- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
Ja, dat is wel duidelijk, het ging meer over bellen als er een Planet Blue jong gebruikt LC exemplaar in de verkoop gaat.
Ik ontken alles
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat is wel duidelijk, het ging meer over bellen als er een Planet Blue jong gebruikt LC exemplaar in de verkoop gaat.
Trillen bij remmen hoort niet, meest voorkomende oorzaak ligt in het remsysteem.Lekker gereden vandaag...
DOAG2018
zomaar wat vragen+opm.
1. Vibraties bij bij remmen:
Bij remmen merk ik dat voorwiel of voortrein trilt, met relatief lage frequentie (e.g. stoten, niet trillen).
Kan daar nog een betekenis in zitten ?
(bij autos indertijd: trillen = kromme schijven.. te heet geweest, of kan het een voorwiellager zijn?)
Ik ben me niet bewust van te-hard geremd... heb niet extreem getest of geremd.
(de fiets doet wel makkelijk 200+, trouwens, en trekt, net als de F800, wat lekkerder door in 5, er zit flinke power in de hoge rpms).
Op mijn voormalige DOHC en huidige LC doet de cruise control het minstens vanaf 50 km/u (gebruik ik heel soms in de stad waar veel flitsers staan), en werkt zeker tot 150 km/u.2. de Cruise-control wil geen "set" doen bij hogere (of lage) snelheden. Correct ? Bewust ? of mis ik iets? Is die CC echt alleen voor 100-150 ?
Hand niet buiten de comfort zone brengen, anders maak je meestal een vrij achterlijke onbedoelde zwaai beweging3. Windbescherming is Fan-Tasch-Tisch... Lichaam+hoofd, Handen, en Benen. Lekker uit de koude wind.
Alleen niet zwaaien bij hoge snelheid, dan waait je hanschoen er (bij wijze van spreken) zo af.
Iets te schuin en de motor glipt uit je handen.4. Parkeren blijft een beetje wennen...
hij gaat nogal schuin op de jiffy, en ik ben heel voorzichtig met ongelijke oppervlaktes
(vandaag 2x gehad, bouwterrein dochter en hotelparking vanavond waren puinondergrond, en dan staatie toch niet lekker.
Met de bagage erop op de middenbok... ff achteruit laten rijden, anders nogal zwaar.
Ik tank uit luiheid meestal met de motor op de jiffy, ook omdat het vulgat dan iets beter bereikbaar is (minder onhandige bocht van je handen, vulpistool en de slang). Voorzichtig het laatste beetje vol-druppelen. En als je er een halve liter minder in krijgt is dat voor mij niet zo boeiend met de actieradius van de RT.5. Tanken: middenbok, dan kan er 2L (?) meer in, maar de vulopening zit dan voor mijn persoontje nogal hoog.
Tanken op de jiffy ook prima: de range is toch altijd wel 400km.
En v.w.b. Zwaaien: probeer eens je hand omhoog te doen i.p.v. opzij. Helemaal uit de wind dan en Kun je je compleet uitleven
Je klinkt aardig overtuigd pdv..
Tja.. ik kom er nog wel op terug.
Dit is een Heerlijk Tour Ding!
En mijn meeste/belangrijkste verplaatsingen zijn toch lange ritten. Autobahn + normale wegen.
De expeditie-Baku moet nog paar jaar wachten (maar wil ik wel graag keer doen).
De Karankjorum highway ben ik wellicht toch iets te oud voor.
het blijft n beetje een monster.
ik heb hotelgarages en pensions gehad (relatief vaak) waar ik dit ding niet graag in zou proberen te zetten (laat staan uitrollen).
Ik zag vandaag in het tourgroupje ook mensen, groter + sterker dan ik, die consequent met zn 2-en de motor vasthielden...
ik zie mezelf ook liever op iets "sportievere" look zitten, maar dat is bijzaak.
De vroegere RS vond ik Prachtig: Koffertjes eraan en Helemaal Af. De nieuwe RS is een beetje te aggro.
Eens kijken hoe de garantie/reparatie etc.. gaat lopen.
Als F-je "total" is dan overweeg ik een RT.
Was ook bedoeld voor pdv_motor, kan me zo voorstellen dat hij niet 13 delen terugleest..Heej Jeroen, niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat half Nederland inmiddels wel weet dat je een rt EN een rs hebt plus dat je ze vrouwennamen geeft .. Hoeft niet in elk bericht te staan hoor