BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

En je vroeg ook nog iets over standaard navigatie of de Garmin overzetten. Een Zümo 660 zal nog wel passen in de houder van de LC variant, van andere modellen weet ik het niet. De BMW Navigator V en VI zijn allebei in staat om de Boord Computer gegevens van de motor te tonen, iets dat een "gewone" Garmin niet kan. Het scherm van de VI is het sterke punt van die unit. Er is op dit moment geen motor navigatie apparaat op de markt met zo'n helder scherm. Er valt wel genoeg op te merken over het apparaat, een firm ware update zou het ding niet misstaan, meer hierover lees je in het topic dat over de BMW Navigator VI gaat.
 
Bekijk bijlage 1424966

Het was niet goedkoop maar weer wel goedkoper dan een radio versie vd RT: rechter opbergvakje. Qua vorm gek genoeg klein toefje anders dan de linker (afgezien van “spiegelbeeld”), mijn iPhone 8 past er ietsje ruimer in. USB stopcontactje zit er en de telefoon wordt nu in dit regendichte vakje dat met de central lock af te sluiten is opgeladen.

Decadente luxe waar ik erg blij mee ben.
Netjes
 
...
De RT kan een zadel in 2 standen hebben, jouw lengte komt het neer op wat je zelf prettig vindt. Ik ben 1 meter 86 en heb eigenlijk altijd met het zadel in de hoogste stand gereden.
Ter aanvulling: BMW levert 3 zadel diktes voor de RT.
  1. Laag (dun)
  2. Normaal
  3. Hoog (dik)
Daarnaast kan de voorste zadelsteun in twee hoogtes gezet worden.
Buiten de 3 standaard zadels is er het bruine Option zadel van Jeroen.
Een ultiem advies is er niet. Ik ben ongeveer 1:78 en rij mijn RT met het hoge zadel in de lage stand.
De meeste BMW dealers hebben de verschillende zadels op voorraad, minstens om te proberen.
Voordeel van de RT: het rijdt zo lekker.
Nadeel: de absolute aanschaf kosten (maar je krijgt veel waar voor je geld).
Een lange proefrit maken is het beste advies.
 
Ik sluit me aan bij het advies van Wouter: vooral een lange proefrit maken. Dat heb ik destijds gedaan met de RS en de 2010 RT. En onlangs die twee fietsen ingeruild na 2 behoorlijk lange proefritten (inclusief Posbank) op de R1250RT. Toen was ik om.
 
bedankt voor alle positieve reacties,
ga proefrijden :] en kijken op het wilde woeste web voor goodies
 
Over dat vakje rechts: mijn echtgenote is toe aan een nieuwe iPhone, zij vindt het niet erg dat de huidige iPhones allemaal wel iets groter zijn dan haar huidige iPhone. Ik heb me eens verdiept in de verschillende afmetingen, ben benieuwd of de iPhone Xr (“tussen maatje”) wel in het vakje past....
Zoonlief heeft zo’n ding, straks ff passen.

Voor mij persoonlijk hoeft de iPhone niet groter, behalve dan de batterij capaciteit en het geheugen. Androïd heb ik een keer geprobeerd (Sony, mooie telefoon maar na 9 maanden wilde het ding niet meer opladen en bleek het moederbord kaduuk), maar ik had behoorlijke aanpassingsproblemen. Zucht. Zal ook wel door de leeftijd komen hoewel ik genoeg 50-ers ken die probleemloos de switch van Apple naar Androïd hebben gemaakt. De Xr met 128 GB is overigens op Androïd prijsniveau beschikbaar...
 
Jij kan volgens mij meer dan uitstekend uit de voeten met Androïd, heb jij nog zo’n apparaat?
Ja hoor, alles al wel gebruikt, windows, iphone en nu android. Iphone deed het slecht met Sena en Zümo. Android nu flawless, na wat aanloopproblemen.
En toch een stuk cheaper dan iPhones
 
Nou, de iPhone Xr past NIET in het rechtervakje van de RT.(€744,- nieuw, qua hardware op vlak van processor, werkgeheugen en camera techniek denk ik wel prijstechnisch in lijn met Androïds, die heb je uiteraard ook goedkoper, maar dan zit er ook op die 3 zaken wat minder hardware in, de Samsung Galaxy S10 is qua hardware vergelijkbaar en kost net geen €700) Dus ook niet in het linkervakje. Dat wil zeggen, de Xr past zonder laadsnoertje relatief makkelijk wel in het bakje. Ik ga ff neuzen of er haakse stekkertjes voor Lightning laadsnoertjes bestaan of van die draadloos laadplaatjes waar je de iPhone in kan klikken. Nadeel van draadloos laden in je motor is dat het hoesje van de iPhone af moet en als je de telefoon niet in het plaatje kan klikken is het op de motor een redelijk kansloze missie omdat de telefoon natuurlijk niet braaf stil blijft liggen, daarvoor kan ie dan weer net wel genoeg heen en weer bewegen.
 
... maar die Indo van mij met een lengte 1.50 m schrok van de hoogte van de topkoffer :) van de gs. maar gaan toch een keer rijden.

waar moet ik aan denken / opletten bij aankoop van RT, ( budget ongeveer 15K )
onderhoud historie ( ivm abs problemen en terugroep acties )
zijn er ? minpunten bij een RT..
standaard navigatie een pre .. of eigen Garmin overzetten
turbulentie ivm windscherm ( lengte van mij is 1.81 )

hoor het graag

alvast bedankt
marcel

Hi Marcel, ik moest lachen. Die van mij is n.l. ook een kleine Indo ;) Wel paar centimeter groter.:)
Om het opstappen wat makkelijker te maken heb ik voetsteun verlagers van Wunderlich gemonteerd. Dat scheelt behoorlijk. Zijn aan de prijs maar veel plezier van.
Ik zelf heb een 2011 model en ben daar uitermate tevreden over. Nog helemaals niks nada mee gehad (na 200.000km). Voor mij is dit nog de 'echte' boxer. De LC's zijn teveel naaimachientjes geworden in mijn beleving. Ach, ieder zun ding he.
Voor de niet zomerperiode heb ik een Wunderlichscherm. Deze is met name een stuk breder en dat scheelt een heleboel wind. En dus nattigheid.
Zadel is bij mij een Corbin. Dat is een soort van zetel dus dikke prima. En wil je idd wat anders, ga dan zoals gezegd voor aftermarket of laat je zadel aanpassen. Zijn diverse goede adressen voor.
Qua navigatie ben ik af van de Garmins enzo. Gebruik nu de Calimoto app op mijn android (! :)) en ben daar zeer content mee! Ook die app kiest de kleine weggetjes zoals Onroute dat doet. Maar de bediening is 100% makkelijker. Echt een genot. En het opladen gebeurt via de usb lader van mijn radio maar een powerpack achter de hand houden is wel nodig. Het verbruik is hoog.

Gr. Robert
 
En deze speciaal voor Jeroen.... iets met strepen :+

y4meO4dJAivZsBGXGJj2iwlCYwzDs9gZy_IebiqysNuPVMXQb9mnBM1BsgQQ8paelsLaYAO-i7OnTcdMKS9tC-p7xJuL9nto8YnkRYe8333S-8X2DYI7ONxukmXZ8SrtpmKFCMaMNtKZRwFcN3C9MfrW70qvJZCTQHHXw1zt90djZdb3Y4xDNoUl5G_1Zu9EXqsUN5n_tnWqP-USNOFk2D8XA
 
Nou, de iPhone Xr past NIET in het rechtervakje van de RT.(€744,- nieuw, qua hardware op vlak van processor, werkgeheugen en camera techniek denk ik wel prijstechnisch in lijn met Androïds, die heb je uiteraard ook goedkoper, maar dan zit er ook op die 3 zaken wat minder hardware in, de Samsung Galaxy S10 is qua hardware vergelijkbaar en kost net geen €700) Dus ook niet in het linkervakje. Dat wil zeggen, de Xr past zonder laadsnoertje relatief makkelijk wel in het bakje. Ik ga ff neuzen of er haakse stekkertjes voor Lightning laadsnoertjes bestaan of van die draadloos laadplaatjes waar je de iPhone in kan klikken. Nadeel van draadloos laden in je motor is dat het hoesje van de iPhone af moet en als je de telefoon niet in het plaatje kan klikken is het op de motor een redelijk kansloze missie omdat de telefoon natuurlijk niet braaf stil blijft liggen, daarvoor kan ie dan weer net wel genoeg heen en weer bewegen.
Grrr...mijn devies: telefoon in je jaszak houden, kun je niet vergeten dat ‘ie in je motor ligt. En snoertje van telefoon door bijna dichte jaszak naar een USB lader die je rechts-voor in het 12V aansluitpunt prikt.
Afstappen, snoertje lostrekken uit de lader en je bent vrij man.
En mevrouw heeft het laadpunt onder de linkerbil.
 
Jeroen1969 gaat weer off topic en zei:
….de iPhone Xr ….blabla .(€744,- nieuw, qua hardware op vlak van processor, werkgeheugen en camera techniek denk ik wel prijstechnisch in lijn met Androïds, die heb je uiteraard ook goedkoper, maar dan zit er ook op die 3 zaken wat minder hardware in, blablabla
Een apple iPhone is gewoon een heel mooi, maar ook echt duur premium toestel, met een door velen hoog gewaardeerde user interface. De hardware specs zijn echter niet om over naar huis te schrijven.... Voor onder de 300 koop je een android toestel die betere specs heeft dan de Xr.
 
Als Android standaard door elke telefoonboer als kale versie geleverd zou worden (zonder overdaad aan gratis rommel) en er door elke fabrikant een strikt en lang lopend (security-)update beleid zou worden gehanteerd dan is het niet slecht. Het blijft wel een product van data snuffelaar en data handelaar Google.

Windows phone heeft het helaas niet gered, de Windows 10 versie had het best goed voor elkaar.

Blijft de iPhone over, die gewoon doet wat het moet doen, eigenlijk vooRT bordurend op de aloude getrouwe Palm PDA. Nu nog CarPlay op de RT :t
Begrijp me niet verkeerd, ieder maakt zijn eigen keuzes, maar ik heb net zo weinig vertrouwen in Apple als in Google of Microsoft. Dus wat mij betreft is de kwalificatie 'datasnuffelaar' voor alle drie van toepassing. Uiteraard wil Apple ons graag anders doen geloven, maar helaas, ik geloof niet...
 
Gisteren een zeer gezellig bezoek gebracht aan Ron en Jeanet.
Beetje over motoren, auto’s en overige zaken gekletst.
Diverse Mini’s en een erg mooie F800 bekeken.

Tevens van de balletjes van Jeanet gesnoept.

Met een volle maag om 0:02 weer thuis, gezien de buien met de BMW 4-wieler
 
Begrijp me niet verkeerd, ieder maakt zijn eigen keuzes, maar ik heb net zo weinig vertrouwen in Apple als in Google of Microsoft. Dus wat mij betreft is de kwalificatie 'datasnuffelaar' voor alle drie van toepassing. Uiteraard wil Apple ons graag anders doen geloven, maar helaas, ik geloof niet...

Nee, dat geloof ik ook niet. Overal word data verzameld.
 
Als Android standaard door elke telefoonboer als kale versie geleverd zou worden (zonder overdaad aan gratis rommel) en er door elke fabrikant een strikt en lang lopend (security-)update beleid zou worden gehanteerd dan is het niet slecht. Het blijft wel een product van data snuffelaar en data handelaar Google.

Windows phone heeft het helaas niet gered, de Windows 10 versie had het best goed voor elkaar.

Blijft de iPhone over, die gewoon doet wat het moet doen, eigenlijk vooRT bordurend op de aloude getrouwe Palm PDA. Nu nog CarPlay op de RT :t
Siri luistert continu mee met je, ook al geef je m geen opdracht. Was laatst nog in het nieuws. Wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde want data is goud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan