Dat is bij de BMW dealer?, ik vind het ook behoorlijk prijzig.
Tip, ik heb ze bij NH motoren vandaan, Brembo voor 29,50 per set.
Woon er vlakbij, maar je kan er ook via het internet je spulletjes bestellen.
Rij je veel kms met een duo? Meer massa op de brommeRT betekent harder werken voor 't beessie, alles wordt zwaarder belast, remmen ook ..... En misschien heb je zelf ook zwaardere botten dan tien jaar geleden
Misschien rijd en rem je harder met je waterkoker?
Iemand ervaring met andere stuurdempers/stuureinden op een rt Lc? Ik heb een originele (zwarte) beschadigd en wil dus twee nieuwe monteren. Op zich vind ik grijze/zilveren mooier, dus was eens aan het rondkijken.
Kwam deze tegen
MMParts Rizoma stuurgewichten MA534 stuureind | Online Motoronderdelen
En
STUURGEWICHTEN BMW BARRACUDA
Is dat een kwestie van oude eraf draaien en de nieuwe er zo weer op?
far krijgt Jeroen wel aan de moment sleutel...:
Re: remblokken wisselen: het hebben van een momentsleutel is toch wel een must, zeker als je weinig sleutelervaring hebt.
Roelof.
Dat is een lastige vraag. Roelof is specialist, maar ik waag me toch aan een advies:Wat moet dan het "bereik" van die moment sleutel zijn? Op het adresje van Ron (bedankt Ron! en ook voor de plaatjes!) vindt ik diverse, zelf dacht ik aan deze: die heeft een bereik van 10-210 NM.
Wat moet dan het "bereik" van die moment sleutel zijn? Op het adresje van Ron (bedankt Ron! en ook voor de plaatjes!) vindt ik diverse, zelf dacht ik aan deze: die heeft een bereik van 10-210 NM.
Die dingen werken door een bepaald gewicht; daarmee worden trillingen gedempt. Dit soort informatie wordt niet vermeld....dus niet doen. Tenzij je iemand weet die ze heeft gemonteerd en eventueel zegt dat de trilling minder is geworden.
Of ze "zo" gemonteerd kunnen worden, moet je uit de artikelomschrijving halen....en volgens mij dus niet...
Op www.realoem.com kun je zien hoe ze zitten gemonteerd.
Roelof.
Thnx voor je reactie. Het doel was niet eens on trillingen te verminderen. Ik vind gewoon de originele zwarte niet zo mooi...
De M10 bouten waarmee de remklauw van de RS LC aan de voorvork vast zit, moet met 38Nm aangedraaid worden.
Ben niet zo'n fan van zo'n breed bereik, maar zie dat er weinig keuze is in 1/2".
Voor dit soort aanhaalmomenten heb ik nog een tweede (professionele) sleutel met een range van 12-68Nm
Die van 10-210Nm gebruik ik voor de wielbouten van mijn auto, maar die moeten ook met 120Nm vast en dat ligt mooi in het midden van de schaal.
Roelof.
Is deze dan een betere keuze Roelof? Koop ik er wel een 3/8” doppenset bij.
Er is er ook 1 van maar €49, maar die heeft niet altijd een NM schaal volgens de reviewers en de vergrendeling werkt volgens sommigen niet zo goed. Die eerste, van €129,- is op een 0,5 NM nauwkeurig, lijkt mij dan een goed en degelijk ding.