Als je op duurdere olie gaat rijden zou je dat kunnen overwegen, maar ik denk niet dat iemand je het gaat aanraden om meer tussen de beurten te rijden.
Hoe rijdt je normaal? Controleer je regelmatig olie/kloelvloeistof/remblokken/schijven/banden en dergelijke?
Of het 'de beste' is weet ik niet, maar ik zweer al dik 7 jaar bij dezelfde Odyssey PC680 accu.
Accu zelf omgezet van de vorige, naar de huidige (toen) nieuwe fiets.
Markus90 gaat voor een nieuwe batterij:
En ander soort vraag, ik moet op zoek naar een nieuwe accu. Iemand tips wat voor soort accu het best is?
Gisteren de velg weer opgehaald en vandaag even lekker schoon gemaakt. Ziet er keurig uit, geen lakschade. Zeer tevreden met het resultaat, echte vakmensen. Er zijn maar weinig bedrijven die motorvelgen richten begreep ik van hen.Vanmiddag de velg afgeleverd bij Van der Wouden. Ik had een goed gevoel bij dit bedrijfen de kosten vallen me reuze mee, zeker ten opzichte van een nieuwe velg. En een 2e hands velg...tja, je weet niet wat daar mee gebeurd is...
Nu nog 2 weekjes wachten voordat ik 'm weer kan ophalen.
Zou mijn niets verbazen als de eigenaar hem als gestolen heeft gemeld.
Iemand ervaring met het verlengen van de km's tussen een beurt?
Huidige tempo is plusminus 2000km ww per 4 weken, exclusief de plezier ritten.
Zit te denken aan verlenging richting 12 tot 15 duizend. En dan bijvoorbeeld eens per jaar de remvloeistof te laten vervangen.
De 20k (wat ieder jaar een grote beurt is) zou dan iedere 10 maanden plaats moeten vinden. Lijkt mij dat bepaalde delen (zoals olie) best wel een paar km langer mee moeten kunnen gaan.
Motobatt M51814 .......
Verlenging naar 12 of 15K zou ik geen moeite mee hebben, mits je de "dagelijkse" kontrole maar doet als oliepeil en remblok dikte
1 x paar jaar een grote beurt is ook geen probleem, mits die maar volledig en vakkundig wordt uitgevoerd en klepspeling kontrole wordt uitgevoerd en klepspeling wordt afgesteld (klepstelplaatjes - bolletjes - nodig).
Het synchroniseren van de gaskleppen daarentegen kun best wel eens vaker laten doen, in ieder geval zodra je merkt dat de motor niet meer goed oppakt.
De remvloeistof verversen is volgens mij tijd gebaseerd en niet km's en is volgens mij per 2 jaar.
Roelof.
Klepspeling/synchroniseren waag ik mij niet aan, evenals afstellen van het geheel.
Olie vervangen zou ik daar en tegen nog best durven/kunnen doen.
Ik meende dat remvloeistof ook eens in de 2 jaar was, echter hoorde ik bij de dealer dat het wisselen hiervan bij de grote beurt inbegrepen zit.
Maar geld dit dan ook voor cardan/versnellingsbak olie?
...zo zit in de Sportyboxer ook nog steeds de originele accu...
...sinds juli 2006...
...still going strong...
Lijkt mij een mooi alternatief.
Nu alleen nog een dealer in de buurt (Groot Amsterdam) zien te vinden.
Tips zijn welkom.
Nope.
Je 'gooit' m (bij de RT) zo op de originele plek.
Accu is fractioneel lager, en dus 'moet' dat stalen beugelklemmetje iets opgevuld worden. Heb er daarom een stukje rubber slang onder geklemd.
En dat zit het 'als een huis'.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog in de RodeToerer, in de huidige PolaRT uiteraard op dezelfde manier gemonteerd.
Duszzz..., nix geen gezaag...
.
Mooi dat het voor de RT allemaal past zonder "gezaag"
Dan was ik in de war met de R1200R, die heeft vast wat minder ruimte gekregen om een accu op te bergen
Nou ik toch hier weer ben...
Het lijkt me best mooi/handig/leuk om de lampjes van de richtingaanwijzers en eventueel het achterlicht te vervangen door led's. Heb wel even gezocht op MF maar ik denk dat het nogal merk- en eventueel type-afhankelijk is.
Zeker met onze elektronisch bus en de boordcomputer die alle hierop aangesloten modules controleert.
Heeft iemand dit al eens gedaan? Ervaringen, tips, links altijd welkom!
Mijn BMW is een R1200RT OHDC van 2010...
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik hier helemaal niet in thuis ben...Op de makkelijke manier: koop lampjes met LED’s die dezelfde fitting hebben als de originele gloeipitjes, canbus-geschikt. Heb ik ook in mijn auto, ook van het Beierse merk, zonder foutmelding.