BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

En EML, de zijspanbouwer, vervangt de lichtmetalen achtervork altijd door een stalen exemplaar( Modificaties - EML Trikes & Sidecars ) anderen vinden dat niet nodig. Nu komt bovenstaande erg weinig voor denk ik, maar mocht je nu met samengeknepen billen op een GS zitten: EML heeft de oplossing.
 
1200%20gs-M.jpg


IMG_0635.jpg


IMG_0637.jpg


de48af42cde99e786e0b11e149cf7be5.jpg




...ik zeg : een kleinigheid hou je altijd... :+
Ik zie het al, dat is een oude DOHC en GS, met een beteuterd kijkend persoon.
Bij de LC zit die handel links, dat is een stuk beter O-)
In elk geval is weer aangetoond dat sommige mensen werkelijk alles stuk krijgen.
 
Dat zijn verschillende gevallen zo te zien. Op mijn RT is de kruiskoppeling in de cardan op 140.000km opengebroken op de snelweg. Dat maakt vooral veel lawaai en had dat rubber ook opgegeten. Maar verder gewoon onder garantie vervangen.

Mijn cardan behuizing was niets aan, niet echt vergelijkbaar met de foto's dus.
 
En EML, de zijspanbouwer, vervangt de lichtmetalen achtervork altijd door een stalen exemplaar( Modificaties - EML Trikes & Sidecars ) anderen vinden dat niet nodig. Nu komt bovenstaande erg weinig voor denk ik, maar mocht je nu met samengeknepen billen op een GS zitten: EML heeft de oplossing.
Ik denk dat het stalen exemplaar vooral nodig is om die 175/60R15 "vierkante" band kwijt te kunnen, maar de arm krijgt in zijspan modus denk ik ook meer zijdelingsekracht te verwerken
 
Ik denk dat het stalen exemplaar vooral nodig is om die 175/60R15 "vierkante" band kwijt te kunnen, maar de arm krijgt in zijspan modus denk ik ook meer zijdelingsekracht te verwerken
Mijn R1150R-EZS span had de originele arm en ook die maat wielen, maar je hebt gelijk vwb die zijdelingse krachten, ook het gewicht kan hoger zijn, vooral in rechter bochten;)
 
Ik zit mezelf wel eens lekker te maken, zo ook deze druilerige zondag ochtend.
Nog maar eens door de R1250RT configurator klikken: zie ik dat koolstof-zwart niet meer voorkomt, alleen: wit, rood/zwart, zanderig, poep-bruin en planeten-blauw.
Was er rood-wit dan zou ik dat nog kunnen combineren met mijn SPARTA hart.
Het is nog geen 2020 zal ik maar denken.
 
Ik zit mezelf wel eens lekker te maken, zo ook deze druilerige zondag ochtend.
Nog maar eens door de R1250RT configurator klikken: zie ik dat koolstof-zwart niet meer voorkomt, alleen: wit, rood/zwart, zanderig, poep-bruin en planeten-blauw.
Was er rood-wit dan zou ik dat nog kunnen combineren met mijn SPARTA hart.
Het is nog geen 2020 zal ik maar denken.

Wat zwart is.... is wit te maken...

Ik zou wel eens willen weten hoe ze bij BMW tot de nieuwe kleurtjes komen. Wie gaat daar over. Hebben ze kleur vergadering? Doen ze markt onderzoek? Vast. Dus de markt wil kennelijk zanderig (Ducati heeft dat met de Multistrada Enduro ook gedaan) en poepbruin.

In GeeEsss vorm had ik dat tot gisteren nog niet “Live” gezien.
1409189


TenCats heeft een RS in ongeveer die kleur. De RS staat het best aardig. De 1250RS is er in het zwart en donkerblauw (ik heb dus EN een zwak voor RS-en EN voor blauw, gevaarlijke combi, maar er woont hier iemand die me recent een hagel nieuwe planeten blauwe RT met biesjes gegund heeft in ruil voor vloot krimp.... of er ooit ruimte gaat komen voor vloot groei... ik durf het niet te voorspellen).

Die donkerblauwe heb ik enkel nog maar op de motorbeurs gezien. Die zwarte stond hier gister zomaar “in het wild”.
1409192


Toch niet lelijk eigenlijk. Brute snelle uitstraling.

Enfin, dus die kleur vergadering bij BMW. Als Wouter en Ron nou bijvoorbeeld een mailtje richting de BMW fabriek doen: “Voor de volgende kleurvergadering, doe eens rood en wit”. Zilver lijkt mij daar ook best fraai bij passen. Wie weet wat er dan juli 2020 wereldkundig wordt gemaakt...
Ik wil voor de fun en de leverage ook best zo’n mailtje sturen hoor. Ook al ben ik voorlopig nog lang niet aan vervanging toe en zou ik iets meer blauw dan planeten blauw willen zien....
 
Wat zwart is.... is wit te maken...

Ik zou wel eens willen weten hoe ze bij BMW tot de nieuwe kleurtjes komen. Wie gaat daar over. Hebben ze kleur vergadering? Doen ze markt onderzoek? Vast. Dus de markt wil kennelijk zanderig (Ducati heeft dat met de Multistrada Enduro ook gedaan) en poepbruin.

In GeeEsss vorm had ik dat tot gisteren nog niet “Live” gezien.
Bekijk bijlage 1409189

TenCats heeft een RS in ongeveer die kleur. De RS staat het best aardig. De 1250RS is er in het zwart en donkerblauw (ik heb dus EN een zwak voor RS-en EN voor blauw, gevaarlijke combi, maar er woont hier iemand die me recent een hagel nieuwe planeten blauwe RT met biesjes gegund heeft in ruil voor vloot krimp.... of er ooit ruimte gaat komen voor vloot groei... ik durf het niet te voorspellen).

Die donkerblauwe heb ik enkel nog maar op de motorbeurs gezien. Die zwarte stond hier gister zomaar “in het wild”.
Bekijk bijlage 1409192

Toch niet lelijk eigenlijk. Brute snelle uitstraling.

Enfin, dus die kleur vergadering bij BMW. Als Wouter en Ron nou bijvoorbeeld een mailtje richting de BMW fabriek doen: “Voor de volgende kleurvergadering, doe eens rood en wit”. Zilver lijkt mij daar ook best fraai bij passen. Wie weet wat er dan juli 2020 wereldkundig wordt gemaakt...
Ik wil voor de fun en de leverage ook best zo’n mailtje sturen hoor. Ook al ben ik voorlopig nog lang niet aan vervanging toe en zou ik iets meer blauw dan planeten blauw willen zien....
Zilver zoals destijds m'n R1150RT blijft mooi, die zand kleur vond ik wel mooi bij een hele reeks lease auto's die ik heb gehad (meer een anti was strategie).
In plaats van politie wit zou zwart tot in de eeuwigheid de basis kleur moeten zijn voor de RT, laat daarnaast de marketing Fraulein of Herr Doctor maar experimenteren met alle kleuren van de regenboog.
Misschien wil Ron eerst een photoshop oefening doen voor een R1250spaRTa (mijn excuses voor het ondergeschikt maken van SPARTA).
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je m in alleen in grondverf bestellen,
dan kun je m zelf in de gewenste kleuren laten spuiten.
Unieker kun je niet krijgen.
 
Misschien wil Ron eerst een photoshop oefening doen voor een R1250spaRTa (mijn excuses voor het ondergeschikt maken van SPARTA).

Uw wens kan ongeveer per omgaande in vervulling gaan..., en dan niet via 'moi', maar via de 'Jungs und Mädels' van de firma Horning.

Complete stickersets om de witteRT iets roods mee te geven.

https://www.motorradzubehoer-hornig...idung-und-Aufkleber/Dekor-Aufkleber-Satz.html


BMW R1250RT Umbau von Hornig der individuellste Reisetourer, den man sich wünschen kann | Motorradzubehör Hornig | Zubehör für Ihr BMW Motorrad






Of 'gewoon' een Belgische Politie RT aanschaffen... :+ :+
Die zijn ook SPARTAans van kleur... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dat allemaal niet weten ;(
Mooie spulletjes, een brug, gepruts, geknip en geplak.
Ik heb ooit een keer de achterband van de fiets van mijn vrouw in de huiskamer staan te plakken omdat het 30 graden (gevoelsmatig) vroor, ik voel nog steeds psychisch en fysiek de reactie van mijn vrouw als ik er aan terug denk. Het gepruts aan mijn motor vind plaats op het platje in de voortuin.
De tierelantijnen van Hornig zijn niet RT waardig, bah gewoon vies.
Het lijkt me bij nader inzien beter om motorsport en voetbal maar een gescheiden plaats in mijn leven te laten houden.
Ik waardeer dan veel meer uw kunst van het weglaten en finesse, aanpassingen die je niet direct opvallen maar wel de geest aangenaam prikkelen.
Zit er nou ook een soort schaamlap achter de voorruit geplakt?

Het briljante ontwerp van de RT ruit zorgt voor een zich langzaam ophopende en naar verloop van tijd hinderlijk in het oog lopende hoeveelheid insecten resten en straat vuil waar geen normaal mens bij kan. Het noodzaakt de RT rijder tot verwijderen van de ruit en toebehoren om daar nu en dan eens opruiming te houden.
Schoonmaken van de onbereikbare kant van de transparante vleugeltjes aan weerszijden van de ruit vergt prutswerk met een houten latje en een lap. Heeft iemand daar een doeltreffende oplossing voor (ik durf die dingen er ook niet zomaar met wat kracht af te rukken)?

Ik ben blij dat die zwarte met rode wielen alleen digitaal bestaat.
 
1) dank U :t

2) nee hoor ; maar vanwege Uw eigen 'punt 3', en tevens ook mijn ergernis daarin, heb ik de ACHTERKANT van de ruit met PlastiDip zwart gespoten. Vanaf de binnenkant (grofweg gezegd ; de ACHTERKANT van de ruit... ;) ) ziet het eruit als matgrijs, maar vanaf de VOOR-kant gezien is dat hoogglans zwart.

Omdat het nu zwart is, zie je de stofmeuk aan de binnenkant van de ruit niet ; want je komt er idd maar verrotte moeilijk bij met schoonmaken.
En toen de LC-comfoRTruit uitkwam, met dus dat zwarte stuk er in, zag ik daarin ook het licht, en heb mijn ruitje ook aangepast... ;)

Ik kreeg alleen die rasterpuntjes die in de LC ruit zitten niet voorelkaar... :/

3) zie 2.

4) het was idd wellicht een beetje teveel van het 'goede' geweest... :/
Hm, dus mijn LC heeft de burgermans ruit?
Niks zwart met zwarte stippen, gewoon kaal transparant RT ruiten spul en je kijkt tegen de grote zwarte afdekplaat aan die los komt als de ruit eraf is.
Dit vraagt om een foto impressie van de LC-ruit van vogelaar Jeroen.
Als iemand nog een gevleugeld idee voor onderhoud van die airodynamische toevoegsels heeft hou ik me aanbevolen.
 
Ik kwam er net ook hier eentje tegen :Y
https://www.motor-forum.nl/threads/bmw-r1200rt-ervaringen-e-d-deel-15.422833/post-28536150Degene die dat stukje proza heeft geschreven zat vroeger zeker bij Honda.
Als het Comfort windscherm dat allemaal biedt...dan biedt de burgermansruit dat dus allemaal niet (belabbert toercomfort, alleen voor mooi weer, slechte aëroakoestiek, krasgevoelig). Wat een lulkoek, het ding is gewoon hoger en breder *punt* _O-
Affijn BMW verkoopt liever zelf een grotere ruit dan dat we die spulletjes van elders betrekken.
 
Over ruiten gesproken.

Hebben jullie ook dat insecten die zich op één of andere manier te pletter weten te vliegen tegen de achterkant van de ruit?

Iedere keer als ik de ruit schoonmaak valt het mij op dat er daar ook vliegen- en muggenlijken zitten.

Zo langzaam rij ik toch echt niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan