BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Thanks voor de tip Pieter :)

Toch werkt bij mij zoiets niet: als ik het nodig heb zijn de batterijen leeg.

@Ron: zoiets zal het wel zijn.
Ik weet dat ik na de vakantie de RT verplaatst heb in het koetshuys.
De RT staat op stuurslot, dus toen had ik de sleutel nog.
Ik durf dus te wedden dat ik de sleutel volgende week wel vind, als ik de reserve sleutel binnen heb.

Ik heb ook een setje van die Trackers gehad. Aan de autosleutels, de fietsen en de auto. Werkte een week of wat indrukwekkend goed. Werd toen vlotjes minder, toen de hond er vandoor was, was het systeem gekapt...
 
Klinkt ook zoooooo bekend.

Ik heb ook al een paar van die plekken bekeken waar ik nooit een sleutel neerleg …….....
(straks effe in de badjes van mijn vrouw kijken)

:+


...kun je NOG MEER kwijtraken... :+ :+ :+

:(

Hey, is was de plastic sleutel ook niet kwijt.
Gelukkig zat daar ook het 2e alarmkastje aan. :)
(niet dat ik dat ooit gebruik)
 
Ik had Sidney op “automatisch op alarm” gezet, heb je het kastje niet nodig omdat ie dus zelf op alarm gaat als je de sleutel uit het contact haalt er er af als je je plastic sleutel gebruikt en hem op contact zet.
 
Spätzi gaat ook automatisch op alarm en er vanzelf af als ik de sleutel behoorlijk in de buurt heb. In de topkoffer is dus te ver kennelijk. Want Spätzi is al een paar keer gaan zingen toen ik te hard moest niezen en ik (om mij volstrekt onduidelijke redenen) de sleutel naast mijn tas in de topkoffeRT had liggen.
 
Spätzi gaat ook automatisch op alarm en er vanzelf af als ik de sleutel behoorlijk in de buurt heb. In de topkoffer is dus te ver kennelijk. Want Spätzi is al een paar keer gaan zingen toen ik te hard moest niezen en ik (om mij volstrekt onduidelijke redenen) de sleutel naast mijn tas in de topkoffeRT had liggen.
Ten eerste dit, voor LC en 1250:
1568988023508.png

Bij mij is de topkoffer ook te ver voor de sleutel, jaszak is in zit positie op ongeveer een halve meter.
Weet je zeker dat het alarm automatisch wordt uitgeschakeld als alleen al de sleutel in de buurt van de motor komt?
Het manual van de LC en 1250 is hierin identiek, alarm deactiveren door: contact inschakelen (of bij de 1250 BMW logo van de sleutel indrukken).
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip Pieter :)

Toch werkt bij mij zoiets niet: als ik het nodig heb zijn de batterijen leeg.

@Ron: zoiets zal het wel zijn.
Ik weet dat ik na de vakantie de RT verplaatst heb in het koetshuys.
De RT staat op stuurslot, dus toen had ik de sleutel nog.
Ik durf dus te wedden dat ik de sleutel volgende week wel vind, als ik de reserve sleutel binnen heb.
Klinkt - helaas - maar al te bekend ;-)
 
Ten eerste dit, voor LC en 1250:
Bekijk bijlage 1429172
Bij mij is de topkoffer ook te ver voor de sleutel, jaszak is in zit positie op ongeveer een halve meter.
Weet je zeker dat het alarm automatisch wordt uitgeschakeld als alleen al de sleutel in de buurt van de motor komt?
Het manual van de LC en 1250 is hierin identiek, alarm deactiveren door: contact inschakelen (of bij de 1250 BMW logo van de sleutel indrukken).

Heel zeker. Keyless ride, stap ik op en rij ik weg, blijft ie stil. Of als ik hem de garage uit duw met de sleutel in de broekzak. Doe ik dat met de sleutel nog binnen (ff motor wassen bijvoorbeeld), herrie in de straat (gauw naar binnen hobbelen, sleutel uit motorjas vissen en op het knoppie onder het logo duwen). Been there, done that. Got the T-shirt.
 
We kunnen dus concluderen dat Jeroen nog dommer (of onhandiger) is als een Ezel...? :+ (beetje oncomfortabel gevoel voor een vliegmasjienist)
 
We kunnen dus concluderen dat Jeroen nog dommer (of onhandiger) is als een Ezel...? :+ (beetje oncomfortabel gevoel voor een vliegmasjienist)

Daarom hebben we in de luchtvaart checklistjes.

Zonder dollen: het alarm systeem is wel een klap gevoeliger op de 1250 dan ik op de DOHC of de R1200RS gewend was. Die moest ik echt behoorlijk rammelen om te controleren of het alarm wel werkt. Koffers open/dicht ging probleemloos. Spätzi is serieus al eens afgegaan toen ik er naast stond in de schuur en ik pittig moest niezen. Dat ik bijna geneigd ben om Automatisch Op Alarm toch maar weer op Handmatig Op Alarm te gaan zetten...

En voor hen die vliegangst hebben: nog geen incidenten met verkeerde afloop op mijn naam na 30+ jaar vliegen. De kans dat dit uitsluitend te danken is aan extreem veel geluk is zeker niet 0, maar het zou ook kunnen bestaan dat ik het vliegspelletje wel goed genoeg snap...
 
Het uitlaat klep lampjes probleem is opgelost. Mijn fiets heeft 2 dagen bij dokter Roelof gestaan, maar het is oke. De diagnose apparatuur gaf een software of computerfout aan maar het was toch te klep. Als ie goed warm was, ging ie maar voor 95% dicht en dat gaf de foutmelding.
Oplossing: Nieuwe bochten, klep en cat erop.

Maar omdat de Akra titanium set met cat en klep net zo duur is, is die er onder garantie ondergeplakt. Ik blij.

Hij begint al voorzichtig te kleuren
1A45EAA1-7CAE-484C-84B1-A2BD440ED3DF.jpeg
A417B562-5516-4EA6-98AD-F06535859BBC.jpeg
 
[Citaat invoegen van BMW WouteRT die zag dat Spätzi nat was]


Dat klopt, net gewassen. Er zat bouwstof op. Van al dat fijne geklus op Schiphol. Dat stoorde mij. Dus wassen. Deze keer met sleutel in het vers verworven bakje de motor naar buiten gedrukt (uiteraard wel met oprit pooRT dicht).

Kheb nog geen waslijn met knijpers gevonden die Spätzi in de Indian Summer Warme Wind weet te houden.
 
Tja. Zo vind ik als oud electricien dat een wipschakelaar altijd naar beneden AAN moet, de stroomdraad in een wcd altijd links moet en de letters op een kabel of pijp bevestigingszadel altijd leesbaar moet zijn.

Wellicht een afwijking maar zo zal ik het nog steeds doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan