BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Hier geen last van. Vrouwlief stapt achterop, gaat zitten, valt in slaap, en wordt een heel eind later weer wakker.
Een keer op de Duitse Autobahn..., ik stop..., en zeg : nou..., dat schoot ff lekker op, of niet dan ?! :)

...want tenslotte tig kilometers achter-1 met zo rond de 180 km/h gereden... :/

Zegt ze : oh..., nix van gemerkt..., ik was ff weg... :/
 
Plus dat een RT best een ouwe-lullen-fiets is..., en ouwe-kerels zijn vaak opa's..., en dan mag gelden : 'opa vertelt'... ;)
En aangezien we voor de derde keer opa (en oma) mogen worden, is het 'vertellen-uit-de-oude-doos' geheel legitiem... :+

...'oude dozen' inmiddels zat, tenslotte... :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Plus dat een RT best een ouwe-lullen-fiets is..., en ouwe-kerels zijn vaak opa's..., en dan mag gelden : 'opa vertelt'... ;)
En aangezien we voor de derde keer opa (en oma) mogen worden, is het 'vertellen' geheel legitiem... :+

...'oude dozen' inmiddels zat, tenslotte... :+ :+
Zo is dat......Gewoon veel posten
 
Dan ff over onze boxer RT’s: ik begrijp dus werkelijk niet waarom het dimlicht op de LC alleen de middelste H7 is en het groot licht de buitenste twee, daar waar het op de DOHC precies andersom is. Wat mis ik? Waarom deze keuze van BMW? Is dat om meer van die LED verstralers te kunnen verkopen voor LC’s? Want door deze set-up heb ik een smallere bundel dimlicht voor mijn snuit dan op de DeeOoHaaCee, die dus, how convenient, met die LED dingies (van BMW zelve €550,- ex montage) weer breder gemaakt kan worden..... ik vrees dat ik mijn vraag zojuist zelf beantwoord heb...

Tweede vraag: wie van jullie maakt ook mee dat bij een korte tussentijdse stop (brug omhoog) het ruitje wel plat gaat, maar niet meer overeind komt naar de gekozen stand die de ruit had net voor de korte stop (dus bij starten brug weer naar beneden)? Ik heb dit nu 3x gehad (nadeel van mijn binnendoor variantjes: best wel wat ophaalbruggetjes en met het bootjes seizoen zijn ze nogal eens open voor de bootjes)
 
Hier geen last van. Vrouwlief stapt achterop, gaat zitten, valt in slaap, en wordt een heel eind later weer wakker.
Een keer op de Duitse Autobahn..., ik stop..., en zeg : nou..., dat schoot ff lekker op, of niet dan ?! :)

...want tenslotte tig kilometers achter-1 met zo rond de 180 km/h gereden... :/

Zegt ze : oh..., nix van gemerkt..., ik was ff weg... :/

Dat is mijn angst als ik Karin achterop heb als we terug komen van bijvoorbeeld een concert in de ArenA of de Ziggo Dome of Afas live (3 locaties pal naast elkaar, wij hebben eens het “genoegen” gehad naar een concert in Afas live te gaan terwijl Ajax die avond een thuis wedstrijd had EN er een concert ook in de Ziggo dome was. Dan ben je blij dat je met een motor bent!).... dat Karin dan in slaap valt. En pardoes van de motor kukelt als ik net f iets “te lekker” de bocht van de A10 naar de A1 pak...

Sowieso ben ik met het verstrijken der jaren zelf een bijzonder lichte slaper: er mot geen herrie wezen en aarde donker zijn. Dus dat het Jeanette lukt om zittend op een motor te kunnen dutten is bijna een prestatie te noemen... Maar ik zou bijna het advies geven: knutsel ff 5 punts gordeltje aan de top koffeRT..
 
Ik denk dat het meedraaien ook met één lamp makkelijker te fabrieken is als met twee lampen.

Draait ie mee? Dat wist ik niet... vanavond nog eens extra op letten. Is dat meedraaien de rechtvaardiging van de “Pro” toevoeging bij koplamp? Ik dacht tot net dat die toevoeging werd verkocht met de twee halve maantjes LED strips dagrijverlichting. Weer wat geleerd..
 
Dat is mijn angst als ik Karin achterop heb als we terug komen van bijvoorbeeld een concert in de ArenA of de Ziggo Dome of Afas live (3 locaties pal naast elkaar, wij hebben eens het “genoegen” gehad naar een concert in Afas live te gaan terwijl Ajax die avond een thuis wedstrijd had EN er een concert ook in de Ziggo dome was. Dan ben je blij dat je met een motor bent!).... dat Karin dan in slaap valt. En pardoes van de motor kukelt als ik net f iets “te lekker” de bocht van de A10 naar de A1 pak...

Sowieso ben ik met het verstrijken der jaren zelf een bijzonder lichte slaper: er mot geen herrie wezen en aarde donker zijn. Dus dat het Jeanette lukt om zittend op een motor te kunnen dutten is bijna een prestatie te noemen... Maar ik zou bijna het advies geven: knutsel ff 5 punts gordeltje aan de top koffeRT..
Yep, ze dut met gemak hele kilometers weg.
En dan voel ik met regelmaat een BONK aan de achterkant van mn helm..., en dan weet ik alweer hoe laat het is... :/

Maar blijkbaar zit de menselijke balans zo in elkaar, dat je ook tijdens het dutten toch niet van de motoRT afkukelt... :/

Als ik trouwens vaker die BONK hoor, dan is het ook een mooie 'hint' om maar eens ff pauze te houden... :Y
 
Laatst bewerkt:
A26FED8E-7AEE-4D29-8107-35E8750C714F.png
 
Bij de 1200 Lc zitten in de Kuip twee plastic dwarsstukjes, daar Kun je leds opschroeven en ze zitten dan op een erg mooie plek vond ik zelf.
Neem je een beetje kwaliteit led en sluit je ze bijvoorbeeld aan met een hexcan, dan heb je meer opties dan met de standaard Bmw lampen en Kun je toch gewoon via de Bmw-knoppen bedienen.
Ik had ze op de rt en nu ook op de gsa. Vooral het knipperen in combinatie met de waarschuwingslichten zorgt ervoor dat je bij filefilteren echt meer opvalt. En geloof me, ik heb het inmiddels in honderden kilometers file uitvoerig getest met en zonder led-lampen, met en zonder waarschuwingslichten aan.
 
Ja, snap ik, maar auto's hebben m.i. niets te zoeken in dit topic.
U heeft gelijk..., het MAG alleen maar over een R1200RT gaan..., en daarom vraag ik ook of de topicstarter alle eigenaren van een R1250RT wil aanschrijven..., want ook dat kan ECHT niet..., laat dat soort topicverstoorder maar een eigen verhaallijn beginnen over hun fijne motor...

...en dan graag op een andere plek...

Want we willen wel graag een beetje in de tunnel blijven..., en ons alleen blijven focussen op een R1200RT.

Dus geen gekwek over een naar een conceRT gaan, niet vertellen dat je een toeRTje gedaan hebt, en al helemaal geen huis-tuin-en-keuken gepraat.

Gewoon alleen de ervaring aangaande de R1200RT ; en verder geneuzel moet maar eens, en voor altijd afgelopen zijn.
Ben ik het ook helemaal mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan