Mooi verslag Ron. Dat gedachten gekronkel tijdens het rijden herken ik ook wel. Waarom bijvoorbeeld NTU.2018.20 nou nog niet weet hoe die A1 nu wel loopt. En dat dat best vervelend kan zijn voor Duitse Toeristen die denken met een kersverse update wel enigszins te mogen vertrouwen op de Navigatie...Om dan vrolijk richting Emmeloord te worden geleid. Wat hen natuurlijk een uitgelezen kans biedt om dan daarvandaan met een kleine subtiele omweg van jouw grensstreek rit te mogen genieten....
Over jouw filosofietjes over je RT... Ik heb ook zomaar het gevoel dat mijn DeeOoHaaCee op de Ultimate 98 een toefje zuiniger loopt dan op het standaard 95 sapje
helaas hier in de buurt geen 102 sap tap... Onlangs bekroop mij de gedachte dat dit zelfs voor de hypermoderne RS het geval kon zijn. Na een ritje samen met Karin had ik de ST en de RS voor het gemak maar in 1 tankbeurt volgekieperd en de ST wordt als het enigszins kan van Ultimate voorzien. Vanmorgen sinds die laatste gezamelijke tankbeurt de slang weer in de RS gehangen (gisteravond ging het gele lampje branden). Met eindeloos geduld (geen gaatje in de hals) ding vol getetterd. 12 litertjes er in gedruppeld. DagtelleRT gereset op 255 kilometers. En ik kan u mededelen dat het tanken van de 98 NA het ritje met Karin was (vlak voor Den Dolder zit zo'n BP Express met dat dure sap wat dan weer relatief goedkoop is omdat je onbemand tankt..). En ik kan u ook mededelen dat die 255 kilometers niet allemaal met een bepaald (legaal) truttig tempo zijn gereden....
Enfin, ook ik maal nog wel eens over de nabije toekomst van mijn Prachtige Sidney Blauwe DeeOoHaaCee.....
Als ik voor mezelf mag spreken: de LC RT "trekt" sinds de plaatjes van de donkerblauwe Spezial wel aan me. Ene ...Ron... begon met die vieze plaatjes onder mijn aandacht te brengen
Ergens november 2014 deed hij dat ook al met vieze filmpjes over de R1200RS.... en moet je zien wat daar van gekomen is!
Simpelweg omdat ik die bloedstollend mooi vindt om te zien.
De Kwik Shift is op mijn RS LC alles, behalve lawaaïig. Sterker nog, soepeler dan dat ding schakelt zal mij met gebruik van de koppeling nooit gaan lukken. Wispelturig is de Kwik Shift wel, volstrekt onvoorspelbaar schiet ze van 3 naar 2.
Enfin, eerdaags zal ze om die reden (want in garantie) voorzien worden van een verbeterde versie schakelbak. Is niet ondenkbaar dat ik dan een verse RT LC als leenfiets mee ga krijgen. Wellicht geneest mij dat meteen van de R1200RT LC zucht....
zou voor het budget Huize Van Den Berg wel zo comfortabel zijn