Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier de Michelin Pilot Road 4 GT banden van mijn R1200RT-LC.Aan de achterkant ook wel te zien.
Band was nog relatief vers, maar die Michelin's zijn in de basis gewoon al hartstikke plat.
Er zijn bij de voorband wat hoog/laag verschillen in de profiel stukjes, dat kan ook niet anders met de rij richting, de richting van de groeven en hoe het rubber over de weg geduwd wordt. Je ziet ook dat de indicators aangeven dat de voorband bijna op is.Geen cuppen...???
Ik wil niet vervelend doen, maar zowel voor- als achterband zijn toch echt wel degelijk aan het cuppen.
Bij de voorband zie je toch echt de opstaande kantjes, en bij de achterband de 'ingezakte' delen.
Maar goed..., maakt ook verder niet uit.
De 1 loopt bijvoorbeeld prima in schoenen van Van Lier, en mijn voeten voelen zich altijd er prettig in schoenen van Van Bommel.
Het is allemaal zo persoonlijk is als wat.
Maar ik kan je foto's (uit eigen doos) laten zien, hoe beroerd die Michelin's er uit gaan zien..., bij mij komen ze er NOOOOOOOIT weer onder.
2012 betekend een DOHC model (het laatste type met alleen olie koeling), prima motoren!Ik heb een R1200RT uit 2012 op het oog, uitrusting:
Verwarmbare buddyseat
Boordcomputer
Uitrustingspakket Veiligheid
Bandenspanningcontrole (RDC)
Verwarmbare handvatten
Cruise control
Electronic Suspension Adjustment (ESA)
ASC
met 40K Km op de teller.
6 maand garantie.
Dingen waar ik op moet letten als ik m in het echt ga bekijken?
Het verschil tussen een R1100RT of R1150RT en de R1200RT-DOHC is zeer groot in positieve zin!ja bij BMW-dealer, en ja onderhoud bekend (zal morgen nog wel even controleren )
Dat is een mooie lijst, ga ik lekker langslopen, dank je wel!
Ja ik heb jaren R1100RT gereden voorat ik overstapte op de F800ST.
F800 schakelt ook best luid...
ja bij BMW-dealer, en ja onderhoud bekend (zal morgen nog wel even controleren )
Dat is een mooie lijst, ga ik lekker langslopen, dank je wel!
Remschijven slijten niet op km basis maar op aantal- en soort rem acties: veel stads km of veel snelweg km zal aardig uitmaken voor het moment dat rem schijven aan vervanging toe zijn.Vraag specifiek naar de slijtage van de voor en achterremschijven. Hoever zijn ze van de slijtagegrens en hoeveel kilometer kun je verwachten er nog mee te kunnen rijden? Kwestie van even laten meten.
Sommige BMW dealers maken willen je wijs maken dat ze rond de 40K kilometer vervangen moeten worden.
Vooraf controleren voorkomt teleurstellingen
Daarom mijn advies: laat de dikte meten voor aankoop. Dan weet je hoever je van de slijtagegrens bent. Je zou de eerste niet zijn die een RT koopt met 40K kilometers, en bij 50K kilometers onverwacht een dure beurt voorgeschoteld krijgt. Met redelijk normale rijstijl red ik het zo 75-80K met de schijven.Remschijven slijten niet op km basis maar op aantal- en soort rem acties: veel stads km of veel snelweg km zal aardig uitmaken voor het moment dat rem schijven aan vervanging toe zijn.
Bij mijn destijds nieuwe LC was die klep binnen een half jaar defect, die maakte een "krrr-krrr-jengel-ik-ben-niet-lekker" geluid.Wat (ook) nog wel een 'dingetje' kan zijn bij de DOHC's, dat is de werking van de klep in de uitlaat (het ding zit net na de katalysator).
Zet je de motor op contact, dan moet je een 'krrr-krrr-krrr' geluid horen.
Die klep beweegt dan in een bepaalde positie (gaat naar bijna dicht... ).
Heb vanmorgen een proefrit gemaakt.
Heb alle hierboven genoemde punten bekeken, en geen bijzonderheden kunnen vinden.
Geen reden gevonden om hem niet te kopen.
Dus, eh, nu staat ie hier in de garage.
Hahahh...van proefrijden wordt je hebberig, net al ik (daarom nog geen proefrit op een R1250RT).Heb vanmorgen een proefrit gemaakt.
Heb alle hierboven genoemde punten bekeken, en geen bijzonderheden kunnen vinden.
Geen reden gevonden om hem niet te kopen.
Dus, eh, nu staat ie hier in de garage.