BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Was het maar een incident; de dag er na in de file: ik op de linkerbaan, ongeveer anderhalve auto van mijn voorganger .....
Er voegen twee auto's in en wat voor auto knalt gelijk door naar de linker baan op deze niet al te ruime plaats ........

Yes, een audi B|

Ik was het niet :N ondanks de Audi O-)

Niet netjes van de betreffende bestuurder. Volgens mij ligt het aan de bestuurder en niet aan net merk of type auto. De trend is wel dat bepaalde auto merken iets losmaken in de bestuurder waardoor de bestuurder denkt boven de wet te staan en zich daardoor niet langer verplicht voelt de regels in acht te nemen.

Gister even op bezoek bij dochter, schoonzoon en kleinzoon. Mij weer verbaast over de rust, souplesse en gemak waarmee alles gaat. Mij netjes aan de regels gehouden zoals ik altijd doe wanneer ik mij op vier wielen pleeg voort te bewegen.
 
Vandaag op een maagdelijke waterfiets.
Bij mijn fiets wordt de klep in het uitlaatsysteem nagekeken.
Bij het aanzetten van het contact blijft de klep klepperen.
En dat hoort niet (garantie).
Ik moet zeggen niet verkeerd zo'n waterfiets. Schakeld boterzacht gelijk een Japanner. Alleen het uiterlijk daar moet ik aan wennen. Voorlopig houd ik het bij mijn nieuwe oude😋.
 
Dan zal ik me hier ook maar es melden met mijn fiets.
Pajic heeft er lekker pijpje op gezet.

full
 
Laatst bewerkt:
Hm .....

VRO, dat staat ook bij mij op de bucketlist.
Ik denk dat ik dat samen met mw.Ootje ga doen, maar dan moet eerst haar motor weer rijden. :$



Ik was het niet :N ondanks de Audi O-)

Nee het was een andere kleur .....

Niet netjes van de betreffende bestuurder. Volgens mij ligt het aan de bestuurder en niet aan net merk of type auto. De trend is wel dat bepaalde auto merken iets losmaken in de bestuurder waardoor de bestuurder denkt boven de wet te staan en zich daardoor niet langer verplicht voelt de regels in acht te nemen.

Dat denk ik ook en daarom vallen de normaal rijdende Audi's niet op.
En de wegmisbruikers onthoud je ook meer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Audi en rij niet normaal.
Dat je het weet.
:}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op een maagdelijke waterfiets.
Bij mijn fiets wordt de klep in het uitlaatsysteem nagekeken.
Bij het aanzetten van het contact blijft de klep klepperen.
En dat hoort niet (garantie).
Ik moet zeggen niet verkeerd zo'n waterfiets. Schakelt boterzacht gelijk een Japanner. Alleen het uiterlijk daar moet ik aan wennen. Voorlopig houd ik het bij mijn nieuwe oude😋.
 
Last van de vingers Jan? _O- _O-
En ik moet het toch even hier kwijt: Gisteren 200 km in Twente gereden, prachtige route etc. En op een tempo waarbij ik me niet verveel....: een 2009 1200GSA is uitgevallen met een lekke (deed dus niets meer!) achterschokbreker en een 1150R heeft afgebroken met een uitvallend iABS. Saya's oude 1993 1100RS heeft de rit weer fluitend (hier wel overdrachtelijk bedoeld natuurlijk) overleefd.... :W
 
Laatst bewerkt:
Een combinatie van net de luiken open, een iphone en dikke vingers.
Gisteren gelijk mijn Alpine dopjes getest.
Zitten perfect audio komt voldoende door. Lekker geluisterd naar een klein stukje top 2000 van het jaar 2000.
En dat op de terugweg op de DOHC na inleveren van de waterfiets.
Ik moet eerlijk bekennen dat de DOHC fiets mij uitstekend bevalt.
Ik had de top 2000 uit het jaar 2000 wel helemaal rijdend op de DOHC compleet af willen luisteren.

Opvallend zijn de mechanische geluiden bij een snelheid van 120 km/u uit de waterfiets. Zelfs goed waarneembaar rijdend met de Alpine dopjes met groenfilter.
Het uiterlijk van de LC moet ik aan wennen.
Het vermogen van de LC fiets spreekt mij wel aan maar is bij de DOHC fiets ruim voldoende.
Al met al blij met mijn DOHC fiets.
 
Laatst bewerkt:
Voor de LC rijders uit deze groep, ik heb de originele comfortruit van bmw net op marktplaats te koop gezet. De ruit is hoger en breder dan de standaard ruit. Ik vraag er 200 euro voor. Nieuw is die over de 300 euro. Ruit is 1 seizoen gebruikt. Gaat weg wegens aanschaf K1600. Dus mocht iemand interesse hebben.......
 
Die afdekkingen heb ik er ook op zitten, houdt een hoop remstof tegen.
Je wip ze er zo weer af als je bv. de dikte van je remblokken wilt controleren.
 
Ik vind ze gewoon mooi en daarom heb ik ze er op gezet. Zijn van Touratech.
 
Hij klept weer. Ik heb gevraagd om hem uit te schakelen. Vinden ze niet verstandig. De motor heeft een bepaalde tegendruk nodig voor de juiste afstelling. En het is mogelijk dat bij aanzetten contact het klepperen meerdere keren voorkomt om de juiste aftelling te vinden.
Voorlopig ook i.v.m. garantie geloof ik hun verhaal.

En ja hoor, toch alweer een keer meegemaakt dat de klep bij aanzetten contact weer stond te klepperen. Contact uit en weer aan is dan de oplossing.
Maar goed dit voorval had ik dus als klacht omschreven.
En als antwoord, het kan voorkomen. Ik ben met mij zelf nog aan het beraden wat ik er mee aan moet dat geklepperdeklepzonuendan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan