Daar ga ik ook eens naar kijken, mijn cruise is zo goed als onbruikbaar zo vaak valt ie uit... Zou fantastisch zijn als het zoiets simpels wasGisteren even de cruisecontrol getest.
Deze sloeg af als ik over een hobbel reed.
Bleek het microswitchmechanisme in de koppelingshandel te zijn: deze wordt bediend doordat de koppelingshendel tegen een flinterdun plaatje aan drukt.
In de loop der jaren war het plaatje krom gegaan, zodat deze de switch niet meer goed indrukte. Plaatje weer goed gebogen een het werkt weer
Klopt: je hoeft ze ook niet helemaal te verwijderen.
Ik zal straks nog es effe kijken hoe ik het gedaan heb.
Of: als je in het Noord-Hollandsche komt: even een bezoekje aan het SjatOotje.
Heb er net even naar gekeken, beetje geklungel verder was de bediening wel te doen (heb ook nog radio, zit lekker in de weg allemaal). Schakelaartje (met dubbele schakelaarKlopt: je hoeft ze ook niet helemaal te verwijderen.
Jij bedoelt deze? Ziet eruit als één onderdeel, en niet extreem versleten oid... Maar goed, het zou natuurlijk kunnen dat ie toch wat aan dikte verloren is.Nieuw messing busje en schroefje bestellen, kan je zo vervangen.
ah, jij hebt nog de oude variant rempompen, dan idd schroefje wisselen.Heb er net even naar gekeken, beetje geklungel verder was de bediening wel te doen (heb ook nog radio, zit lekker in de weg allemaal). Schakelaartje (met dubbele schakelaar) was inderdaad verbogen. Heb de tabjes weer recht gezet en het werkt weer helemaal perfect
Bekijk bijlage 1384995
Jij bedoelt deze? Ziet eruit als één onderdeel, en niet extreem versleten oid... Maar goed, het zou natuurlijk kunnen dat ie toch wat aan dikte verloren is.Bekijk bijlage 1384994
Beste allemaal,
Als ik een R1200RT uit 2009 met ruim 70K km op de teller,
of een R1200RT uit 2006 met 100K km,
Wat voor risico's of komende kosten haal ik me dan op de hals?
Beide bij dealer, maar zonder garantie.
Zien er best ok uit.
De een met nog meer opties dan de ander.
Ik denk niet dat slijtagedelen onder de garantie vallenHoelang is de garantie? Want als je een koppeling er uit fikt zit je al bijna aan het verschil.
Motor heeft bijna 150.000km, denk niet dat de koppeling eerder vervangen is. Hij slipt niet bij hard doortrekken, maar ik kan niet te hard van de plaats rijden, dan kan ie het toerenverschil niet bolwerken. Nog nooit eerder een droge koppeling gehad, maar het lijkt me niet normaal (auto's hebben dit ook niet).