BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Mijn Dunlops waren al na 7k gruwelijk aan het cuppen. Waarom nu ineens wel (en zo snel) en bij de vorige set niet? Dat cuppen blijft een ongrijpbaar iets.....
 
En de meningen over banden merken en types blijven blijkbaar zeer persoonlijk.
Mijn LC is tot volle tevredenheid voorzien van de Michelin Pilot Road 4 GT, recent een nieuwe voor, achter mag nog een paar km's.
Hier was er al wat discussie over, ook of er nu wel of niet sprake is van cuppen.
 
Waarbij ik wel moet zeggen dat de Z8-jes me zeer positief hebben verrast! In de regen zijn ze naar mijn gevoel ietsje minder trefzeker dan de Roadsmartjes.
 
Ik heb het idee dat bandenspanning ook een grote rol speelt.
De banden van mijn LC hou ik aan de harde kant (koude toestand minstens 2.5 voor en 2.9 achter).
Waar BMW voor de LC en 1250 altrijd 2.5 en 2.9 voorschrijft, valt mij net op dat BMW bij de DOHC zachtere banden voorstelt indien je solo rijdt: 2.2 voor en 2.5 achter. Dat heb ik bij mijn DOHC nog nooit gedaan, ook solo 2.5 en 2.9, liever te hard dan te zacht.
Affijn, nogmaals: de Michelin Pilot Road 4 GT bevalt mij onder alle weers- en weg omstandigheden prima, destijds ook op de DOHC.
Wissel je minder vaak van weer en weg toestand, bijvoorbeeld altijd droog en op asfalt, dan zal een andere band misschien beter voelen.
De overheid rijdt er ook mee, verder zal het voor iedereen een persoonlijke smaak zijn.
 
Poeperdepoep ……..

Gisteren ineens zin om de RT even uit te laten.
Nergens de sleutel meer te vinden. :/
Dus gistermiddag alle mogelijke bergplaatsen, broekzakken, koffers, etc. afgezocht.
Niet gevonden dus.
Dus maar even naar Lijnden gegaan om een nieuwe sleutel te bestellen.......
...... heb ik weer

-O-


Overigens vanochtend wel ontdekt dat je met plastic sleuteltje ook gewoon de RT kan staRTen.
Dus had ik toch een stukkie kunnen rijden.
 
Poeperdepoep ……..

Gisteren ineens zin om de RT even uit te laten.
Nergens de sleutel meer te vinden. :/
Dus gistermiddag alle mogelijke bergplaatsen, broekzakken, koffers, etc. afgezocht.
Niet gevonden dus.
Dus maar even naar Lijnden gegaan om een nieuwe sleutel te bestellen.......
...... heb ik weer

-O-


Overigens vanochtend wel ontdekt dat je met plastic sleuteltje ook gewoon de RT kan staRTen.
Dus had ik toch een stukkie kunnen rijden.
Rondjes lopen door het huis met RT aan de hand, op contact blijven duwen tot ie aan gaat, dan issie maar een meter verwijderd van de motor :+

Of is het geen keyless?
 
Raar raadsel. Zo’n sleutel lost niet zomaar spontaan op. Tegen de tijd dat je de nieuwe (€50?) kan halen, heb je de oude ineens op een heel gekke plek gevonden. Let maar op.

Ik ben een poosje beide plastic sleutels kwijt geweest.... Kwamen gelukkig ineens spontaan boven water.
 
Raar raadsel. Zo’n sleutel lost niet zomaar spontaan op. Tegen de tijd dat je de nieuwe (€50?) ±€180 kan halen, heb je de oude ineens op een heel gekke plek gevonden. Let maar op.

Ik ben een poosje beide plastic sleutels kwijt geweest.... Kwamen gelukkig ineens spontaan boven water.
'(
 
Voor mij was het +/- 57 euri.

Wat me verbaasde was dat de sleutel niet hoeft te worden ingeleerd op de motor.

Rondjes lopen door het huis met RT aan de hand, op contact blijven duwen tot ie aan gaat, dan issie maar een meter verwijderd van de motor :+

Of is het geen keyless?

Nope. :N

En als ik fluit begint de sleutel ook niet te piepen. B|
 
oh, ja, een gewone sleutel is goedkoper inderdaad. die keyless dingen zijn echt achterlijk duur :')
 
Waarbij ik wel moet zeggen dat de Z8-jes me zeer positief hebben verrast! In de regen zijn ze naar mijn gevoel ietsje minder trefzeker dan de Roadsmartjes.
Op mijn duitse import ST ook Z8. Op zich een prima band qua sturen en stabiliteit, maar ik heb het gevoel dat ze grip missen bij lage temperaturen en bij regen ook niet goed op temperatuur komen. Al een paar keer een stapje gemaakt onder regenachtige en frisse ('s morgens 6:30) weersomstandigheden. Of heb ik gewoon pech gehad met het wegdek ter plaatse?
 
Nog een poging met het piccie.

Is dat cuppen of wat?
 

Bijlagen

  • IMG_4759.JPG
    IMG_4759.JPG
    80,2 KB · Weergaven: 9
Vandaag de RT weggebracht naar de dealer. Het uitlaatlampje blijft branden probleem moet toch opgelost worden. Maar.....het lijkt erop dat het probleem dieper verstopt zit dan de klep.
Dus....hij is nog niet klaar.

Als leenfiets een scooter ding mee gekregen. Natuurlijk niet te vergelijken maar het rijdt wel grappig. Ik kreeg er alleen hele koude onderbenen op. De wind waait op de een of andere manier mijn broekpijpen in
C021F509-051C-42DF-97C8-4BAA1F6D4DBA.jpeg
 
Op mijn duitse import ST ook Z8. Op zich een prima band qua sturen en stabiliteit, maar ik heb het gevoel dat ze grip missen bij lage temperaturen en bij regen ook niet goed op temperatuur komen. Al een paar keer een stapje gemaakt onder regenachtige en frisse ('s morgens 6:30) weersomstandigheden. Of heb ik gewoon pech gehad met het wegdek ter plaatse?

Ik heb exact dezelfde ervaringen. Daarom geen Z8 meer na dit setje.
 
Poeperdepoep ……..

Gisteren ineens zin om de RT even uit te laten.
Nergens de sleutel meer te vinden. :/
Dus gistermiddag alle mogelijke bergplaatsen, broekzakken, koffers, etc. afgezocht.
Niet gevonden dus.
Dus maar even naar Lijnden gegaan om een nieuwe sleutel te bestellen.......
...... heb ik weer

-O-


Overigens vanochtend wel ontdekt dat je met plastic sleuteltje ook gewoon de RT kan staRTen.
Dus had ik toch een stukkie kunnen rijden.

Iets voor sinterklaas:

https://www.bol.com/nl/p/tile-mate-bluetooth-tracker-1-pack/9200000072713699/
:+
 
Thanks voor de tip Pieter :)

Toch werkt bij mij zoiets niet: als ik het nodig heb zijn de batterijen leeg.

@Ron: zoiets zal het wel zijn.
Ik weet dat ik na de vakantie de RT verplaatst heb in het koetshuys.
De RT staat op stuurslot, dus toen had ik de sleutel nog.
Ik durf dus te wedden dat ik de sleutel volgende week wel vind, als ik de reserve sleutel binnen heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan