Sierra November
MF veteraan
Mogelijk is de demper van het 2005 model makkelijker te reviseren dan een nieuwere?Fijn dat het bij jou wel kon en dat het goed is uitgepakt. Maar in gesprek met HK-Suspension gaven zij aan dat met deze leeftijd/km-stand de revisie niet de moeite waard is. Die mening delen ze met JJ Suspension, alsmede het stevige prijskaartje
De meest interessante optie lijkt de TracTive te zijn, waar een nieuwe stappenmotor bij ingebegrepen is. Enkel de originele veer wordt overgezet. Kosten: ca. 900 euro. Bij ons overleg werd ook aangegeven dat de standaard veer in principe prima is voor deze fiets en een gemiddeld gewicht; de standaard demper is echter 'veel te strak afgedempt' - wat ik ook altijd zo heb ervaren.
De Wilbers is ook een optie, maar daarbij wordt de originele stappenmotor overgezet, dat zijn de "koppelingskosten" van 99 euro. Waar ik vervolgens dan ook niet heel blij van wordt, want met al het zoeken over schokdempers, BMW en ESA lees je natuurlijk maar weinig succesverhalen over de levensduur van deze stappenmotor.
Er komt nog een mailtje mijn kant op met een compleetoverzicht, dan even laten bezinken en een keuze zien te maken.