BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

iets met een engeltje...Met 0km te gaan volgens de boardcomputer, bij een onbemande pomp staan en die het dan ook nog doet!!! Wat een opluchting was dat zeg ;-) Wel record billenknijpen gebroken denk ik _O-
#opavontuurinduitsland
En hoeveel peut ging er nu in? Oftewel; hoeveel reserve was er nog?
 
volgens mij weinig over.....

y4mVnHLcIU5EOsUo_DSHA2Nb015o6sf8w-FpHf7THIoPbtzwAi_xxLgcDSX3D00kJoP1Ffxju4wA6Iqdpf7nPYzG4UvM2JrJRpnMXhCrz9RUo0f16pO9bM2MMzzc9tIPRyAByCXexPifOtkKT5k9ZzjqDKlfVt3jeVYBqDFM4Z_kR_lNgGw6M3obWpAvA_jYiFBUe5n9VDZgRJwwm25JCc_fw
 
Ron, het is en blijft een geweldige mooie machine! Ik maak ook bijna geen km's met de Hartenjager. Vorig jaar gewoon 0 km's. Schandalig. Heb me voorgenomen er dit jaar maar wel een paar duizend op te gaan zetten. Heb een zoon in Frankfurt wonen en daar is het mooi touren. Hijzelf heeft sindskort de nieuwe Kawa Ninja ZX-6R (ook met zo'n lange neus...mwah) dus we gaan wat tochtjes plannen. Gaat goedkomen dit jaar! :]
 
Ik heb wel een mooie motortrailer die je mag gebruiken. Zet je daar de S op en rij je voor een wekie (of langer) naar de Dolemieten. Dan kan je daar al dat afvragen achterwege laten ;)
 
volgens mij weinig over.....

y4mVnHLcIU5EOsUo_DSHA2Nb015o6sf8w-FpHf7THIoPbtzwAi_xxLgcDSX3D00kJoP1Ffxju4wA6Iqdpf7nPYzG4UvM2JrJRpnMXhCrz9RUo0f16pO9bM2MMzzc9tIPRyAByCXexPifOtkKT5k9ZzjqDKlfVt3jeVYBqDFM4Z_kR_lNgGw6M3obWpAvA_jYiFBUe5n9VDZgRJwwm25JCc_fw

Ofwel deze pomp is weer eens toe aan een fijne eikbeurt, dan wel heb je 300 ml benzine uit je leidingen geconsumeerd. Een 25 liter tank zit er op onze motoren volgens het boekje. Maar daar staat dan weer onder "reserve capaciteit 4 liter". Betekent dat dan dat je eigenlijk 29 liter kan verstoken? Ik dacht altijd dat na 21 liter verreden te hebben dan het oranje lampje aan ging om je te melden dat je nog ongeveer 4 liter te verstoken hebt. Ik denk dus dat je toch echt iets uit de leidingen hebt weten om te zetten in kilometers.

Ik ben ooit stil komen te staan met de Yamaha Maxim 550. Kraantje om betekende toch meestal nog makkelijk 25 kilometer. Tot die ene keer 's avonds laat op de N201. De motor een kleine 3 kilometer naar de Shell Express moeten duwen. Nou. Beweging maar weer gehad zullen we maar zeggen. Zweet stond tot in mijn bilnaad. Sindsdien overkomt het mij zeer zelden dat het gele lampje brand. En als het dan een keer gaat branden, dan is het toch al op het stukkie waar ik van plan was te gaan tanken. Zo rond de 400 km op de dagteller nadert de brandstof hoeveelheid die aangewezen wordt het schuine stukkie en dat vindt ik een mooi tank moment.

Er is trouwens ook een lampje aan vervanging toe aan de voorkant.....
 
Yep.

De niet DOHC-12RT zou 27 liter brandstof kunnen herbergen, waarvan ca. 4 liter reserve.
De DOHC-12RT zou 25 liter brandstof kunnen herbergen, waarvan ook ca. 4 liter reserve.

De LC-1200/1250 RT idem als bij de DOHC-12RT
Ik heb een R1200RT uit 2007 en die heeft 27 liter tank.
 
Ja, zoiets schreef ik toch ook ?

Ik schreef : de niet DOHC-12RT zou 27 liter brandstof kunnen herbergen, waarvan ca. 4 liter reserve.

En aangezien de niet DOHC-12RT tussen 2005 en 2009 geproduceerd werd, zou mijn sooRT van bewering mogen kloppen... :+
dat bevestigde toch ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan