het boekje staat
1674924838150.png
 
Verwarring is compleet…..sleutel open en er zit een CR2032 in….
(Nou verkopen ze die bij de Action in grote getale, dus geen probleem voor de korte termijn, maar weet daar niet de levensduur van, en elke 2 mnd wisselen vind ik nou ook zo wat…☹️)
DB26AB45-5D0A-46BF-8B22-02CBA84DC9FB.jpeg
 
De Handyman kan zich weer beter met grote mensenfilms bezig houden 8-). Wij verkopen Duracell CR2032 in een pakje van 2 voor €5,95. Ik zou er sowieso geen Action troep indoen, heb je over een maand weer een melding op je display.

In mijn '20 R1250RT zit ook een CR2032 in de sleutel.
 
De Handyman kan zich weer beter met grote mensenfilms bezig houden 8-). Wij verkopen Duracell CR2032 in een pakje van 2 voor €5,95. Ik zou er sowieso geen Action troep indoen, heb je over een maand weer een melding op je display.

In mijn '20 R1250RT zit ook een CR2032 in de sleutel.
Onzin. Die Action "troep" is niks mis mee. Dat er Action op staat zegt helemaal niks. Gebruik ze al jaren. Ook is een 2032 batterijtje niet echt bepaald spannend.
 
Ff een vraagje voor de kenners van een 1200 rt lc. Heeft deze toevallig nog een accessoire aansluitpunt naast het 12v punt in de kuip? Bv voor mistlampen oid?
 
Na lang.....heeel lang afwezig geweest te zijn ;(
Toch maar weer online.....bloed kruipt waar het niet kan he O-)

Hier een foto van mijn Beemer augustus 2022 zomer vakantie, de gehele Kroatische kustlijn afgereden van Het noordelijke Istrie tot het zuidelijke Dubrovnik *O*

Foto is genomen door me broertje in Istrie dag een van me tour....*O*8-)*O*
 

Bijlagen

  • 4D062AD4-E015-43F0-9AEC-21C9FB2E583E.jpeg
    4D062AD4-E015-43F0-9AEC-21C9FB2E583E.jpeg
    385,6 KB · Weergaven: 45
Hallo allemaal,
Vanaf morgen ook een R1200RT rijder 8-)
Gekocht als pekelfiets maar door invoering van de keuring hier in BE wordt het een voorjaarsfiets :(.
2010, 25.000 km, via dealer gekocht.
Daarnaast staat er nog wel wat ander speelgoed in de garage ;-)
Ben nu druk aan het bijlezen hier en op andere forums.
Grts.
 
Hallo allemaal,
Vanaf morgen ook een R1200RT rijder 8-)
Gekocht als pekelfiets maar door invoering van de keuring hier in BE wordt het een voorjaarsfiets :(.
2010, 25.000 km, via dealer gekocht.
Daarnaast staat er nog wel wat ander speelgoed in de garage ;-)
Ben nu druk aan het bijlezen hier en op andere forums.
Grts.
weet niet hoe ie er aan toe is maar zonde als pekelfiets
 
bij zo’n leeftijd en kilometertjes ga ik toch altijd rare dingen denken. Wie koopt er in hemelsnaam zo’n echte toer motor om er vervolgens maar 25000 km in 13 jaar mee te rijden?
 
Gisteren tot de vervelende conclusie gekomen dat m'n achterschokbreker lek is geraakt. Gelukkig nog wel veilig thuisgekomen, maar er lag een flink plasje olie onder de motor.

Dus nu het vraagstuk reviseren of vervangen. Het betreft een RT uit 2012, dus met de tweede generatie ESA. Nou heeft deze vering me eigenlijk nooit zo kunnen bekoren, veelal veel te stug afgeveerd voor het rustige rijden zelfs in de comfort stand waar 'ie praktisch 95% van de tijd op staat. Het gemakkelijk kunnen wisselen naar "sport" voor in de Eifel en omstreken was leuk en misschien zelfs ook wel praktisch.

Maar toch neig ik erg naar het (rondom) vervangen door een set van Hyperpro. Kost een aardige duit, maar van wat ik heb gelezen zou het wel de wegligging en comfort aanzienlijk kunnen verbeteren.

Ik ben niet heel onhandig - aardig wat geklust, maar ook niet super ervaren in het sleutelen. Zou het te doen zijn om zoiets zelf te vervangen? De gereedschappen en ruimte is er wel voor.
 
Heb je gereedschap om de veer te comprimeren zodat je de schokdemper uit elkaar kan halen? Of ga je dan meteen all out en koop je een volledige demper van Hyperpro die plug en play is? (als dat er is?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan