Ik heb ook mijn derde RT, eerst een R1150RT, toen een R1200RT-DOHC en nu een R1200RT-LC, daar zit wel een progressieve lijn van verbetering in.Zo'n nieuwe ziet er toch ook wel erg prettig uit... Drie keer een RT op rij? Dan bevalt ie jou wel errug goed
Ik ben er zeker blij mee, maar als ik hem nu zou moeten vervangen denk ik niet dat ik direct weer een RT zou kopen. 't Is een heerlijk ding om mee te cruisen en sturen en met woon/werk in de huidige omstandigheden pak ik niet zomaar wat anders, maar ik vind de boxer als blok toch een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht, met alles wat ik erover gehoord had. Hij trekt niet lineair, bij het schakelen houdt ie even in tenzij ik zonder koppeling schakel (lijkt alsof ie op een 80% map loopt zolang je de koppeling niet volledig uit hebt?), en ik vind eigenlijk dat ie net wat te weinig pit heeft om de RT vlot van z'n plek te krijgen en op de snelweg goed mee te komen. Ik zou de koppelingsschakelaar kunnen doorlussen, als die niet verbonden was aan de cruise control. Zowel m'n KTM als zéker de Bandit trekken veel harder aan de armpjes. Ik heb hem daar niet voor, maar ik mis toch wat.
Denk persoonlijk dat ik over een jaartje of zo zachtjes aan naar een K1600GT ga zoeken... Even een spaardoelletje stellen, dat wel
Heeft jouw RT de platte koffer deksels van Wunderlich of welk merk/type?M.b.t. de knoppen problemen.
Ik ben nu bezig aan mijn 3e RT en daar staat inmiddels ruim 96.000 km op de teller in nog geen drie jaar.
...
Groeten,
Robert
Heeft jouw RT de platte koffer deksels van Wunderlich of welk merk/type?
Warm is hij meer lineair dan koud, maar ik vind het niet perfect. Maar goed het is een eerste model. Hij is inderdaad sneller dan de meeste auto's, maar het is niet moeiteloos en dat verwacht ik toch een beetje van een zware motor (qua cc's). Ik heb het idee dat de motor bij het schakelen probeert mee te denken oid (voor zachter aangrijpen oid?), maar dat wil ik helemaal niet, want ik vind ook dat ik het prima zelf kan. Zoals ik zei, zonder de koppeling te gebruiken voel ik die aarzeling- opnieuw oppakken niet maar met wel. Ik vind het wel gek, en het lijkt me niet helemaal horen. Volgende week krijgt ie een megabeurt, eens kijken of dat verschil maakt.Ik heb ook mijn derde RT, eerst een R1150RT, toen een R1200RT-DOHC en nu een R1200RT-LC, daar zit wel een progressieve lijn van verbetering in.
Allemaal ideaal als cruiser en voor lange motor vakanties.
In de zomer had ik even een S1000 als leen fiets, tja dan wordt je weer herinnerd aan wat mogelijk is aan trekkracht, trok het ding in z'n 6 nog haast in een wheelie bij een inhaal manouvre op de snelweg.
Je opmerkingen over niet lineair optrekken van de RT herken ik niet, schakelen met en zonder assistente gaat ook zonder inhouden (ik kan wel vrij goed schakelen al zeg ik het zelf).
Verder vind ik toch echt dat de RT meer dan voldoende pit heeft om in het verkeer mee te komen, weinig auto's die je bij kunnen houden kwa accelleratie en topsnelheid. Wil je op Assen racen dan moet je geen RT nemen.
Het nut van schakelen als de cruisecontrol aanstaat ontgaat me: je trekt op en schakelt op tot een bepaalde gewenste snelheid en zet de cruisecontrol er op, beetje sneller of langzamer met het cruisecontrol flippertje.
En wat wordt de opvolger? Een gs, of passen de platte deksels niet op de 1250?Omdat ik binnenkort afscheid ga nemen van mijn RT bied ik hierbij mijn platte kofferdeksels aan.
Let op deze zijn bestemd voor een watergekoelde RT.
De deksels zijn 9 centimeter smaller dan de originele kofferdeksels.
Hiermee kun je makkelijker tussen het overige verkeer door rijden bij file vorming.
Uitstekende pasvorm waardoor de koffers waterdicht blijven.
Zijn binnen een paar minuten te monteren op de originele scharnieren.
Af te halen in Boxtel of verzending via Post NL.
Vraagprijs € 250,- maar bieden mag uiteraard.
≥ kofferdeksel smalle uitvoering voor R1200RT LV of K1600 - Accessoires | Koffers en Tassen - Marktplaats.nl
Bekijk bijlage 1346517Bekijk bijlage 1346518Bekijk bijlage 1346519Bekijk bijlage 1346520Bekijk bijlage 1346521Bekijk bijlage 1346522Bekijk bijlage 1346517Bekijk bijlage 1346518Bekijk bijlage 1346519Bekijk bijlage 1346520Bekijk bijlage 1346521Bekijk bijlage 1346522
En wat wordt de opvolger? Een gs, of passen de platte deksels niet op de 1250?
Omdat ik binnenkort afscheid ga nemen van mijn RT bied ik hierbij mijn platte kofferdeksels aan.
Let op deze zijn bestemd voor een watergekoelde RT.
De deksels zijn 9 centimeter smaller dan de originele kofferdeksels.
Hiermee kun je makkelijker tussen het overige verkeer door rijden bij file vorming.
Uitstekende pasvorm waardoor de koffers waterdicht blijven.
Zijn binnen een paar minuten te monteren op de originele scharnieren.