Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zadels van de huisbekleder zijn mooier als die van BMW zelf, het lijken nl. gestikte naadjes (welke de huisbekleder wel keurig maakt op de rugsteun)!
Zou het Spezial zadel eraf laten...
Enne, hopen dat je er geen Spezikuip van maakt
Je hebt er best wel lang over gedaan Jeroen maar eindelijk de knoop is doorgezaagd.
Nog ff en dan HEEL VEEL PLEZIER met je nieuwe fiets.
Ten eerste gefeliciteerd!Nou, het wordt toch het originele 719 zadel. Ruitjes stikken verhoogt risico op lekkage zegt de bekleder ook.
Over inrijden: wisselende belasting, onder de 5000 toeren blijven, beetje bochtjes draaien, bij voorkeur heuveltjes (wordt lastig in ons platte landje). Maar er staat niet in het boekje of je dan beter RAIN (zachtmoedigere respons op het gas) kan kiezen of juist DYNAMIC (scherpere last wisseling). Iemand hier een zinnige gedachte over?
Van harte gefeliciteerd Jeroen...!!!
Wordt dat nu ook je woon werk motor ?
Nou ophouden, zometeen wil ik er ook vroegtijdig 50cc bijEn ik kwam tot de conclusie dat de brok in de keel die weggeslikt moest worden bij het afscheid van Sid toch net ff groter was dan het afscheid van RooS (en die was ook niet echt klein).
Nou maar hopen dat die 1250 gauw komt om het gemis van mijn twee top fietsjes te doen vergeten. Vooralsnog staat ze in Berlijn op transport te wachten..
Nou ophouden, zometeen wil ik er ook vroegtijdig 50cc bij
En ik kwam tot de conclusie dat de brok in de keel die weggeslikt moest worden bij het afscheid van Sid toch net ff groter was dan het afscheid van RooS (en die was ook niet echt klein).
Nou maar hopen dat die 1250 gauw komt om het gemis van mijn twee top fietsjes te doen vergeten. Vooralsnog staat ze in Berlijn op transport te wachten..
Ik had de fabriek gevraagd of ik bij het monteren kon komen kijken en daarna de motor zelf terug rijden. Bij montage kijken werd dus lastig, zelfs als ik hem na de vakantie liet maken omdat kennelijk daags voor de montage de planning nog kon wijzigen.Kun je hem niet zelf ophalen?
Dagje trein er heen, volgende dag motor ophalen,
en dan heerlijk in 2 of 3 dagen terug naar huis,
kun je hem meteen uitgebreid inwijden
Da's jammer inderdaad. Maar je had die fabriek al bezocht? Hoe heb je dat geregeld??Ik had de fabriek gevraagd of ik bij het monteren kon komen kijken en daarna de motor zelf terug rijden. Bij montage kijken werd dus lastig, zelfs als ik hem na de vakantie liet maken omdat kennelijk daags voor de montage de planning nog kon wijzigen.
Zelf ophalen is iets dat ze vanaf volgend jaar schijnen te gaan aanbieden. Maar is ook nog niet zeker.
Wel jammer want ik kan “voor weinig” met KLM naar Berlijn vliegen. In 1 dag terug lijkt me ook een haalbare kaart..
Maar dat gaat dus voor deze motor niet lukken
De BMW dealers organiseren zo nu en dan fabrieksdagen.Da's jammer inderdaad. Maar je had die fabriek al bezocht? Hoe heb je dat geregeld??
Da's jammer inderdaad. Maar je had die fabriek al bezocht? Hoe heb je dat geregeld??
Die meneer heeft wellicht gelijk als je op een zeer sportieve manier de motor gebruikt en dus de grenzen van (bocht)snelheid en hellingshoek opzoekt, ik hou het bij jou punt 5Enfin, ik was weer eens wat aan het struinen over het Joep Tjoep gebeuren, struikelde ik over dit filmpje dat een verhandeling geeft over het maken van bochten.
De moraal: als je remt, duikt je motor, daardoor wordt de wielbasis kleiner en wil de motor makkelijker de bocht door.
Bekijk bijlage 1403433
Enfin, dan gaat dat bij mij toch malen.
Wat zijn jullie ideeën over dit Trail Braking? Die meneer is bijna een evangelist over dit onderwerp.... Hij zou zonder deze techniek te hebben geleerd, zijn helm en pak aan de wilgen hebben gehangen... Vertelt hij in dit filmpje.
- Onze fietsen zijn voorzien van Telelever en Paralever. Daardoor "duiken" ze sowieso niet. Maar wellicht veren ze wel wat in, zou dat de wielbasis dan ook iets verkorten?
- Maar zelfs als dat dan het geval is: dat is een eindig effect dunkt me, enkel als je vertraagd. Dus als je, zoals in dat filmpje beargumenteerd wordt, je een langere bocht hebt moet je wel heel lang blijven remmen om van dat effect gebruik te kunnen maken. Of bedoelt die meneer dat je het effect alleen benut om een bocht in te zetten?
- De meneer zegt dat mensen als kritiek op deze methode aangeven dat je ook gewoon op de motor kan afremmen. Maar dan "duikt" de motor niet (deden die RT's van ons sowieso niet, dus zijn stellige opmerking dat deze techniek op ALLE motoren werkt, die betwijfel ik om die reden ook wel).
- Is die man stiekem gewoon van Brembo of zo? Want als je zo gaat rijden door de Eifel, Sauerland, Schwarzwald, Alpen enz enz, dan slijt je wel wat blokjes en schijven.
- Er is toch op zich niets mis met: Kijken, Klaar zijn, Kanten, Kracht zetten? Kijken hoe de bocht loopt, zorgen dat je met de juiste snelheid aankomt, motor op de kant leggen, zoeken naar het einde van de bocht, APEX vinden naar de rechte lijn, uit-accelereren?
Zoeken op "Trail Braking" in Joep Tjoep geeft een Tsunami aan filmpjes. Onderhand denk ik dus dat ik dan kennelijk toch gek ben of het niet snap. Ben daarom benieuwd naar jullie gedachtes hier over....
Toe maar, was dat allemaal meegenomen in het goedgekeurde budget?En voor de volle €16,- alvast een zij standaard vergroter laten aanrukken uit China. Wordt nog een leuk wedstrijdje, wat is eerder hier, de zijstandaard vergroter uit China of de motor uit Berlijn? Ook het Central Lock gebeuren voor de navigatie is reeds onderweg. Die gaat het sowieso winnen van de vrachtauto uit Berlijn..... Want eenmaal in Amersfoort schijnt dat gedoe met een kenteken (uiteraard met de opleg letters) bijna een week in beslag te moeten nemen...