Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zo ziet het er bij een R1200RT-LC uit:

 

Zo ziet het er bij de Option 719 RT uit.



Je kan zien dat de biesjes handwerk zijn. Strakke hand hebben die dames die kennelijk weinig anders doen dan biesjes trekken..
 

In het Promo filmpje doet ze het “uit de losse pols”... zegt niet gek veel over de dagelijkse praktijk..

Iemand hier die op zijn radioloze LC rechts een opberg vakje heeft weten te versieren?
 


Gisteren was er een jonge hegmus uit het nestje gekukeld en aan de wandel gegaan. Wandeling eindigde onder aan de trap die naar de kelder naast het huis leid. Beestje met de ladder weer in zijn nestje geparkeerd.

We hielden er wel rekening mee dat moeders en vaders het mensen luchtje niet zouden appreciëren.. en warempel, vanmorgen zat ie weer onder aan die trap.
Goed bedoeld wat banaan en kokosbrood er in geduwd, vogel opvang Soest gebeld, die konden het smurfje wel hebben.



Vogel ambulance Lage Vuursche. Met hagel nieuw materieel.

Bewust rustig de drempeltjes gepakt. En niet in de topkoffer, geen idee hoeveel zuurstof zo’n ukkie consumeert. Kwam niet vaak voor: vogels per motor aangeleverd.



Daarna maar meteen boodschapjes gedaan. Natte bips. Heerlijke fiets, fascinerend kleurtje. Op onverwachte momenten lacht ze in verleidelijk diep donker blauw naar me. Dan ben ik een blij mensch.
 
Onderstaande komt van FB, betreft 1250RT. Just in case....

Afgelopen vrijdag motor voor zn 10d km gebracht naar BIQER. Aangegeven zit een vreemd gebonk in bij snelheden vanaf 130km en erg bij rond 150-160km. Hmmm alles nagelopen en cardan niet in orde, product of productie foutje, tja kan gebeuren en wordt verholpen.
 
Oei ik hoop dat de cardan van "Assisent Donateur van de Wereldvoedselbank" langer mee gaat.
 
Dat zeeuws-biesje ziet er kwetsbaarder uit dan het stukkie grijze plastic op mijn LC, daar zou ik inderdaad wel iets overheen wrappen, is dan aleen de vraag of je dat hele midden stuk inclusief rond de tankdop wrapped of alleen het deel waar den edele delen dicht bij verblijven.
Ik heb vandaag nog eens in het volle licht naar naar de achterzijde van de tank van mij LC gekeken: na 30.000 km zie ik daar geen wrijf sporen van mijn erogene zone.
Had het vogeljong wel een helm op? Wel een stoere actie
Regen? Vandaag de hele dag droog in regio Rijnmond.
 
Toch een listig taalkundig probleem, want zit ik nu voor of achter mijn laptop.
En ik ben vóór Max Verstappen, daar staan jullie toch zeker achter?
Maar goed, ik ben misschien wel achterlijk, maar daar ga ik vooralsnog toch niet van uit.
 
Toch een listig taalkundig probleem, want zit ik nu voor of achter mijn laptop.
En ik ben vóór Max Verstappen, daar staan jullie toch zeker achter?
Maar goed, ik ben misschien wel achterlijk, maar daar ga ik vooralsnog toch niet van uit.

Hoeveel mensen zeggen niet "ik zit achter de computer" terwijl ze ervoor zitten. De enige die erachter zit zal een monteur zijn...
 

Zojuist zo'n ding er op gefriemeld. Zitten nog wel wat luchtbellekes onder, mag de pret niet drukken.
 
...ze bouwen ook pas bijna een jaar of 100 (ofzo) van die cardan dingen..., dus logisch dat er nog wat dingetjes fout kunnen gaan...

Een monteur zal er wel achter kunnen komen wat het euvel is...
Dan zijn het geen kinderziektes maar is het een soort Alzheimer.
Misschien door de kunst van het weglaten bij het cardan ontwerp.
Ondertussen heb ik er wel vertrouwen in maar het blijft me verwonderen dat het eenzijdig opgehangen achterwiel met dames-vuist groot gat in het midden niet op een gegeven moment onder de motor wegklapt
 
Als je gaat rekenen welke krachten op dat gedeelte komen valt het wel mee. Paar 100kg en dan een klap van 2,5g hebben we het over 600kg max op een kleine arm.

Industrieel gezien is dat natuurlijk niks.