Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
OK...
dit is mn 4e keer op een R1200RT, en dit keer voor meer dan 5 dgn.
1200RT, model 2006 (volgens kenteken)
Bevalt goed, zie ook opm in ht F-serie topic.
Handleiding vandaag eens gedownload...
en hier moet ik toch om lachen..
... Alsof gewoon 15min inweken niet genoeg zou zijn... Vast niet: het is de tere bmw-lak...
Ik was m gewoon nooit, alleen af en toe eens (voorzichtig) afspuiten, liefst na regenrit.
En voor vliegen op scherm: elke tankbeurt laten inweken met microvezeldoekje en na tanken+betalen afspoelen
(doe ik nu ook, maar dat RT scherm vraagt een half laken om goed in te weken).
Anyway.
Bevalt Bovenmatig goed.
Nog tips voor lange ritten ? (volgende week naar Nurmberg, wellicht met flinke omweg).
Vragen: zijn de "nieuwere" modellen (suppose dat ik een nieuwe koop/lease...)
- betrouwbaar ? wat zijn de bekende manco's ?
- is/komt er een 1250 versie van de RT? (ik zou dan liever minstens een jaar wachten, kinderziektes.... )
- kinderachtig detail, ik mis mn tanktas, die is zo handig.. Maar om nou n tanktas te kopen voor een paar duizend km.
Maar ik was tot nu toe niet onder de indruk van de BMW finishing-quality, en ik weet van motoren en autos dat ook de software een probleem kan zijn.
Verschillende statistieken tonen bovendien dat Jappen consistent betrouwbaarder zijn dan BMW.
Shift-cam, 10pk meer... ja? en een heel nieuwe additional electro-mechanical trick die de nokkenas laat schuiven.. hm...
(call me a luddite...ik zou bwvs gewoon een oud voorraadmodel kopen als ik wist dat daar de kinderziekten uit waren )
OK...
dit is mn 4e keer op een R1200RT, en dit keer voor meer dan 5 dgn.
1200RT, model 2006 (volgens kenteken)
Bevalt goed, zie ook opm in ht F-serie topic.
Handleiding vandaag eens gedownload...
en hier moet ik toch om lachen..
... Alsof gewoon 15min inweken niet genoeg zou zijn... Vast niet: het is de tere bmw-lak...
Ik was m gewoon nooit, alleen af en toe eens (voorzichtig) afspuiten, liefst na regenrit.
En voor vliegen op scherm: elke tankbeurt laten inweken met microvezeldoekje en na tanken+betalen afspoelen
(doe ik nu ook, maar dat RT scherm vraagt een half laken om goed in te weken).
Anyway.
Bevalt Bovenmatig goed.
Nog tips voor lange ritten ? (volgende week naar Nurmberg, wellicht met flinke omweg).
Vragen: zijn de "nieuwere" modellen (suppose dat ik een nieuwe koop/lease...)
- betrouwbaar ? wat zijn de bekende manco's ?
- is/komt er een 1250 versie van de RT? (ik zou dan liever minstens een jaar wachten, kinderziektes.... )
- kinderachtig detail, ik mis mn tanktas, die is zo handig.. Maar om nou n tanktas te kopen voor een paar duizend km.
Maar ik was tot nu toe niet onder de indruk van de BMW finishing-quality, en ik weet van motoren en autos dat ook de software een probleem kan zijn.
Verschillende statistieken tonen bovendien dat Jappen consistent betrouwbaarder zijn dan BMW.
Shift-cam, 10pk meer... ja? en een heel nieuwe additional electro-mechanical trick die de nokkenas laat schuiven.. hm...
(call me a luddite...ik zou bwvs gewoon een oud voorraadmodel kopen als ik wist dat daar de kinderziekten uit waren )
Maar ik was tot nu toe niet onder de indruk van de BMW finishing-quality, en ik weet van motoren en autos dat ook de software een probleem kan zijn.
Verschillende statistieken tonen bovendien dat Jappen consistent betrouwbaarder zijn dan BMW.
Shift-cam, 10pk meer... ja? en een heel nieuwe additional electro-mechanical trick die de nokkenas laat schuiven.. hm...
(call me a luddite...ik zou bwvs gewoon een oud voorraadmodel kopen als ik wist dat daar de kinderziekten uit waren )
Waarom dan?
No Prob. ik ben al weer weg.Dit bovenstaande lezende denk ik dat het niet verstandig is om een motor van het merk BMW te kopen
Verder vraag je of er al een R1250RT zit aan te komen terwijl je even verder in jou verhaal over shift-cam praat, nou die zit dus op al de nieuwe 1250 modellen.
Bijzonder storend is het links en rechts gebruik van de Engelse taal.
Zo... ik ben mijn ei kwijt
Bijdehand hoor..... in je zinnetje noem je drie zuiver persoonlijke zaken...... elke modelserie komt wel op een punt dat de kinderziektes er uit zijn, wat betaalbaar is en wat een mooie koplamp is lijkt me ook puur persoonlijk.2e regel van mijn antwoord.
Begint met: “Daar” en eindigt met “betaalbaar”.
No Prob. ik ben al weer weg.
Guess what: bij lunch sprint van ene locatie naar andere kwam de <!> (olie-dinges) te voorschijn. Na tankstop niet teruggezien.
Reden voor ongerustheid ?
Opletten. Dat venstertje maar eens opzoeken...
nb: ik heb de 1e 1000km er op zitten, en hij bevalt Prima.
(nu ben ik snel weer weg)
yep. Links onderaan, maar wel achter allerlei plastic.
Venstertje gevonden en oliepeil gezien.
Toch even bij garage langs geweest.
is wat olie bijgevuld. 15W50.
hulpstukdriehoek voor openen oliegat ook gevonden onder de seat.
(enne, ten-double-juu-fifty.. hij wil dus wel dikke olie?)
komt goed. ga ik op letten.
Blijft een beetje log ding, en veel plastic voor je neus.
en bij rechtop tanken (i.p.v. jiffy) gaat er 2L meer in.
maarrrrr.... rijdt errug soepel, zo'n tourscooter.
Luie motorfiets(er)... Versnelling is nu irrelevant. Torque is er in 4, 5, en zelfs in 6... altijd genoeg, maar 5 gaat het lekkerst op Snelwegen.
Stuurt lekker scherp.
En dat leuke boxer-torque effect als je het gas lichtjes opent in stilstand.
Ook leuk: Ribbels in de sijtwende tunnel, of paar keer trottoir op om te parkeren: merk je weinig van.
Meest gebruikte feature: power-screen, up-down.
City: Down. Kijken.
Snelweg: Up. kietelt lekker op nek en rug.
maar op hoogste stand zit bovenrand scherm precies op de horizon... is toch irritant.
Za en Zo door duitsland, naar Nuremberg. Daar is dit ding voor gemaakt.
Benieuwd. Zin in.
Zadel staat nu wel OK voor mij, maar zal eens kijken.
kan bijna twee vlakke voeten op weg zetten, maar ik sta liefst met linkervoer vlak en rechtervoet op rem (bzzzzzz zegtie dan, maar dat is normaal begrijp ik)
Royalclub niet ?